Louisiana

Sista dagen i NOLA
tisdag 5 mars 2019 - New Orleans, Louisiana, USA

Imorse fick vi alla lite välförtjänt sovmorgon innan vi käkade frukost på hotellet som vanligt. Jag tog extra lång tid på mig vid frukostbuffén och njöt av yoghurt, juice, kaffe och fruktsallad. Skönt att inte behöva stressa. Efter frukosten tittade vi en stund på en av dagens många

Rollin' on the river
måndag 4 mars 2019 - New Orleans, Louisiana, USA

"Cleaned a lot of plates in MemphisPumped a lot of pane down in New OrleansBut I never saw the good side of the city'Til I hitched a ride on a river boat queenBig wheel keep on turnin'Proud Mary keep on burnin'Rollin', rollin', rollin' on the river"Idag har jag åkt ångbåt på Missisippi-floden!

St. Luice cemetary no 1
söndag 3 mars 2019 - New Orleans, Louisiana, USA

Vaknade utvilad trots sorlet från Mardi-firarna. Tur att jag hade örenproppar med mig. Hela staden pulserar dygnet runt, och det är tidvis ett öronbedövande sorl, och vi bor mitt i smeten i French Quater.Dagens huvudaktivitet var en guidad tur i French Quater och vidare till St. Luice Cemetary

Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Hejdå Orlando. Hej New Orleans!
lördag 2 mars 2019 - New Orleans, Louisiana, USA

Vi är äntligen framme i New Orleans och Mardi Gras, resans huvudnummer! ✌Vi startade vid 06:30 imorse i en vacker soluppgång, och Patric blev vår designated driver avlöst av Johan. Det blev ett snabbt stopp vid 07:00 för bensin och kaffe & smörgås till chauffören, och sedan intogs

Blöt, blötare, blötast...
tisdag 9 oktober 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

Idag vaknade vi till regn och sedan började regna lite till. Sen störtregnade det! Översvämning på gatorna och kaos. Blixtar och dunder⚡🌧️Vips så var solen uppe igen och svetten rinner.Tog en promenad till Bourbon Street och vandrade bland barer och jazz/bluesklubbar. Vidare ner till

Ny delstat
måndag 8 oktober 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

Ännu en strålande morgon att vakna till. Idag tog vi babybjörn en för att kunna gå ner på stranden på andra sidan ön. Den vita sanden är som mjöl! Lawa tyckte det var lite läbbig konsistens för och ville inte sätta ner fötterna, men tog till slut mod till sig. Vi doppade tårna i det

Mississippi och vidare till ett jävla väder!
onsdag 12 september 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

Började dagen med vääärldens frukost på Best Western. Och nej, den var inget märkvärdig i sej, lite som amerikanska motell/hotell har mest, men by God, jag åt tills jag blev andfådd. (Överdriver en smula) Nola rice, alltså ris med cajunkrydda. English muffin med jordnötssmör. Jösses,

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
4 stater senare.. New Orleans
tisdag 11 september 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

Igår lämnade vi Georgia på morgonen, for in i Alabama, genom Mississippi och slutligen Louisiana. Vi stod på rätt bra mao. Så bra att jag knappt tog några kort, iaf inga att visa. Allt jag tänkte på var Forrest Gump i vanlig ordning. 😍Vi kör blandat highways och mindre vägar. Ibland

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
De sista dagarna i New Orleans.
torsdag 21 juni 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

I lördagskväll kom vi till New Orleans. Blev en lugn kväll på hotellet,  då söndagen var inbokad för en heldag och kväll med familjen Seehuusen-Storm. Och vilken söndag det blev.Vi möttes upp lite utanför Mandeville för frukost på ett mysigt ställe. Pojkarna blev vänner fort och vi

Malin Stenman
malin_stenman i USA med familjen Brissman
Senast aktiv - från Bua, Hallands län, Sverige
Kollar runt stan
onsdag 23 maj 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

Idag kollar vi runt i stan.Blir lite shopping å sånt.Jättevarmt ute runt 30, lite jobbigt att gå.Handlat en fin tröja till barnbarnet, en till mig å ett par fina silver örhängen till mig.En trevlig stad att gå runt i, eller så tar man spårvagnen.Vi åkte å kollade dom gamla delarna

Karin Göransson
nirak8 i Road trip USA
Senast aktiv - från Sundsvall
USA roadtrip 2019

USA roadtrip 2019

21 februari 2019 - 11 mars 2019

Roadtrip i USA med Karlstadgänget.

The American Dream - Coast to Coast

The American Dream - Coast to Coast

5 september 2018 - 30 september 2018

En dröm går i uppfyllelse, planerad i 4 år, dvs sedan vi var på roadtrip i californien när Göran fyllde 50. Nu har jag fyllt 50 och vi slår till igen. Miami till Los Angeles längs Södern.

Världen runt

Världen runt

5 mars 2018 - 6 mars 2018

Sammanfattning av några oförglömliga resor världen runt.

Lawas första jordenruntresa

Lawas första jordenruntresa

29 september 2018 - 17 februari 2019

Lawa goes jorden runt

Chicago till New Orleans ToR

Chicago till New Orleans ToR

2 maj 2018 - 31 maj 2018

Vi börjar med ett släktbesök i Wisconsin. Sedan följer vi Mississippiflodens västra sida söderut, med några avstickare, till New Orleans. I New Orleans vänder åt nordöst till Smoky Mountains, Nashville och Louisville. Sedan avslutar vi med några dagar i Chicago.

Road trip USA

Road trip USA

14 maj 2018 - 29 maj 2018

En road trip på 16 dagar

New Orleans - Florida

New Orleans - Florida

12 december 2017 - 3 januari 2018

Semesterresa över jul och nyår. Start i New Orleans bil mot Florida.

USA med familjen Brissman

USA med familjen Brissman

30 maj 2018 - 22 juni 2018

Min svärmors 60-års resa. Vi ska möta upp mina svärföräldrar och svägerska i Atlanta och därefter bila oss ner mot New Orleans. En resa med flera stopp på vägen och även ett besök hos min barndomsvän Emma, som numera bor i Mandeville utanför New Orleans.

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

SALTVATTEN, SOL & ROCK AND ROLL

SALTVATTEN, SOL & ROCK AND ROLL

3 november 2017 - 14 november 2017

Historien tar sin början redan i mitten av november 2016, efter att jag (Tomas) fått chansen att uppleva denna fantastiska BÅTTUR BLAND STJÄRNORNA. Knappt hade det gått några dagar förrän det första fröet till årets resa började att gro. Det skulle nu bara dröja några månader, närmare bestämt till i början av 2017, innan det första tydliga tecknet på att vårt planta nu hade börjat blomma opp. Självklart minns vi än i dag, den lite kyliga och mörka dagen i januari, då vi ringde det långa och krångliga numret, till landet på andra sidan Atlanten. Det rådde nu ingen som helst tvekan över att vi båda nu skulle med, på ännu en fartfylld äventyrsresa. Den första hade ju knappt hunnit att sjunka in, förrän vi åter skulle möta alla trevliga människor igen, från världens alla hörn. Då hette hamnstaden Miami Beach, och denna gången så avgår båten i från Jazzen och bluesens vagga NEW ORLEANS. Minnet jag (Tomas) har från mitt förra besök i staden, var att de just varit drabbade av orkanen Katrina, som förändrade staden på ett ögonblick. Det var ändå de positiva minnena som kommer tillbaka hos en, då man nu berättar för familj, vänner och bekanta, vart resan avgår i från denna gång. Här kommer du/ni att kunna följa med oss på såväl sightseeing resor, Gathering II (preparty), samt alla musikcafé och barrundor. Mycket nöje !!!

193
126
228 Bourbon St, New Orleans, Louisiana, United States
Interstate 10, New Orleans, Louisiana, United States
920 Port of New Orleans Pl, New Orleans, Louisiana, United States
The National WWII Museum - Freedom Pavilion, New Orleans, Louisiana, United States
441 Bourbon St, New Orleans, Louisiana, United States
160