Kentucky

Torsdag 11 oktober
fredag 12 oktober 2018 - Florence, Kentucky, USA

Regnet bara öste ned när vi startade dagens resa från Dunbar, West Virginia. Vi åkte på väldigt kurviga små vägar nere i dalarna med berg på båda sidor där molnen hängde nedanför trädtopparna. Det kraftiga regnet hade orsakat mycket vattensamlingar utefter vägen. Nu var vi i riktiga

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Fortsätter resan genom Kentucky..
onsdag 26 december 2018 - Kentucky, USA

Resan fortsätter söderut genom Kentucky och in till Tennessee, med slutmål för dagen Nashville. Efter hotellet gick vi till Broadway där allt jippo finns. Barer, barer och barer. Med däremellan några barer. Och i alla spelas det live musik.

Amanda Björkhagen
amandabjorkhagen i Luffa i USA
Senast aktiv - från USA
St Louis - Louisville
söndag 20 maj 2018 - Louisville, Kentucky, USA

Söndag 2018-05-20.Efter frukosten åkte vi ner till the River boats och åkte ut en sväng på Mississippi på en timmes båttur och sen åkte vi upp i en båge som var hög som bara den. Gateway Arch St Louis. 630 feet / 192 meter och tittade ut över St Louis. Det drog över ett stort mörkt

Tommy Carlsson
Hasslebro i Kim, Tommy och Eva i Usa 2018
Senast aktiv - från Gifford, Illinois, USA
Redneck county?
måndag 14 maj 2018 - Somerset, Kentucky, USA

Tjenixen!Åkturen fortsätter! Vi har rullat vidare söder ut i det vackra och varma sommarvädret. Vi har hittat härliga, kurviga vägar ute på landsbygden. Väldigt mycket fina hus och gårdar men även en hel del skräpiga, förstörda ställen samt en hel del helt övergivna ställen som en

Sylvia Carlsson
Route66mm i Leta nya MC-vägar mm.
Senast aktiv - från Waynesboro, Virginia, USA
Tennessee --> Mammoth cave, Kentucky
onsdag 6 juli 2016 - Mammoth Cave, Kentucky, USA

Mammoth cave, Severe thunderstorm warningVaknade i en stor sal, ganska gött att sova inne med tak över huvudet. Duschade i världens sämsta dusch – stenhård och tunn stråle. Sömnigt på vägen till Mammoth cave. Eftersom att det var i Kentucky så köpte vi mat från KFC, tog med den till

Hit och dit.
torsdag 5 maj 2016 - Lexington, Kentucky, USA

Nu var det längestedan jag skrev men det är för att jag inte haft tillgång till någon dator och det är jättesegt att uppdatera på mobilen. Men ja jag har varit pa en hel del platser sedan sist. Snabb sammanfattning: Atlanta. Deppigt hur mycket plats människorna har och hur lite plats

Johanna Lörd
Lordi i Kid in America
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Dag 3 150928 Chicago - Louisville
måndag 28 september 2015 - Louisville, Kentucky, USA

Dag 3 150928 Chicago - Louisville Morgonen börjar tidigt då det i dag bär iväg från Chicago. Knallade iväg och hämtade hyrbilen, en promenad på ca 20 min. Morgonen värmer skönt, kl 07.30 21 grader, inte helt fel. Hmmm lite trubbel med försäkringen då hyrbilsfirman säger att vi ska

Mats Ericsson
StanleyScott i USA 2015
Senast aktiv - från New York, USA
Louisville Kentucky
lördag 18 juli 2015 - Louisville, Kentucky, USA

På detta hotellet hade de en pool som var riktigt lång för att vara en hotellpool, kanske 20 meter. Så när Christer hade väckt mig gick vi ner och simmade tillsammans. Nu simmar vi lika fort efter all Christers teknikövning. Bra jobbat Christer! När vi kom tillbaka till hotellrummet stod

Corvette
fredag 17 juli 2015 - Louisville, Kentucky, USA

Idag checkade vi ut från vår stuga och körde två timmar till Bowling Green där National Corvette Museum ligger. Det var kul, men C, som är experten tyckte att de kunde ha gjort mer av det. Det roligaste tyckte jag var att när vi kom in i den stora entréhallen stod där åtta nya Corvette i

Slappardag #2
torsdag 16 juli 2015 - Grand Rivers, Kentucky, USA

Idag var i princip en kopia av igår. C sprang på morgonen och när han var klar åt vi frukost. Sedan varvade vi med att slappa på altanen och inomhus. Det var för varmt för att hänga på altanen hela dagen. Vid fem körde vi bort till stranden vi hittade igår. Här har inte varit så mycket

USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

Luffa i USA

Luffa i USA

11 juni 2018 - 11 juni 2018

Leta nya MC-vägar mm.

Leta nya MC-vägar mm.

10 maj 2018 - 25 maj 2018

Jag, maken Per och min storebror Rolf tar oss en tur till USA. Flyger till Washington DC, hyr bil och bilar söder över mot Tennessee och räknar även hinna med en tur i Kentucky, en delstat vi inte varit i förut. Tanken med denna resa är dels att upptäcka nya MC-vägar för en kommande tur samt att få visa min bror Rolf en del av USA. Hoppas och tror att han kommer tycka om det. För övrigt inte så mycket planerat. Tänker ta det lite som det kommer.

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

Kid in America

Kid in America

2 mars 2016 - 15 maj 2016

26 september 2015 - 18 oktober 2015

Resa till USA. Startar i Chicago vidare med bilsöderut mot Nashville, Memphis och New Orleans. Därefter till Dallas. Sedan lyfter vi och landar på Maui och sedan till Oahu för att på hemresan stanna till i San Francisco

Fem stater 2015

Fem stater 2015

7 juli 2015 - 28 juli 2015

27 juni 2015 - 29 juli 2015

Nu kör vi! Nu drar vi från oöppnade flyttkartonger och allt flyttstök. En månad i USA, med den lilla familjen. Jag, Christer, Tintin och Maja. Första anhalt Södertälje för att lämna lilla vovven Milli till Fantastiska Marie Grundsten.

Route 66 2014

Route 66 2014

5 september 2014 - 26 september 2014

Jerry, Lotta, Janne och Sinika på mc-äventyr på Route 66 från Chicago till LA och Highway 1 till San Fransisco.

Sylvia Carlsson
Route66mm