Missouri

Måndagen den 5 november
måndag 5 november 2018 - Jackson, Missouri, USA

B: Kollade på morgonen en viktig TV-kanal, Weather Channel, som utlovade 100% procent regn för vårt område, tornados, åska och elände lite längre bort. Jag startade körningen på motorväg och regnet öste ned. Långtradarna  var många och det stod som moln av vatten runt dem. Efter en

Lördag 3 och söndag 4 november
söndag 4 november 2018 - Lebanon, Missouri, USA

B: Igår, lördag, var en ganska händelselös dag. Naturen var ungefär likadan som dagen innan. Vi har nu konstaterat efter flera dagars körning att det är väldigt platt i hela Oklahoma.  Vi stannade för natten  i staden Bartlesville på Motel 6 och hann med en promenad i centrum. Tyvärr

Söndag 14 oktober
måndag 15 oktober 2018 - Rock Port, Missouri, USA

Söndagsmorgonen började med att Eric bjöd mig kaffe på sängen. Sedan frukost på motellet: gröt, yoghurt och nygräddade våffelmuffins. Ja, det är inte riktigt som hemma. De flesta tar en sötsak och kaffe eller biscuits med vit sås... Jag har med mig kanel, ingefära och gurkmeja, som jag

Kansas City - St Louis
lördag 19 maj 2018 - Saint Louis, Missouri, USA

Lördag 2018-05-19.I morse regnade det lite så vi valde bort en bilträff som vi tänkt åka till och åkte till en westernbutik istället som Kim ville besöka och som låg i ett köpcentrum. Där fanns det gott om butiker och vipps så vaknade inventeringslusten hos damerna. Eftersom vi tog bort

Hasslebro i Kim, Tommy och Eva i Usa 2018
Omaha - Kansas City
fredag 18 maj 2018 - Kansas City, Missouri, USA

Fredag 2018-05-18.I dag fortsatte resan söderut genom Nebraska ner till Topeka som ligger i Kansas där vi gjorde ett besök på en ranch som också naturligtvis hade en "westernstore". Det var nog därför som Kim hade hittat den och hon hittade också något som hon måste köpa till sin pålle.

Hasslebro i Kim, Tommy och Eva i Usa 2018
USA 2015 - Rapport nr 20
tisdag 10 november 2015 - Branson, Missouri, USA

Söndag 8 november Söndag morgon körde vi genom Memphis på motorvägen 40 och 55 nordväst ut. Sol och inte ett moln , 15-16 grader mitt på dagen. Snart var vi ute på småvägar, lite trafik och inte så vackra omgivningar till att börja med. Landskapet förändrades fram på dagen, det blev

USA 2015 - Rapport nr 21
torsdag 12 november 2015 - Sikeston, Missouri, USA

Onsdag 11 november Denna vecka är det Veterans Homecoming Week och idag var det Veterans Day (11/11 kl 11.00) med en stor parad här i Branson. Vi åkte från vårt hotell i mycket god tid och det var tur för nu var det bilkö hela vägen ner till paradområdet. Tusentals veteraner och deras

USA 2015 Rapport nr 3
fredag 9 oktober 2015 - Rolla, Missouri, USA

Torsdagen den 8 oktober Jag vann gårdagskvällens 500-spel!! (Och? E:s anm.) Idag har vi åkt från Bismarck österut, sen söderut till South Dakota. Fortsatte österut och så norrut, upp till North Dakota igen och är nu i Lisbon. Har åkt in i många countyn, som inte är så besökta, vad jag

St Louis
måndag 20 juli 2015 - Saint Louis, Missouri, USA

Idag åkte C iväg till en park som vår tyska servitris tipsat oss om för att jogga. Precis när han skulle gå ur bilen började det regna och sedan kom det värsta åskovädret. Så han körde tillbaka till hotellet istället, men det gick knappt att se var han körde. Förra gången vi var

Jenny Ulrika Gardmark Hyléen
Ulrika i USA i Fem stater 2015
Senast aktiv - från Hilo, Hawaii, USA
Tillbaka till St Louis
söndag 19 juli 2015 - Saint Louis, Missouri, USA

Idag körde vi till "tillbaka" till St Louis. Det enda vi hade på vår "att göra" lista var att se The Arch, så vi tog det ganska lugnt på morgonen, vilket var skönt. Enligt C hade de den bästa frukosten han någonsin ätit på ett Best Western hotell. Bla hade de gröt! Bilresan tog 3 timmar

Jenny Ulrika Gardmark Hyléen
Ulrika i USA i Fem stater 2015
Senast aktiv - från Hilo, Hawaii, USA
USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

12 maj 2018 - 27 maj 2018

En road tripp i Svenskbygderna i Amerikanska mellanwestern 2018

USA 2015

USA 2015

1 oktober 2015 - 24 november 2015

Ännu en rundresa med bil i USA. Först de delstater Brita behöver (Wisconsin, Minnesota, Iowa, South Dakota, North Dakota, Montana) så att hon har varit i alla 48 stater. (Hawaii och Alaska får bli en senare resa.) Sedan en vecka hos Jenny i Phoenix Arizona. Som avslutning en lååång resa genom främst Texas, Arkansas, Mississippi, Missouri, Kentucky och Virginia. Vi får se vad vi hinner med. Avslutning minst två dagar i Chicago. Vi åker nästan bara småvägar!

Fem stater 2015

Fem stater 2015

7 juli 2015 - 28 juli 2015

Er dröm - vår verklighet

Er dröm - vår verklighet

8 juli 2015 - 16 augusti 2015

Route 66 från Chicago till Los Angeles inklusive 3 dagar i Grand Canyon. Sedan Highway 1 till San Francisco där barnen ansluter för vidare resa runt i Californien och Las Vegas

21 dagar i sydstaterna i USA

21 dagar i sydstaterna i USA

6 oktober 2014 - 29 oktober 2014

Sydstaterna USA

Sydstaterna USA

7 oktober 2014 - 28 oktober 2014

Vi flyger till Atlanta. Hyr bil och bor på hotell där för att planera resan.

Route 66 2014

Route 66 2014

5 september 2014 - 26 september 2014

Jerry, Lotta, Janne och Sinika på mc-äventyr på Route 66 från Chicago till LA och Highway 1 till San Fransisco.

Ny Road Trip USA

Ny Road Trip USA

31 augusti 2014 - 6 oktober 2014

Jag,Perra, Stefan o Eva Tynell skall Besöka Svenskbyggderna och vidare västerut, med många stopp och äventyr

Amerika 2014

Amerika 2014