Massachusetts

deed done
söndag 13 augusti 2017 - Seekonk, Massachusetts, USA

Kl. 20.15Jag höll fast vid gårdagens beslut, leksaksaffär först. Resan dit tog mig igenom delar av Boston som inte fanns med på  independence trail, eller någon annan trail överhuvudtaget. Jag genomled den sedvanliga leksaksaksaffärsångest och gick därifrån med inköp som säkert inte

Stillastående händelserikhet
lördag 12 augusti 2017 - Boston, Massachusetts, USA

Kl. 19.45Sitter i lobbyn och skriva, då wifi:n på rummet har pajat - så det här blir kort. En kortare promenad i närområdet för att leta frukost (ingår inte i rumspriset) ledde till att den intogs på en fik inhyst i hotellet. Måttligt upphetsande.Promenaden efter frukost ledde mig till

Benen istället för bilen
fredag 11 augusti 2017 - Boston, Massachusetts, USA

Kl. 21.00En varm sommardag, tur att det fläkta annars hade stadspromenaden kunnat ha varit olidligt. Massa med utländska turister här, det har vrit tunnt sått med den varan tidigare under resan.Boston är en ganske trevlig stad med gammalt och nytt blandat i en enda röra. Gick den utstakade "

One more down, two to go
torsdag 10 augusti 2017 - Boston, Massachusetts, USA

Kl. 20.30Highway 1 i Maine är kanske inte lika häftigt som highway 1 i Kalifornien, men med en hygglig tidigt start är det en skön åkning - åtminstone tills resten av de sommarlediga vaknar till livs. Sedan blir det alltmer rusningstrafik. Det verkar som om hela Amerika har semester och de

USA 2015 - Rapport nr 22
tisdag 17 november 2015 - Norton, Massachusetts, USA

Fredag 13 november Från Sikeston, Missouri, fortsatte vi sydost mot Nashville tidigt på morgonen och kom fram redan vid 13-tiden. Vi hade lagt in adressen till State Capitol (downtown). Hittade till slut en parkeringsplats, 12 dollar för två timmar. Med snabba steg avverkade vi State Capitol,

Eric Lund
sm0jsm i USA 2015
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Middleton
söndag 26 juli 2015 - Middleton, Massachusetts, USA

C simmade lite i poolen innan vi åt frukost och sedan gav vi oss ut på mer shopping. Middleton är verkligen ett trevligt område. Här kan jag tänka mig att bo. Vi åkte bland annat till våra gamla favoritaffärer Banana Republic, GAP, Bed Bath and Beyond också Costco.

Jenny Ulrika Gardmark Hyléen
Ulrika i USA i Fem stater 2015
Senast aktiv - från Hilo, Hawaii, USA
New Hampshire och Maine
tisdag 28 juli 2015 - Newburyport, Massachusetts, USA

Efter cape cod bar det av (via ett crossfitpass) till outletstore, ca 170 affärer. Vi hittade lite saker men vi är nog lite kräsna?? På eftermiddagen körde vi till Newburyport, mysigt fiskesamhälle. Vi åt hummer på kvällen o igår åkte vi på valsafari?? vi fick se en finwhale, näst

Joakim Nilsson
MajaochJocke i Bröllopsresa till USA
Senast aktiv - från Höganäs, Skåne län, Sverige
Boston o cape cod gjort
söndag 26 juli 2015 - Boston, Massachusetts, USA

Det är fullt upp på resan, svårt att hinna med att skriva?? alltid i säng senast 22?? Boston var ok men rummet på hotellet var litet o slutet. Rätt nöjda att det var en natt där. Sen körde vi vår fina mustang till cape cod där vi hade bokat en natt. Stället i sig var väldigt mysigt o

Joakim Nilsson
MajaochJocke i Bröllopsresa till USA
Senast aktiv - från Höganäs, Skåne län, Sverige
Springfield nr 2
måndag 13 juli 2015 - Springfield, Massachusetts, USA

Vi körde på ordentligt och sent på kvällen kom vi till Springfield (i Missouri denna gång). Natten tillbringades på Best Western Route 66 som trots namnet har ett anrikt förflutet. Vi var bara en i mängden av Route 66 gäster och det var skönt med ett dopp i poolen, det är ju trots allt

Första stopp Springfield
lördag 11 juli 2015 - Springfield, Massachusetts, USA

Eftersom shoppingen drog ut på tiden så hamnade vi sent på kvällen i Springfield och tog in på ett motell nära centrum. Vi fick ett bra tips från hotellets receptionist angående vart man skulle gå och äta. Vi gick 5 minuter bort till ett mikrobryggeri/restaurang och drack ett par

The last road trip ?

The last road trip ?

31 juli 2017 - 21 augusti 2017

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

USA 2015

USA 2015

1 oktober 2015 - 24 november 2015

Ännu en rundresa med bil i USA. Först de delstater Brita behöver (Wisconsin, Minnesota, Iowa, South Dakota, North Dakota, Montana) så att hon har varit i alla 48 stater. (Hawaii och Alaska får bli en senare resa.) Sedan en vecka hos Jenny i Phoenix Arizona. Som avslutning en lååång resa genom främst Texas, Arkansas, Mississippi, Missouri, Kentucky och Virginia. Vi får se vad vi hinner med. Avslutning minst två dagar i Chicago. Vi åker nästan bara småvägar!

Fem stater 2015

Fem stater 2015

7 juli 2015 - 28 juli 2015

Bröllopsresa till USA

Bröllopsresa till USA

20 juli 2015 - 6 augusti 2015

Äntligen dags för vår bröllopsresa!! Det bär iväg till USA och det kommer bli ett äventyr!!

Er dröm - vår verklighet

Er dröm - vår verklighet

8 juli 2015 - 16 augusti 2015

Route 66 från Chicago till Los Angeles inklusive 3 dagar i Grand Canyon. Sedan Highway 1 till San Francisco där barnen ansluter för vidare resa runt i Californien och Las Vegas

21 dagar i sydstaterna i USA

21 dagar i sydstaterna i USA

6 oktober 2014 - 29 oktober 2014

Sydstaterna USA

Sydstaterna USA

7 oktober 2014 - 28 oktober 2014

Vi flyger till Atlanta. Hyr bil och bor på hotell där för att planera resan.

Route 66 2014

Route 66 2014

5 september 2014 - 26 september 2014

Jerry, Lotta, Janne och Sinika på mc-äventyr på Route 66 från Chicago till LA och Highway 1 till San Fransisco.

New England road trip

New England road trip

25 april 2014 - 4 maj 2014

USAs östkust med bil

USAs östkust med bil

14 juli 2014 - 4 augusti 2014

Vi flyger till New York där vi hyr bil och reser sedan vidare till: Philadelphia Baltimore Washington Altoona Algheny National Forest Buffalo Niagara Fallen Binghamton Albany Manchester Boston Providence New Haven Long Island New York Detta är den grovplanerade resan.

paljen
Paljen