Medfield

Arlington nasta!
onsdag 21 januari 2009 - Medfield, Massachusetts, USA

Nu ar det klart! Jag hittade en familj till slut och imorgon flyttar jag till Arlington! Det ar jatteskont att jag far stanna kvar i Boston, det blir som en halv nystart. Jag ska ta hand om tva tjejer som ar 7 och 10 ar. Mamman ar fran Finland sa bade hon och tjejerna kan svenska. Hmm jag orkar

I'm on my way...soon.
måndag 12 januari 2009 - Medfield, Massachusetts, USA

Exit-möte hade vi i torsdags, och det var inte roligt vill jag lova. Fy fasiken. Men nu är det gjort, och den 22 januari är sista dagen jag kan bo i det här huset. Tjoho! Så gäller det bara att hitta en passande ny familj också. Man får nog inte vara lika kräsen som första gången, nu

Så kan det gå!
torsdag 8 januari 2009 - Medfield, Massachusetts, USA

För att göra en lång historia kort: Jag ska byta familj. Klockan är nu ett på natten så jag orkar inte skriva något alls egentligen... :P Men beslutet jag har tagit känns bra, jag vill att det här ska bli ett bra år och då måste det kännas rätt med värdfamiljen. Annars blir det bara

Gott Nytt År!
torsdag 1 januari 2009 - Medfield, Massachusetts, USA

För cirka tre timmar sen slog klockan tolv här på östkusten. Linda och jag satt framför TVn och kollade på CNN som sände live från Times Square. Vi hade en lugn och mysig nyårsafton, åt en god middag som vi lagade själva =) Men vi var överrens om att det kändes mer som nyår när

Yes!
fredag 19 december 2008 - Medfield, Massachusetts, USA

Vet ni vad? Jag har precis lyckats ändra inställningarna på min dator så att tangentbordet är svenskt! =) jätteskönt, men lite jobbigt också för nu måste jag ju vänja mig vid att en del tecken sitter på andra platser igen... :p Två måsten: dels måste jag städa mitt rum så

Luciahelgen
måndag 15 december 2008 - Medfield, Massachusetts, USA

Lucia och lucia, inte var det mycket av den varan kan jag påstå. Jobbade lördag för ovanlighetens skull, men gjorde inte så mkt. Igår jobbade jag endast 2 timmar, skjutsade carolyn till basketen och satt där och tittade. Hon började förra veckan, och tycker det är jättekul verkar det

borjar fundera
fredag 12 december 2008 - Medfield, Massachusetts, USA

åååhhhh kan inte william bara hålla tyst jag blir så trött... så fort nåt inte e bra ropar han efter mommy eller daddy (den som inte är där för tillfället) och vägrar vara tyst. jag jobbar inte just nu, hör att john blir mer och mer irriterad och jag förstår honom. nu sätter jag

Back to business
torsdag 11 december 2008 - Medfield, Massachusetts, USA

Hej alla! Jag har inte glömt bort resdagboken, har bara inte orkat skriva under tiden familjen var här. Det var otroligt intensivt! Men kul såklart!! :D Vi har flängt fram och tillbaka, shoppat en massa i Natick, Wrentham och Boston. Varit på Starbucks såklart! ;) Kollat knasiga

Svarta pepparkakor och sverigebesok
torsdag 4 december 2008 - Medfield, Massachusetts, USA

Hej hopp! Jaa, mammsen är här! :D och johanskrutten såklart och morgan. Helt jättekonstigt att se dom här! Flygresan hade gått jättebra, och de var framme 20 minuter tidigare än väntat. Sitter nere i barnens lekrum nu, det är här jag ska sova nu i en vecka på en stenhård bäddsoffa!

Iceskating
onsdag 3 december 2008 - Medfield, Massachusetts, USA

Hola amigos! Mina fötter gör fortfarande ont efter dagens skridskoåkning....hehe 4 timmar efteråt.....! Men det var rätt kul. Hämtade upp Carolyn, Catherine och kompisen Katie vid 12, och så åkte vi direkt till ishallen. Vi hyrde skridskor för 4 dollar styck, tjejerna ville såklart ha

Au pair! :)

Au pair! :)

15 september 2008 - 31 mars 2009

A year in Boston.. Efter fyra manader i Medfield flyttade jag till Arlington.