Montana

West Yellowstones vackra landskap
fredag 18 januari 2019 - West Yellowstone, Montana, USA

Eftersom solen sken i dag lämpade sig dagen för landskapsfotografering. Steve hämtade oss kl 7,45 och körde mot Old Faitful. Det hade slutat snöa och landskapet var böljande vit med skiftningar i blått- Himmelen var blå igen och det var kallare, solen skulle strax stiga över bergen. Vi

Snöyra i West Yellowstone!
torsdag 17 januari 2019 - West Yellowstone, Montana, USA

Det hade snöat hela natten och det låg ca 5-6 cm nysnö ute. Vi fick byta bil och åka i en mindre snowcoach i dag. Inte lika kul och mycket mer trångt, det kändes i knä och rygg att sitta dåligt. Det snöade när vår guide Steve hämtade oss kl 8 för att köra ut oss i parken. Steve är

Mot Yellostones nationalpark!
söndag 13 januari 2019 - Gardiner, Montana, USA

De stora stövlarna åkte på kändes väldigt klumpigt, och klockan 8.30 lämnade vi Bozeman. Solen sken och det var kallt. Vi fick skrapa rutor både på utsidan och insidan av bussen. Alla var lika glada och förväntansfulla.  Henrik informerade att den som såg första bisonoxen skulle bjuda

En (vilo)dag i Bozeman!
lördag 12 januari 2019 - Bozeman, Montana, USA

Det var mörkt ute när jag vaknade kl 7. – 11 grader ute och det var skönt att ligga kvar under täcket i min sköna säng. Solen steg sakta upp över klippiga bergen och färgade himmelen rosa och ljusblå. Kl 8 mötte vi Henrik för att äta frukost. Det blev en väldigt amerikansk frukost

Etapp 2, vi styr kosan mot Bozeman!
fredag 11 januari 2019 - Bozeman, Montana, USA

Vaknade som vanligt klockan 5 på morgonen fast kunde somna om och sov enda till kl 7,30. Denna morgonen var det tyst i huset och jag smög upp, kokade tre, rosta en english muffin och satte mig nere i tvrummet. Solen sken och det var kallt ute.Började titta på mina bilder från gårdagens besök

På väg mot Seattle
lördag 23 juni 2018 - Manhattan, Montana, USA

HejVi har nu lämnat Yellowstone bakom oss och börjat köra mot Seattle. Vi har stannat till vid en mack med wifi och lite mat. Vi är förhoppnings framme imorgon bitti. Det är en ganska bra bit att köra så det blir att bädda in Ella och My och ladda med kaffe och snacks.Rodeon var en riktig

Det puttrar och fräser
lördag 25 juni 2016 - West Yellowstone, Montana, USA

Hallå igen, Av titeln förstår ni att vi är Yellowstone som är ett av jordens mest aktiva geotermiska områden, stället ligger i stort sett direkt på en vulkan. Den stora sevärdheten är alla geisrar och bassänger med Old Faithful i täten och om man har tur kan man få se lite vilda djur

USA 2015 Rapport nr 5
måndag 12 oktober 2015 - Helena, Montana, USA

Söndagen den 11 oktober På söndagmorgonen blev det lite sovmorgon. Vi hade bara ca 40 mil att köra. Vädret var motsatsen till igår: mulet, kallt och stormbyar. Nu började landskapet förändras ordentligt. Bergen tornade upp sig i fjärran och snart gick det uppför till drygt 1300 meters

Eric Lund
sm0jsm i USA 2015
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
En dag i Yellowstone
fredag 5 september 2014 - West Yellowstone, Montana, USA

5 sept En dag i Yellowstone I dag var det frost när vi vaknade, men himmelen är blå så dagstemperaturen går upp till 15 grader. Vi åker in i Yellowstone igen. Vi startar med en gejser som just i dag har sitt tredje utbrott på 8 år. Vattnet sprutar 30 meter upp i luften. Vi fortsätter vår

Per-Olov Ahlström
Pelle A i Yellowstone - Vägen västerut
Senast aktiv - från Sundsvall
Yellowstone
torsdag 4 september 2014 - West Yellowstone, Montana, USA

4 sept West Yellowstone Vi vaknar i Cody till resans kallaste morgon, 8 grader. Tidigare har vi haft allt mellan sol och 30 grader till regn, hagel och 10 grader. När vi börjar vår stigning mot Yellowstone sjunker temperaturen ytterligare till 6 grader. Landskapet värmer och vi åker igenom

Per-Olov Ahlström

6 januari 2019 - 21 januari 2019

Roadtrip USA 2018

Roadtrip USA 2018

14 juni 2018 - 18 juli 2018

Denna resa går med bil från Denver upp till Seattle/Vancouver genom Rocky Mountains och Yellowstone. För att sedan kliva på flyget till Chicago där vi spenderar ca 14 dagar innan hemfärd. Tält ska inhandlas samt lite annan utrustning och vänner ska hälsas på!

USA's nationalparker 2016

USA's nationalparker 2016

18 juni 2016 - 8 juli 2016

Yosemite, Yellowstone och Klippiga bergen med massor däremellan.

USA 2015

USA 2015

1 oktober 2015 - 24 november 2015

Ännu en rundresa med bil i USA. Först de delstater Brita behöver (Wisconsin, Minnesota, Iowa, South Dakota, North Dakota, Montana) så att hon har varit i alla 48 stater. (Hawaii och Alaska får bli en senare resa.) Sedan en vecka hos Jenny i Phoenix Arizona. Som avslutning en lååång resa genom främst Texas, Arkansas, Mississippi, Missouri, Kentucky och Virginia. Vi får se vad vi hinner med. Avslutning minst två dagar i Chicago. Vi åker nästan bara småvägar!

Yellowstone - Vägen västerut

Yellowstone - Vägen västerut

29 augusti 2014 - 15 september 2014

Höstens resa går med bil från Denver till Yellowstone. På resan kommer vi att passera flera städer i klassisk västerstil och gamla guldsgrävar städer, bland annat Deadwood. Vi kommer också att besöka Mount Rushmore, skulpturen med 4 Amerikanska presideter uthuggna i berget. Sista veckan på resan är fortfarande öppen men vi åker tillbaka till Sverige från Denver.

USA N N/E 2014

USA N N/E 2014

3 augusti 2014 - 5 september 2014

Roadtrip  2014

Roadtrip 2014

21 augusti 2014 - 17 september 2014

Peter . Lars-Peter och Brian. Flyg til Denver och sen Mount Rushmore. Yellowstone. Salt lake city och sen tillbaka till denver via klippiga bergen och Colorado Springs.

USA resan 2013

USA resan 2013