Maine

En lång dag
onsdag 9 augusti 2017 - Brunswick, Maine, USA

20.30Dimman låg över Gorham på morgonen, inte speciellt tät så den var inget hinder för bilkörning men mycket av naruren runt om var "dimmig". Då den lättade var det ganske vakert runt om. Kom till Maine mycket snabbare än väntat, och ungefär 500 meter efter stateslinjen var det

Ogunquit, det blev två nätter..
torsdag 30 juli 2015 - Ogunquit, Maine, USA

Det blev två nätter i Ogunquit, det är så himla mysigt här med god mat, fint väder, bra stränder. Imorgon tar vi o lämnar min ögonsten till bil?? tar tåget till NY för 5 nätter innan hemresa.

Joakim Nilsson
MajaochJocke i Bröllopsresa till USA
Senast aktiv - från Höganäs, Skåne län, Sverige
Till Middleton
lördag 25 juli 2015 - Compass Harbor Lane, Bar Harbor, Maine, USA

Idag hade vi sex timmars körning framför oss, så vi gick upp tidigt och packade. Klockan sju fick vi pankakor och jordgubbar till frukost av damen som äger detta B&B. Sedan bar det iväg. Vi hade bestämt oss för att köra kustvägen tillbaka mot Boston. Vi stannade till i Camden för ett

Acadia National Park
fredag 24 juli 2015 - Compass Harbor Lane, Bar Harbor, Maine, USA

Idag hyrde vi cyklar och tog en buss med cyklarna till Acadia National Park. Där var jätte fint! Folk cyklade, vandrade och joggade. Det var lagom mycket folk. När vi cyklat ett tag cyklade vi förbi ett par som hade stannat. Plockar ni blåbär frågade C. Ja, svarade kvinnan och då stannade

Valsafari
torsdag 23 juli 2015 - Compass Harbor Lane, Bar Harbor, Maine, USA

Idag sprang C på morgonen. Efter frukosten packade vi igen och sedan körde vi till Bar Harbor, vilket tog ca tre timmar. Här hade vi bokat ett B&B downtown. Det var en dam i sjuttiotal åldern som drev det. Hon var väldigt trevlig, men gud vad mycket hon pratade! Vi höll på att missa vår

Portland
onsdag 22 juli 2015 - Portland, Maine, USA

När vi hade ätit frukost idag körde vi till Starbucks så att C kunde få sitt kaffe. Denna gången låg det mitt i en Mall. Jag "fastnade" på klännings-avdelningen på Macys när C gick och köpte kaffe. Det slutade med att jag köpte två partyklänningar. C köpte en skjorta, en pikétröja

Flygresa till Boston
tisdag 21 juli 2015 - Portland, Maine, USA

Planet gick kl.7 så idag var det till att gå upp tidigt. Vi bytte flyg i Atlanta, vilket var lite kul eftersom jag har bott där. Men jag kände inte igen mig alls. När vi landade i Boston var det lite strul med hyrbilen, men det ordnade sig. Vi körde upp till Portland vilket tog ca knappt tre

Lyxresan
måndag 14 juli 2014 - Compass Harbor Lane, Bar Harbor, Maine, USA

Vi gav oss av från New York och plockade upp hyrbilen norr om stan. En Chevrolet Impala som väl inte smäller lika högt som vår Ford Fusion i Kanada, men en helt okej bil fortfarande. Första etappen var till Newport. En vacker liten stad vid kusten, mycket segelbåtar och små butiker.

Simning!
söndag 8 december 2013 - Portland, Maine, USA

Hej Sverige! Hur mår ni? Jag har inte berättat om det än, det har ju hänt en del sedan sist jag skrev, men efter att vi haft vår sista föreställning av Grease, så bestämde jag mig för att gå med i simlaget. Alla, även nybörjare som jag, var välkomna att börja simma. Så de senaste

Min första thanksgiving!
måndag 11 november 2013 - Portland, Maine, USA

Hej Sverige! Idag är det måndag den 11 november, och vi är lediga för det är en helgdag idag, veterans day. Den är för att hedra soldater i krig mm. Iallafall så kan inte Lizs familj komma på riktiga thanksgiving, den fjärde torsdagen i november (i år den 28 nov), så vi ska ha en

The last road trip ?

The last road trip ?

31 juli 2017 - 21 augusti 2017

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

Fem stater 2015

Fem stater 2015

7 juli 2015 - 28 juli 2015

Bröllopsresa till USA

Bröllopsresa till USA

20 juli 2015 - 6 augusti 2015

Äntligen dags för vår bröllopsresa!! Det bär iväg till USA och det kommer bli ett äventyr!!

Nordöstra Nordamerika innan vuxenlivet

Nordöstra Nordamerika innan vuxenlivet

13 juni 2014 - 25 juli 2014

Ett sista sommarlov? I vilket fall blir det ca 3 veckor i Kanada med Tünde, och 3 veckor i USA med Jonathan och Anders som lite av en examensresa! Eftersom jag under våren var i Brasilien hamnar det på kartan....

Mitt utbytesar i Portland, Maine, USA

Mitt utbytesar i Portland, Maine, USA

30 augusti 2013 - 25 juni 2014

Hej alla mina kära vänner och familjemedlemmar i Sverige! På uppdrag av ett flertal människor har jag nu skapat den här resedagboken som ni kan läsa om ni vill veta lite mer om vad jag gör och hur det går för mig här borta på andra sidan havet. Men jag måste varna er, för det är inte säkert att jag kommer uppdatera särskilt ofta... Förvänta er inga bravalder, hehe! Stora kramar //Lisa

USA resan 2013

USA resan 2013

11 september 2013 - 4 oktober 2013

Island-USA

Island-USA

28 augusti 2012 - 30 september 2012

Startar med några dagar på Island och sedan vidare för flyg och tågresor i USA. Besöker Bar Harbor, Boston, Chicago, Seattle, San Francisco, Los Angeles, San Diego och slutligen Minneapolis innan vi flyger hem igen.

Rosen goes west 2012

Rosen goes west 2012

18 juni 2012 - 10 juli 2012

Äntligen dags för resan vi alla längtat efter. USAs väst och östkust

central amerika

central amerika