Michigan

Omväxlande
fredag 4 augusti 2017 - Flint, Michigan, USA

Kl. 20.00Internet här verkar vara väldigt opålitligt, så det här inlägget kanske försvinna. Idag har tva av the great lakes beskådats, Michigan och Huron. Väldigt mycket vatten var det och periodvis väldigt mycket vatten ovanifrån också, det är nämnligen en del rejäla regn- och

Jag vänder österut
onsdag 2 augusti 2017 - Escanaba, Michigan, USA

Sunset Lodge kl. 19.00Sovmorgon idag. Startade klockan sju efter att ha sovit bra, trots att motellet tillhörde katogorin "ha sett bättre dagar" (för länge sen). Kom snabbt in i Wisconsin som ligger på andra sidan av Missippi bron. Eftersom motellet inte bjöd på frukost (suprise, suprise)

Frukost " American style"
onsdag 28 juni 2017 - Munith, Michigan, USA

Började dagen hemma hos Paul och Alison som bjöd på en riktig härlig amerikans frukost.Efter frukosten besökte vi deras gamla hus och farm. Innan vi skulle påbörja vår färd på Ludington gjorde vi ett besök på den lokala affären med att köpa glass till alla barnen

Släkttäff
måndag 26 juni 2017 - Ann Arbor, Michigan, USA

Började dagen med en typisk American breakfast, bestående an bagels, juice, donats och en banan. Fulla av socker satte vi oss i bilen för en fem timmars bilfärd till Ann Arbor. Pauls föräldrar Sue och Tom bjöd på en amerikans cookout dinar. Paul båda bröder med familj var oxå där,

Varför dessa svenska fiskar
måndag 26 juni 2017 - Michigan, USA

Har bunkrat upp med lite bilgodis iför resan till Susanne och Thomas ca 50 mil vilket är en kort sträcka här i Amerikat det är mycket och titta på men man måste även ha koll på alla filer när man kör

Ubbe Lööf
peppesbodega i Rundtur USA
Sista helgen på denna resa
fredag 17 juni 2016 - Muskegon, Michigan, USA

Hej hopp nu fungerar publicering av resedagboken igen! Fredag och nu är det sista helgen på denna resa, vi har nu varit i Muskegon, Michigan några dagar det ligger i nedre delen av Lake Michigan, och vi har ca. 20-25 mil kvar till Chicago, och vi planerar åka ca. 20 av dessa i morgon lördag,

Ewa O Kjell Rosenberg
Goldhill i Chicago med omnejd
Senast aktiv - från Lake Havasu City, Arizona, USA
Mora USA
tisdag 14 juni 2016 - Traverse City, Michigan, USA

Nytt försök, gårdagens inlägg fungerade inte. Nu har vi varit och besökt Mora, där fick vi en privat guide genom Amanda som vi träffade, vilken flax vi pratade lite och när hon fick höra att vi var från Mora Sweden... så var det vi som blev prio 1! Här firar dom midsommar med

Ewa O Kjell Rosenberg
Goldhill i Chicago med omnejd
Senast aktiv - från Lake Havasu City, Arizona, USA
En resasom borde gjorts för många år sedan!
fredag 3 juli 2015 - Canton, Michigan, USA

Vi är här! Ett späckat schema med en massa saker att se och uppleva. En massa trevliga människor att lära känna. Vi tillbringade första 5 dagarna i Detroit området, där vi bland annat såg en basebollmatch, var på Henry Ford museet. Träffat släkten igen (första gången för pappsen).

Mia Heiniö
iia_79 i En tripp med pappsen
Senast aktiv - från Canton, Michigan, USA
På plats i Spökstaden Detroit
onsdag 5 mars 2014 - Detroit, Michigan, USA

En mycket lång dag, eller kanske snarare dygn börjar lida mot sitt slut. Vår väg till Detroit gick via Amsterdam och eftersom det planet gick redan 06:20 på morgonen från Stockholm blev det ett riktigt tidigt uppvaknande. Detta inlägg författas 21:00 lokal tid, vilket blir 03:00 svensk tid

05 Motigt med regn i Escanaba
söndag 28 juli 2013 - Escanaba, Michigan, USA

Söndag 28 juli Del 5 Sol och blå himmel när vi vaknar men efter frukost på hotellet kommer regnet. Vilken tur vi klarade av filmningen igår. Vi ger oss av med bilen in mot centrum av Escanaba, regnet fortsätter, vi kör på Ludington road och helt plötsligt ligger Swedish Pantry på

Glenn Gustafsson
Glenndon i USA 2013
Senast aktiv - från Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige
The last road trip ?

The last road trip ?

31 juli 2017 - 21 augusti 2017

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

Rundtur USA

Rundtur USA

19 juli 2017 - 20 juli 2017

Rundtur i norra USA och västkusten

Äventyret "Over There"

Äventyret "Over There"

24 juni 2017 - 19 juli 2017

En road trip med familjen

Chicago med omnejd

Chicago med omnejd

28 maj 2016 - 21 juni 2016

Nu bär det åter av västerut, denna gång kommer resan börja och sluta i Chicago. Det blir en bil som vanligt, en bild på den när vi hämtat den. Först blir det några dagar i Chicago.

En tripp med pappsen

En tripp med pappsen

23 juni 2015 - 7 juli 2015

NHL-resa till Detroit och New York med Bowlarn (2014)

NHL-resa till Detroit och New York med Bowlarn (2014)

4 mars 2014 - 14 mars 2014

USA 2013

USA 2013

24 juli 2013 - 9 augusti 2013

2013 bär årets resa av till USA och i år är det släktresa som gäller. Ska bli riktigt kul.

Norra Usa

Norra Usa

5 juli 2013 - 24 augusti 2013

Tredje långresan i Usa för våran del. Denna gång ska vi hålla oss i den norra delen.Börjar i Toronto för att se lite Kanada.Sedan Minneapolis och vidare genom Usa, för att avsluta med Hawaii och Peter Jöbacks i Phantom Of The Opera i New York.

USA-resan

USA-resan

26 maj 2013 - 23 juni 2013

Vår drömresa började planeras redan hösten 2012. Att få vara i USA i en hel månad är något som både jag och Markus ser fram emot väldigt mycket. I skrivande stund är endast resan bokad. Vi flyger till San Francisco den 26 maj och hem till Sverige från New York den 22 juni. Sen får vi se vad som händer.

Guldkorn från mitt aupair-år!

Guldkorn från mitt aupair-år!

20 augusti 2012 - 25 september 2013

Så börjar nu mitt äventyr på rikigt, nu är det dags för den långa resan till New York, The Big Apple, för en tredagars kurs på Au Pair Academy i New Jersey. Därefter bär det av till min nya amerikanska familj i Huntington Woods; en förort till Detroit,Michigan. Nu börjar äventyret!!

potasvirja
Potasvirja