Louisiana

Mississippi och vidare till ett jävla väder!
onsdag 12 september 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

Började dagen med vääärldens frukost på Best Western. Och nej, den var inget märkvärdig i sej, lite som amerikanska motell/hotell har mest, men by God, jag åt tills jag blev andfådd. (Överdriver en smula) Nola rice, alltså ris med cajunkrydda. English muffin med jordnötssmör. Jösses,

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
4 stater senare.. New Orleans
tisdag 11 september 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

Igår lämnade vi Georgia på morgonen, for in i Alabama, genom Mississippi och slutligen Louisiana. Vi stod på rätt bra mao. Så bra att jag knappt tog några kort, iaf inga att visa. Allt jag tänkte på var Forrest Gump i vanlig ordning. 😍Vi kör blandat highways och mindre vägar. Ibland

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
De sista dagarna i New Orleans.
torsdag 21 juni 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

I lördagskväll kom vi till New Orleans. Blev en lugn kväll på hotellet,  då söndagen var inbokad för en heldag och kväll med familjen Seehuusen-Storm. Och vilken söndag det blev.Vi möttes upp lite utanför Mandeville för frukost på ett mysigt ställe. Pojkarna blev vänner fort och vi

Malin Stenman
malin_stenman i USA med familjen Brissman
Senast aktiv - från Bua, Hallands län, Sverige
Kollar runt stan
onsdag 23 maj 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

Idag kollar vi runt i stan.Blir lite shopping å sånt.Jättevarmt ute runt 30, lite jobbigt att gå.Handlat en fin tröja till barnbarnet, en till mig å ett par fina silver örhängen till mig.En trevlig stad att gå runt i, eller så tar man spårvagnen.Vi åkte å kollade dom gamla delarna

Mera NOLA
tisdag 22 maj 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

Vaknade tidigt. Käkade frulle ute på stan.Tog spårvagnen å for till world war 2 museum.Det var mycket att se å uppleva,  en hel del vi inte visste. Mycket otäcka saker som  hänt å så många som stupat.Vi gick se film å stolarna skakade, en upplevelse.På slutet fick vi åka med i en

Senast aktiv - från Sundsvall
Tre USA-tips du bör prova på
måndag 21 maj 2018 - Louisiana, USA

Mitt i sommartider när de flesta ska boka sina resor, inte minst till den amerikanska kontinenter så är man generellt nyfiken på vad man kan hitta på. USA är ett stort land med många möjligheter för turister, men i specifikt det här inlägget väljer vi att lista tre saker som du eller

Mot New Orleans
måndag 21 maj 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

Startade tidigt, lika bra det.Fina vägar lite trafik. Stannade å drack kaffe på ett rast ställe/turist info. Fick kartor bok å massa info om New Orleans. För vidare på den långa höga vägen över träsket.Jisses hur byggde dom den.Såg att vi missat tanka, ops finns ju inga mackar

Memphis till New Orleans
torsdag 17 maj 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

Memphis till New Orleans Vi kom till Memphis tidig eftermiddag. Vi bodde lite utanför centrum, nära Graceland, precis som vi har lagt upp den övriga resan (vi har bestämt oss för att använda kollektivtrafik när vi är ”på plats”). Nu skulle vi testa detta… det blev buss + buss och ja

Bengt Och Åsa Avedal
Avedal i Chicago till New Orleans ToR
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Musikens stad
fredag 15 december 2017 - New Orleans, Louisiana, USA

12/12-13/12. Flög från Arlanda till Fort Lauderdale. Landade sent, tog tid att ta sig igenom alla kontroller som vanligt. Taxi till hotellet för att få några timmars sömn. Hade bokat hotel i förväg Red Carpet In som inte skulle ligga så lågnt ifrån flygplatsen. Hotellet OK för en

Per Duveborn
Duve i New Orleans - Florida
Senast aktiv - från Manhattan, New York, USA
Det är det här som kallas för stort kalas !!
söndag 5 november 2017 - New Orleans, Louisiana, USA

Lördagsmorgonen den 4 november startade väl för många av oss som den brukare. Vi vaknar upp till en ny dag, och efter att ha gnuggat ur sömnen ur ögonen, så har det blivit dags för dagens ALLA äventyr.Denna november morgon 2017 var lite annorlunda, av det enkla skälet, att nu vaknade

The American Dream - Coast to Coast

The American Dream - Coast to Coast

5 september 2018 - 30 september 2018

En dröm går i uppfyllelse, planerad i 4 år, dvs sedan vi var på roadtrip i californien när Göran fyllde 50. Nu har jag fyllt 50 och vi slår till igen. Miami till Los Angeles längs Södern.

Världen runt

Världen runt

5 mars 2018 - 6 mars 2018

Sammanfattning av några oförglömliga resor världen runt.

Chicago till New Orleans ToR

Chicago till New Orleans ToR

2 maj 2018 - 31 maj 2018

Vi börjar med ett släktbesök i Wisconsin. Sedan följer vi Mississippiflodens västra sida söderut, med några avstickare, till New Orleans. I New Orleans vänder åt nordöst till Smoky Mountains, Nashville och Louisville. Sedan avslutar vi med några dagar i Chicago.

Road trip USA

Road trip USA

14 maj 2018 - 29 maj 2018

En road trip på 16 dagar

New Orleans - Florida

New Orleans - Florida

12 december 2017 - 3 januari 2018

Semesterresa över jul och nyår. Start i New Orleans bil mot Florida.

USA med familjen Brissman

USA med familjen Brissman

30 maj 2018 - 22 juni 2018

Min svärmors 60-års resa. Vi ska möta upp mina svärföräldrar och svägerska i Atlanta och därefter bila oss ner mot New Orleans. En resa med flera stopp på vägen och även ett besök hos min barndomsvän Emma, som numera bor i Mandeville utanför New Orleans.

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

SALTVATTEN, SOL & ROCK AND ROLL

SALTVATTEN, SOL & ROCK AND ROLL

3 november 2017 - 14 november 2017

Historien tar sin början redan i mitten av november 2016, efter att jag (Tomas) fått chansen att uppleva denna fantastiska BÅTTUR BLAND STJÄRNORNA. Knappt hade det gått några dagar förrän det första fröet till årets resa började att gro. Det skulle nu bara dröja några månader, närmare bestämt till i början av 2017, innan det första tydliga tecknet på att vårt planta nu hade börjat blomma opp. Självklart minns vi än i dag, den lite kyliga och mörka dagen i januari, då vi ringde det långa och krångliga numret, till landet på andra sidan Atlanten. Det rådde nu ingen som helst tvekan över att vi båda nu skulle med, på ännu en fartfylld äventyrsresa. Den första hade ju knappt hunnit att sjunka in, förrän vi åter skulle möta alla trevliga människor igen, från världens alla hörn. Då hette hamnstaden Miami Beach, och denna gången så avgår båten i från Jazzen och bluesens vagga NEW ORLEANS. Minnet jag (Tomas) har från mitt förra besök i staden, var att de just varit drabbade av orkanen Katrina, som förändrade staden på ett ögonblick. Det var ändå de positiva minnena som kommer tillbaka hos en, då man nu berättar för familj, vänner och bekanta, vart resan avgår i från denna gång. Här kommer du/ni att kunna följa med oss på såväl sightseeing resor, Gathering II (preparty), samt alla musikcafé och barrundor. Mycket nöje !!!

USA resa i musikens tecken

USA resa i musikens tecken