Dedham

jul och studieplaner
fredag 28 december 2012 - Dedham, Massachusetts, USA

Hejsan! Här kommer en sen uppdatering från Boston. För ett par veckor sedan åkte jag till NYC över dagen för att se alla juldekorationer. Mycket vackert med massor av pynt överallt, i skyltfönster och längs med gatorna. Jag tog första tåget dit och sista tåget tillbaka hem, så det blev

Philadelphia och Thanksgiving
lördag 24 november 2012 - Dedham, Massachusetts, USA

Sent omsider kommer här en liten uppdatering om helgen i Philadelphia (Philly). Innan jag åkte kände jag ingen alls som skulle med på samma resa, men redan på busstationen träffade jag flera trevliga tjejer, och vi höll sedan ihop under hela helgen. Resan till Philly tog ca 6-7 timmar skulle

NYC och Sandy
onsdag 7 november 2012 - Dedham, Massachusetts, USA

Hej hopp! Här kommer en snabb uppdatering från den stormdrabbade östkusten.. förra helgen innan Sandy åkte jag till NYC och turistade på egen hand, första gången jag var där sedan vi åkte dit med au pair skolan. Jag befann mig mest i mitten av Manhattan, Midtown, runt Times Square,

pumpkin carving!
fredag 19 oktober 2012 - Dedham, Massachusetts, USA

Hej Hopp! Nu var det ett tag sedan igen, men här kommer en liten uppdatering från det stora landet i väst.. för ett par helger sedan tog jag en guidad bussresa till Niagarafallen, så vackert, stort och mäktigt! Vi stannade på den amerikanska sidan (det är tre fall, ett i Canada och två i

snart två månader i Staterna
måndag 1 oktober 2012 - Dedham, Massachusetts, USA

Hej på er! Nu har jag varit i staterna i nästan två månader, och man kan väl säga att rutinerna börjar sitta. Det känns bra, men också lite läskigt, att redan ha spenderat två månader här- året kommer gå fort!! Har jobbat ganska mycket på sistone, familjen har haft flera bröllop

en liten uppdatering
söndag 9 september 2012 - Dedham, Massachusetts, USA

Hej på er! Nu var det ett tag sedan jag skrev något här, får bli ändring på det! Men tiden rusar verkligen iväg, dagarna går så fort när man har mycket omkring sig! allt flyter på här i alla fall, barnen började skolan så smått förra veckan och nästa vecka blir en riktig

Senast aktiv - från Dedham, Massachusetts, USA
Så var denna veckan slut - och så också jag!
söndag 26 augusti 2012 - Dedham, Massachusetts, USA

Då var första jobbveckan slut, och jag med..! Men den har varit full med nya upplevelser och aktiviteter. Förra söndagen var jag ledig, då åkte jag in till Boston för första gången. Pendeltåget tar ca 20 min, smidigt! Kanske lite dyrt, 12 dollar tur och retur (ca 80-100 kr) men billigare

Senast aktiv - från Dedham, Massachusetts, USA
Skoldagar och möte med värdfamiljen
lördag 11 augusti 2012 - Dedham, Massachusetts, USA

Hejsan! Nu har jag avslutat the au pair training school på Long Island, NY. Det var bra lektioner med en jätteduktig lärare, och vi hade olika workshops med bland annat en polis som kom och pratade om säkerhet och vad man ska och inte ska göra. mest om vad man INTE ska göra. han var

Boston

Boston