Boston

Stillastående händelserikhet
lördag 12 augusti 2017 - Boston, Massachusetts, USA

Kl. 19.45Sitter i lobbyn och skriva, då wifi:n på rummet har pajat - så det här blir kort. En kortare promenad i närområdet för att leta frukost (ingår inte i rumspriset) ledde till att den intogs på en fik inhyst i hotellet. Måttligt upphetsande.Promenaden efter frukost ledde mig till

Benen istället för bilen
fredag 11 augusti 2017 - Boston, Massachusetts, USA

Kl. 21.00En varm sommardag, tur att det fläkta annars hade stadspromenaden kunnat ha varit olidligt. Massa med utländska turister här, det har vrit tunnt sått med den varan tidigare under resan.Boston är en ganske trevlig stad med gammalt och nytt blandat i en enda röra. Gick den utstakade "

One more down, two to go
torsdag 10 augusti 2017 - Boston, Massachusetts, USA

Kl. 20.30Highway 1 i Maine är kanske inte lika häftigt som highway 1 i Kalifornien, men med en hygglig tidigt start är det en skön åkning - åtminstone tills resten av de sommarlediga vaknar till livs. Sedan blir det alltmer rusningstrafik. Det verkar som om hela Amerika har semester och de

Boston o cape cod gjort
söndag 26 juli 2015 - Boston, Massachusetts, USA

Det är fullt upp på resan, svårt att hinna med att skriva?? alltid i säng senast 22?? Boston var ok men rummet på hotellet var litet o slutet. Rätt nöjda att det var en natt där. Sen körde vi vår fina mustang till cape cod där vi hade bokat en natt. Stället i sig var väldigt mysigt o

Joakim Nilsson
MajaochJocke i Bröllopsresa till USA
Senast aktiv - från Höganäs, Skåne län, Sverige
Boston
lördag 19 juli 2014 - Boston, Massachusetts, USA

Idag har vi sovit på ett mysigt litet motell med väldigt trevlig personal. Men det blev ingen direkt frukost här så vi körde till MC Donalds istället och åt frukost där. Klockan 9 begav vi oss iväg till Boston där vi skulle vara ungefär halv två. Tyvärr så körde vi fel igen. Men nu

And I have walked 500 miles...
söndag 4 maj 2014 - Boston, Massachusetts, USA

Så, nu är det sista kvällen i USA och eftersom vi vandrat runt nästan hela Boston idag så avslutar vi med att äta cheesecake och titta på TV på hotellrummet. Men vi har i alla fall fått med allt det viktigaste i Boston - "the freedom trail". Vi promenerade också längst Charles River mot

Thomas Renlund
thsred i New England road trip
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Hemma i Sverige
måndag 24 februari 2014 - Boston, Massachusetts, USA

Hallå! Nu sitter jag på svensk mark igen. Mitt senaste inlägg gjorde jag precis efter min sista dag med lektioner och nu tänkte ja fortsätta med hur allt var. Så, Graduation på Torsdagen, vi samlades kl 14:15 i Lecture hall och vi fick våran mössa, som var precis som i alla filmer, helt

Slutspurt
onsdag 19 februari 2014 - Boston, Massachusetts, USA

170 Dagar i USA just nu, känns som tiden har gått väldigt fort men samtidigt har man hunnit med väldigt mycket, när man kollar på bilder och blicka bakåt har det hunnits med mycket och många erfarenheter. Jag är den enda i min klass som lämnar efter 6 månader och de andra har några

New York City
onsdag 5 februari 2014 - Boston, Massachusetts, USA

Hallå igen! Nu var det ett tag sedan ja skrev här så ja ska börja med att berätta lite om vad som har hänt föregående helger. Vi har varit på en hockey match mellan Boston College och Boston University. Det var ett derby och det va riktigt bra stämning, även BC har en ganska bra

Skolan har börjat igen.
fredag 17 januari 2014 - Boston, Massachusetts, USA

Hej! Nu har det gått 1 vecka och 4 dagar i skolan, vi har fått ett nytt schema, som är lite bättre än förra men fortfarande väldigt dumt, 10 min lunch så vi måste sluta klasser tidigare och en håltimme på 3 timmar, annars helt okej. Vi har ingen TOEFL klass längre och vi har även lagt

The last road trip ?

The last road trip ?

31 juli 2017 - 21 augusti 2017

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

Bröllopsresa till USA

Bröllopsresa till USA

20 juli 2015 - 6 augusti 2015

Äntligen dags för vår bröllopsresa!! Det bär iväg till USA och det kommer bli ett äventyr!!

New England road trip

New England road trip

25 april 2014 - 4 maj 2014

USAs östkust med bil

USAs östkust med bil

14 juli 2014 - 4 augusti 2014

Vi flyger till New York där vi hyr bil och reser sedan vidare till: Philadelphia Baltimore Washington Altoona Algheny National Forest Buffalo Niagara Fallen Binghamton Albany Manchester Boston Providence New Haven Long Island New York Detta är den grovplanerade resan.

USA hösten 2013

USA hösten 2013

19 oktober 2013 - 11 november 2013

Tre veckor med blandad kompott.

Resa till Amerikat

Resa till Amerikat

28 september 2013 - 11 oktober 2013

En sväng över Atlanten i goda vänners lag. Vi börjar lite försiktigt i Boston och fortsätter sedan i full fart till New York. Det blir en blandning av historia och kultur, lokala drycker, god mat, shopping och sport. Förhoppningsvis härliga höstdagar med vännerna.

Annas och Jespers jordenruntresa

Annas och Jespers jordenruntresa

21 augusti 2013 - 16 april 2014

Vårat stora äventyr!

Ef Boston

Ef Boston

3 september 2013 - 22 februari 2014

Tänkte försöka dagboka min vistelse i Boston, MA under 6 månader.

USA

USA

1 april 2013 - 3 juni 2013

2 manader pa resa i USA

The Land of Opportunities

The Land of Opportunities

1 april 2013 - 1 juni 2013

Två vilsna pojkar på en resa som bestämdes för tio år sedan. Äntligen själva ute i världen. Från öst i USA genom öknen till väst!

Jonas Helmersson
Paljen