Kansas

Flygande fart
onsdag 16 oktober 2019 - Lindsborg, Kansas, USA

Vi starta vår resa från regningt Stockhol Arlanda 16 oktober kl 9.10. Första delmål Köpenhamn. Väl där så va planen att vi skulle lämna 12.25 men efter 2 misslyckade lagningar av motor mjudelsvara (data) och nästan fyra timmar senare varav 3 i planet så beslutades de om byte av plan.

Levalivetsresa i Åhströms i USA
Mätt och belåten
fredag 27 april 2018 - Neodesha Municipal Pool, Neodesha, Kansas, USA

Maten försvann oväntat fort och lika fort var badbusarna i vattnet igen. Kan det bli en timme i solstolen innan vi smälter bort....

Stora dagen.
lördag 14 oktober 2017 - Lindsborg, Kansas, USA

Vi starta morgonen med ett åskväder från helvete. Man säger att allt är större i USA och sådant väder har vi inte i Sverige. Men lagom någon timme före paradens början lätta det upp o solen kom. Huvudgatan i Lindsborg fylls med människor på stolar filtar och stående. Vi hade tur att

Svensk hyllningsfest
fredag 13 oktober 2017 - Lindsborg, Kansas, USA

Med 3 olika plan och de sista ett för 44 passagerare, va vi äntligen på plats.vi flög lågt från chicago till Witchica. Om man såg verkligen hur det ritat vägar med linjal från luften. Vi såg solen gå ner över fälten i witchica. Vårt motel Viking ägdes av 2 indier som knappt prata

Framme.
torsdag 12 oktober 2017 - Lindsborg, Kansas, USA

Efter lång resa med 3 olika plan och alla säkerhetskontroller, flyttningar med tåg på flygplatser så va vi framme i wichita.Sista flygningen i litet plan 44 passagerare , såg vi kansas från luften. Man såg verkligen hur man ritat vägar med linjal ett rutnät av vägar.Hyrbil hämtades ut

Till Wichita
fredag 10 juli 2015 - Wichita, Kansas, USA

Idag regnade det igen, men det var inte lika kallt som i förrgår. Väldigt tacksam att vi hade bra turistorter igår. Det tog tre timmar att köra till Wichita i Kansas. Fascinerade att köra över "The Plains". Försökte fånga vidderna på bild, men lyckades inte. När vi kom fram till

Jenny Ulrika Gardmark Hyléen
Ulrika i USA i Fem stater 2015
Senast aktiv - från Hilo, Hawaii, USA
Bland Rednecks och Hippies
måndag 29 juni 2015 - Leonardville, Kansas, USA

Sen vi senast skrev något har vi gjort en ganska ordentlig resa. Vi befinner oss i nuläget på en farm utanför Leonardville utanför Manhattan, Kansas, men innan dess har vi såklart hunnit med en del. Efter att vi återvände till USA begav vi oss till Chicago. Vi uppskattade snabbt staden och

Rutan och rutan
lördag 7 mars 2015 - Oak Manor Estates, Lenexa, Kansas, USA

Pang sa det och en stor svart sten slog i rutan , inget sa det när gps/radio/multimedia/backkameran blev svart. Vi ringde helpdesken på Alamo och skulle hämta en ny bil imorgon och efter en stunds pratande så öppnade Emil dörren och... Där kom rutan igång. Nåja , den går igen :)

Anki & Rolf Presley
Elvisresa i Äventyrsresa 2015
Senast aktiv - från Edinburgh, Skottland, Storbritannien
Tre stater
fredag 6 mars 2015 - Oak Manor Estates, Lenexa, Kansas, USA

I dag startade vi i Florida. Det var en minus grader på morgonen( Tackar vi snöoväder #Thor för) Under dagen har vi passerat Alabama, Mississippi och nu är vi i Louisiana. I natt sover vi på Best Western i Oak Manor. I dag har vi passerat en hel del träsk. Det märks att vi är i den södra

Anki & Rolf Presley
Elvisresa i Äventyrsresa 2015
Senast aktiv - från Edinburgh, Skottland, Storbritannien
Nyårsafton Times Square del 2
onsdag 31 december 2014 - Manhattan, Kansas, USA

Hej på er. ÄNTLIGEN har vi fått kontakt med yttre världen igen. Nyårsaftonen i New York går inte att beskriva. På kvällen när vi skulle gå till en restaurang 2 kvarter från hotellet tog det oss 1,5 timmar att ta sig dit. Det var avstängningar överallt, kryllade av människor och

Lena Wallin Söderman
stinamatte i Nyår I New York
Senast aktiv - från Memphis, Tennessee, USA
Åhströms i USA

Åhströms i USA

16 oktober 2019 - 8 november 2019

Delar av familjen Åhström Erica, Magnus, Niklas och Evelina ska resa från Lindsborg i Kansas till San Francisco, där i mellan ett öppet äventyr. Bila igenom halva USA.

Florida 2018

Florida 2018

26 april 2018 - 12 maj 2018

Nedräkning... I morgon bär det av på största äventyret på 15 år. Två veckor i Florida med både Orlando och The Keys.

Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

Fem stater 2015

Fem stater 2015

7 juli 2015 - 28 juli 2015

Ett Äventyr

Ett Äventyr

15 juni 2015 - 17 juli 2015

Den Gode, den Onde, den Fule och Joel beger sig på äventyr i frihetens* land. Vi har skapat ett forum för att berätta om de andras misslyckanden. Förhopppningen är att de är många och brutala. Förhoppningen är också att minst en av oss överlever så att vi kan berätta vår historia. *terms and conditions may apply

Äventyrsresa 2015

6 oktober 2014 - 29 oktober 2014

Sydstaterna USA

Sydstaterna USA

7 oktober 2014 - 28 oktober 2014

Vi flyger till Atlanta. Hyr bil och bor på hotell där för att planera resan.

Med bil i USA, NY-OHIO-ILLINOIS-IOWA-WISCONSIN-KANSAS-MISSOURI-TENNESEE-VIRGINIA-PENNSYLVANIA-NY

18 augusti 2014 - 22 september 2014

Hej Alla Planeringen har nu fortgått ca 6 månade och går nu in i sin slutfas Flygbiljett är bokad, bil är bokad, allt boende är bokat, det blir Best Western för hela slanten;centralt, parkering, frukost, bra pris. Så nu vill det till och hålla körschemat... Svensk flagga har inköpts, kartor och GPS är vi laddade med. Vi återkommer med små rapporter under resans gång, den som inte vill vara med kan avsäga sig detta på Resdagboken. Jo ,så skall vi ju poströsta på Heathrow förstås Ha det så hörs vi av Bosse, Janne, Ann-Katrin, Jenny

Levalivetsresa
Diana Andersson