Mississippi

Nya flytande äventyr i Mississippifloden
tisdag 12 juni 2018 - Mississippi, USA

USA är ett fantastiskt land med otroligt många och intressanta attraktioner som du kanske inte är van vid att se på hemmaplan. Även om populära metropoler som Miami, Los Angeles och New York lockar de flesta så finns det en stor skara som hellre intresserar sig för det som USA kan erbjuda

Mot Jackson
söndag 20 maj 2018 - Jackson, Mississippi, USA

Vaknade till ännu en vacker dag.Begav oss iväg mot Tupelo, Elvis födelse stad.Fina vägar lagom trafik. Jättevarmt ute redan.Kom fram till Tupelo, en liten fin stad.Kom fram till det lilla gulliga hus Elvis föddes i.Temperaturen över 30 grader. Tog lite bilder innan vi för vidare.Stannade

Karin Göransson
nirak8 i Road trip USA
Senast aktiv - från Sundsvall
Grand Teton
tisdag 28 juni 2016 - Jackson, Mississippi, USA

Hej igen, Vi har spenderat en heldag i omgivningarna till Jackson i nationalparken Grand Teton som ligger söder om Yellowstone. Parken är känd för sina höga berg och det är ingen överdrift. Från skidorten Jackson Hole tog vi något som kallas för tram, som egentligen är en stor kabinbana

USA 2015 - Rapport nr 18
torsdag 5 november 2015 - Booneville, Mississippi, USA

Torsdagen den 5 november Fina vädret håller i sig, sol och 80 F = 27 C mitt på dagen. Lämnade Indianola och körde först norrut till Cleveland, Mississippi, därefter österut mest hela dagen utom på slutet då det blev norr och sedan väster... Jag var riktigt pigg idag och körde tvärs

Eric Lund
sm0jsm i USA 2015
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
USA 2015 Rapport nr 7
onsdag 14 oktober 2015 - Jackson, Mississippi, USA

Tisdagen den 13 oktober När vi kom ut till bilen på morgonen var det is på framrutan. Men solen sken, inte ett moln och vi visste att det skulle bli uppemot 17 grader på dagen. Vi har verkligen haft tur med vädret. Hittills inte en droppe regn! Karin, att jag inte har tänkt på att åka till

Eric Lund
sm0jsm i USA 2015
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Där floden flyter fram
fredag 4 september 2015 - Vicksburg, Mississippi, USA

Från Texarkana körde vi vidare mot Memphis. Stannade i Bill Clintons hoods Little Rock, Arkansas där vi åt en ljuvlig lunch på ett ekologiskt café. Mums!  Det var riktigt skönt att ha gjort en stor del av körningen direkt. Vi anlände Memphis runt 13, checkade in ich hängde vid poolen med

Carolina Jäderström
Labarbro i Road trip i Sydstaterna
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Recap
onsdag 15 oktober 2014 - Drew, Mississippi, USA

Hallå eller! För ungefär en halvtimme lämnade vi Graceland, Memphis och Tennessee för New Orleans och Louisiana, men varför inte ta vägen förbi Clarksdale, Mississippi (jag vet inte varför, Rasmus och Tobias gaddade ihop sig). Uppdateringen här har ju varit lite sådär de senaste

Tobbe S
Rackartyg2014 i Rackartyg hösten 2014
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Yellowstone
tisdag 9 september 2014 - Jackson, Mississippi, USA

6/9 14.50 lt. Just lämnat Salt Lake City efter ett tvåtimmarsstopp. Fick en guidad tur på tempelområdet (mormoner) av en svensk tjej som var där som missionär. I morse åkte vi igenom den riktiga saltöknen. Det igår var bara små fläckar. Märkligt och mäktigt landskap. 16.55 lt.

Grand Teton
lördag 6 september 2014 - Jackson, Mississippi, USA

6 sept Jackson Vaknar ännu en morgon med minusgrader i West Yellowstone. Eftersom det är avstängda vägar i Yellowstone NP så åker vi söderut i Idaho för att sedan ta oss till Jackson i Wyoming från söder. Vi fortsätter därefter norrut mot Yellowstone och kommer till en national park

pelle a
Pelle A i Yellowstone - Vägen västerut
Senast aktiv - från Sundsvall
Världen runt

Världen runt

5 mars 2018 - 6 mars 2018

Sammanfattning av några oförglömliga resor världen runt.

Road trip USA

Road trip USA

14 maj 2018 - 29 maj 2018

En road trip på 16 dagar

USA's nationalparker 2016

USA's nationalparker 2016

18 juni 2016 - 8 juli 2016

Yosemite, Yellowstone och Klippiga bergen med massor däremellan.

USA 2015

USA 2015

1 oktober 2015 - 24 november 2015

Ännu en rundresa med bil i USA. Först de delstater Brita behöver (Wisconsin, Minnesota, Iowa, South Dakota, North Dakota, Montana) så att hon har varit i alla 48 stater. (Hawaii och Alaska får bli en senare resa.) Sedan en vecka hos Jenny i Phoenix Arizona. Som avslutning en lååång resa genom främst Texas, Arkansas, Mississippi, Missouri, Kentucky och Virginia. Vi får se vad vi hinner med. Avslutning minst två dagar i Chicago. Vi åker nästan bara småvägar!

Road trip i Sydstaterna

Road trip i Sydstaterna

29 augusti 2015 - 14 september 2015

Start San Fransisco, via Texas för att vidare puttra omkring på väg till avslut i Florida. On the road again - jag och Majsan, Majsan och jag.

USA bilder

Roadtrip i USA.

Från kust till kust och tillbaka - en roadtrip i USA

Från kust till kust och tillbaka - en roadtrip i USA

2 september 2014 - 24 oktober 2014

Nationalparker, skyskrapor och allt emellan.

Yellowstone - Vägen västerut

Yellowstone - Vägen västerut

29 augusti 2014 - 15 september 2014

Höstens resa går med bil från Denver till Yellowstone. På resan kommer vi att passera flera städer i klassisk västerstil och gamla guldsgrävar städer, bland annat Deadwood. Vi kommer också att besöka Mount Rushmore, skulpturen med 4 Amerikanska presideter uthuggna i berget. Sista veckan på resan är fortfarande öppen men vi åker tillbaka till Sverige från Denver.

Annas och Jespers jordenruntresa

Annas och Jespers jordenruntresa