Minneapolis

Inte riktigt som vi tänkt oss..
lördag 11 februari 2017 - Minneapolis, Minnesota, USA

När det blir inte alltid riktigt som man tänkt sig.. 😡 Efter att resan börjat lugnt och fint så blir vi kraftigt försenade i Amsterdam. Delta air skyller detta på väderförhållanden.. skit snack säger vi! 😤 Först började de inte släppa på passagerarna förrän 1,5 timme försent.

Iowa och Minnesota
onsdag 8 juni 2016 - Minneapolis, Minnesota, USA

En vecka till och lite mer vykort kommer. Resan fortsätter söderut längs Road 66 till St.Louis, här flyter Missouri river ihop med Mississippi river och en berömd Arch finns i staden. Vi bilar vidare till Des Moines (centralt Iowa) här blev det 3 nätter med utflykt till Winterset, John

Licks unlimited
söndag 29 mars 2015 - Minneapolis, Minnesota, USA

Dag 11 I natt har det stormat över sjöarna. När vi drog upp persiennerna i morse var det helgrått och fortfarande väldigt starka vindar. Vi åt vår lyxiga frukost och sedan gjorde barnen de sista läxorna, nu är det bara resedagböckerna de skriver som får vara kvar i handbagaget, resten

Landat i IL
lördag 13 september 2014 - Minneapolis, Minnesota, USA

Vi hade planerat att åka till San Fransisco i några dagar innan planet mot Chicago lyfte. När vi kom tillbaka från Saratoga började vi därför leta hotell och det var minst sagt fullbokat (eller väldigt dyrt!). Efter någon timmes letande från wi-fit i Monterey bestämde vi oss för att

1 vecka med slakt i Minnesota
fredag 25 juli 2014 - Minneapolis, Minnesota, USA

Vilken vecka ... VI har traffat sa manga slaktingar denna vecka. Kant oss sa valkommen till alla. Vi borjade hos Gwen o John. Lordagen upp relativt tidigt och gjorde lite tabata!!! Kl 11 var det lunch med Bob Benson som var gift med mammas sysling Irene (Nyberg som ogift) Hennes pappa Oskar var

Resdag!
tisdag 22 juli 2014 - Minneapolis, Minnesota, USA

I fredags började vår resa till Amerika, så nu måste jag uppdatera ... vi flög med Icelandair. Arlanda-Reykjavik-Minneapolis. Vi hade ett stopp i Reykjavik på 7 timmar så vi åkte in till stan för att äta lunch. Vi märkte redan på planet hur folk började ta på sig varma tröjor,

Homestay
tisdag 8 april 2014 - Minneapolis, Minnesota, USA

Idag vid 12 blev vi upphämtade från vårt hotell o sedan skjutsade till Le sueur o till vårt första homestay. Jag hamnade hos en som heter Ann Porter, ensamstående kvinna i typ 50 årsåldern kanske, som driver eget försäkringsbolag. Här är det vanligt att privatpersoner har egna bolag

Mall of America
tisdag 8 april 2014 - Minneapolis, Minnesota, USA

Herregud, jag har varit i himlen idag, Mall of America är gigantiskt. Flera våningar högt, massa karuseller, restauranger o barer. Blev en sen lunch med gänget som i maj åker till Sverige, jättetrevliga o mysiga. Efter att vi sagt hejdå till dem runt 4, gav vi oss ut på en shoppingrunda.

Längstafredagen Ever!!
fredag 4 april 2014 - Minneapolis, Minnesota, USA

Precis vaknat efter en väldigt lång resa! Åkte kl 07 med tåget från laholm o flög iväg kl 12.20. Vilket snyggt plan, aldrig åkt ett sånt modernt, riktigt nice. kom fram till Kanada kl 14.45 (svensk tid 20.45) bara det var konstigt, att man helt plötsligt hade halvadagen kvar igen. Planet

Avslutning med shopping
lördag 12 oktober 2013 - Minneapolis, Minnesota, USA

Efter frukost körde bussen oss tillbaka till Minneapolis och där väntade shopping på Amerikas största shoppingscentra, The Mall of Amerika. Ett oerhört stort shoppingcentra med tivoli mitt i med pariserhjul, berg-och-dalbana m m. Högst upp fanns biograf och teatersalong. Massor av affärer

Centralamerika våren -17

Centralamerika våren -17

11 februari 2017 - 13 mars 2017

Hej! Här kommer våra nära och kära kunna följa oss på vår resa genom en liten del av Centralamerika/Mexico. :-) Den 11/2 reser vi ifrån Landvetter, Göteborg till Cancun, Mexico. Därifrån kommer vi sedan ta oss genom Mexico, längst med kritvita stränder, genom den djupa djungeln ner till Belize, Guatemala och till slut avsluta i El Salvador. Vi hoppas på en fantastisk resa med häftiga upplevelser, god mat (speciellt Micke), härliga stränder (främst sara) och en å annan kall öl ( båda! ) Roligt att ni vill följa oss! Kramar Micke & Sara

Chicago med omnejd

Chicago med omnejd

28 maj 2016 - 21 juni 2016

Nu bär det åter av västerut, denna gång kommer resan börja och sluta i Chicago. Det blir en bil som vanligt, en bild på den när vi hämtat den. Först blir det några dagar i Chicago.

United States of America

United States of America

19 mars 2015 - 13 april 2015

Nu närmar sig avresedagen med stormsteg!! Vi började planera i julas och om 2 dagar är det dags. Vi flyger från Oslo till New York och hoppas på 6 härliga dagar in the big Apple. Därefter ska vi besöka släktingar i Minneapolis fram tills 30/3. Sist men inte minst ska vi bila runt i Nevada, Arizona och Kalifornien!! Here we go again :)

Amerika 2014

Amerika 2014

19 juli 2014 - 1 september 2014

Mexico och USA 2014

Mexico och USA 2014

31 juli 2014 - 18 september 2014

Nu är det dags för en långresa för mig och Phillip. Det blir Mexicos öst- och västkust följt av San Diego, LA och San Fransisco innan vi stannar i Chicago på vägen hem. Vår plan är att hinna med både slappa och sola tillsammans med äventyr och roadtrip.

Minnesota

Minnesota

4 april 2014 - 5 maj 2014

Odlarresa till Minnesota

Odlarresa till Minnesota

5 oktober 2013 - 13 oktober 2013

Den här gången skall vi åka i utvandrarnas fotspår och kombinera detta med olika odlingsbesök. Vi åker till tvillingstäderna Minneapolis och St Paul. Vi mellanlandar på Island på dit- och hemresan. Vi kommer också att besöka USA:s antikcentrum som ligger i Stillwater.

nikeUSA

nikeUSA

11 september 2013 - 12 september 2013

Vi håller på att förbereda vår resa. Testar om denna sida fungerar för oss.

USA 2013

USA 2013

24 juli 2013 - 9 augusti 2013

2013 bär årets resa av till USA och i år är det släktresa som gäller. Ska bli riktigt kul.

Roadtrip USA

Roadtrip USA