Bozeman

En (vilo)dag i Bozeman!
lördag 12 januari 2019 - Bozeman, Montana, USA

Det var mörkt ute när jag vaknade kl 7. – 11 grader ute och det var skönt att ligga kvar under täcket i min sköna säng. Solen steg sakta upp över klippiga bergen och färgade himmelen rosa och ljusblå. Kl 8 mötte vi Henrik för att äta frukost. Det blev en väldigt amerikansk frukost

Etapp 2, vi styr kosan mot Bozeman!
fredag 11 januari 2019 - Bozeman, Montana, USA

Vaknade som vanligt klockan 5 på morgonen fast kunde somna om och sov enda till kl 7,30. Denna morgonen var det tyst i huset och jag smög upp, kokade tre, rosta en english muffin och satte mig nere i tvrummet. Solen sken och det var kallt ute.Började titta på mina bilder från gårdagens besök

Regn och bilkörning
lördag 9 juni 2012 - Bozeman, Montana, USA

Idag har det varit regnigt och mulet. Vi började dagen med ett besök på Wal*Mart i Spokane Valley, där vi handlade tält, madrasser, ficklampor, bilsnacks och dricka, samt inte minst varsinn amerikansk flagga till Casper och Milla. Därefter blev det bilen. Vi startade dagen i Washington som

Montana - Bozeman Grizzly Björnar
söndag 11 december 2011 - Bozeman, Montana, USA

Vi körde mot Salt Lake City denna morgon. Ännu en lång dag med 9 timmar körväg. Vi fick ta en omväg och köra norrut för att alla vägar i Yellowstone var avstängda. Till Krit’s stora tjusning stannade vi till på en park i öster on Bozeman i Montana, där dom hade Grizzly björnar som

Det börjar dra ihop sig...
onsdag 25 maj 2011 - Bozeman, Montana, USA

Hej på er! Sitter på tåget från washington D.C. på väg mot mitt sista stopp innan hemresan- New York. När jag tänker på allt jag har upplevt denna termin och att jag snart är hemma i Sverige blir jag helt snurrig i huvudet. Nu är jag här och om drygt en vecka hemma igen... Måste säga

yellowstone!!!
tisdag 1 mars 2011 - Bozeman, Montana, USA

HEJ :D Nu var det verkligen ett bra tag sedan jag skrev men det är oftast ett positivt tecken, jag har haft så mycket att göra helt enkelt. Just nu försöker jag plugga men motivationen är inte på topp för varför vill man sitta i ett dorm room när man varit i yellowstone hela helgen. Det

Back to Yellowstone!

På väg hem till Sverige

Röda muggar och skidåkning- utbytesstudent i Bozeman

Röda muggar och skidåkning- utbytesstudent i Bozeman

5 januari 2011 - 31 maj 2011

I fyra månader ska jag leva det amerikanska collegelivet med allt vad det innebär i en liten, liten ort/stad som heter Bozeman belägen i Montana. Ser fram emot skidåkning, träffa massa nya härliga människor samtidigt som jag förhoppningsvis klarar kurserna :)Efter det blir det troligtvis en sväng förbi New York innan jag landar i svearike.

Flyga fritt i Landet låtsas

Flyga fritt i Landet låtsas

20 september 2010 - 20 december 2010

Fran ost till vast i USA + Mexiko + nga dagar i London

USA + Mexiko

USA + Mexiko

20 september 2010 - 23 december 2010

Under högst oordnade former reser jag och en kompis runt i USA (+ lite Mexiko + lite London) i tre månader. Vi rivstartar med New York och östkusten. Sedan drar vi oss mot "Den djupa Södern" som området kallas i min reseguide. Efter New Orleans följer vi Mississippifloden norrut mot Minneapolis och Halloweenfirande där. Västerut. Efter skidåkning i Klippiga bergen följer vi kusten söderut. Ett självklart stopp är San Francisco. Där stannar vi en bra stund hos Kathy och Dudley och firar Thanksgiving bl.a. Därfefter blir det L A, Las Vegas, Grand Canyon i tätt följd för att hinna med Mexiko (vart vet vi inte ännu). Efter ett par veckor på Andra sidan åker vi tillbaka till L A och flyger därifrån till London. Efter ett par dagars acklimatisering och insupande av julstämning åker vi flyg respektive tåg till Istorp respektive Finspång.