West Yellowstone

West Yellowstones vackra landskap
fredag 18 januari 2019 - West Yellowstone, Montana, USA

Eftersom solen sken i dag lämpade sig dagen för landskapsfotografering. Steve hämtade oss kl 7,45 och körde mot Old Faitful. Det hade slutat snöa och landskapet var böljande vit med skiftningar i blått- Himmelen var blå igen och det var kallare, solen skulle strax stiga över bergen. Vi

Snöyra i West Yellowstone!
torsdag 17 januari 2019 - West Yellowstone, Montana, USA

Det hade snöat hela natten och det låg ca 5-6 cm nysnö ute. Vi fick byta bil och åka i en mindre snowcoach i dag. Inte lika kul och mycket mer trångt, det kändes i knä och rygg att sitta dåligt. Det snöade när vår guide Steve hämtade oss kl 8 för att köra ut oss i parken. Steve är

Det puttrar och fräser
lördag 25 juni 2016 - West Yellowstone, Montana, USA

Hallå igen, Av titeln förstår ni att vi är Yellowstone som är ett av jordens mest aktiva geotermiska områden, stället ligger i stort sett direkt på en vulkan. Den stora sevärdheten är alla geisrar och bassänger med Old Faithful i täten och om man har tur kan man få se lite vilda djur

En dag i Yellowstone
fredag 5 september 2014 - West Yellowstone, Montana, USA

5 sept En dag i Yellowstone I dag var det frost när vi vaknade, men himmelen är blå så dagstemperaturen går upp till 15 grader. Vi åker in i Yellowstone igen. Vi startar med en gejser som just i dag har sitt tredje utbrott på 8 år. Vattnet sprutar 30 meter upp i luften. Vi fortsätter vår

Per-Olov Ahlström
Pelle A i Yellowstone - Vägen västerut
Senast aktiv - från Sundsvall
Yellowstone
torsdag 4 september 2014 - West Yellowstone, Montana, USA

4 sept West Yellowstone Vi vaknar i Cody till resans kallaste morgon, 8 grader. Tidigare har vi haft allt mellan sol och 30 grader till regn, hagel och 10 grader. När vi börjar vår stigning mot Yellowstone sjunker temperaturen ytterligare till 6 grader. Landskapet värmer och vi åker igenom

Per-Olov Ahlström
Pelle A i Yellowstone - Vägen västerut
Senast aktiv - från Sundsvall
Dag 10 Från Cody igenom Yellowstone till West Yellowstone.
lördag 30 augusti 2014 - West Yellowstone, Montana, USA

Vi började dagen i ett grått Cody. Men så snart vi kom in i bergen blev det fint. Vi stannade till vid Buffalo Bill Dam som ligger i en djup klippskreva. Efter ett kort stopp körde vi vidare mot Yellowstone nationalpark. När vi nådde parken hade det än en gång blivit grått på himmlen. Vi

Yellowstone National Park dag 3
tisdag 24 september 2013 - West Yellowstone, Montana, USA

Ännu en strålande dag, meteorologerna är lika skickliga som SMHI idag skulle det inte vara fint utan regn o blåst. Men det har blivit kallt. Gardiner som vi tillbringade natten i är som klippt ur en gammal Western film, det fattades bara hästarna. Men det är väldigt mysigt i de här

Vilken upplevelse!
torsdag 18 juli 2013 - West Yellowstone, Montana, USA

Efter ett par timmars biltur kom vi så äntligen fram till hotellet i West Yellowatone. Vi stupade i säng för att klara att stiga upp tidigt och åka in i Yellowstones nationalpark. Vilka vyer med skog, klara forsar och öppna fält. Vårt mål var att ta oss till Old faithful geisern. På

Anna Karlsson
USA2013 i Resa till USA
Senast aktiv - från Washington, USA
Dag 2 i Yellowstone
torsdag 4 juli 2013 - West Yellowstone, Montana, USA

Idag vaknade vi efter en hel natts sömn. Skönt! Klockan 8.30 körde vi in i Yellowstone Park. Bara några kilometer in i parken fanns en liten väg till vänster "Riverside drive" som vi missade igår. Den var jätte fin. Jag körde idag, och när jag sakta svängde runt en kurva stod där en

Jenny Ulrika Gardmark Hyléen
Ulrika i USA i Roadtrip USA
Senast aktiv - från Hilo, Hawaii, USA
Från Idaho till West Yellowstone
tisdag 2 juli 2013 - West Yellowstone, Montana, USA

Nu är vi lite trötta på att packa upp varje kväll, packa varje morgon och sedan turista hela dagen. Så i förmiddags tog vi ledigt och låg vid poolen. SKÖNT! Sedan skulle vi bara betala våra böter innan vi åkte vidare, men det var lättare sagt än gjort. Efter 2,5 timmar var vi äntligen

Jenny Ulrika Gardmark Hyléen

6 januari 2019 - 21 januari 2019

USA's nationalparker 2016

USA's nationalparker 2016

18 juni 2016 - 8 juli 2016

Yosemite, Yellowstone och Klippiga bergen med massor däremellan.

Yellowstone - Vägen västerut

Yellowstone - Vägen västerut

29 augusti 2014 - 15 september 2014

Höstens resa går med bil från Denver till Yellowstone. På resan kommer vi att passera flera städer i klassisk västerstil och gamla guldsgrävar städer, bland annat Deadwood. Vi kommer också att besöka Mount Rushmore, skulpturen med 4 Amerikanska presideter uthuggna i berget. Sista veckan på resan är fortfarande öppen men vi åker tillbaka till Sverige från Denver.

Roadtrip  2014

Roadtrip 2014

21 augusti 2014 - 17 september 2014

Peter . Lars-Peter och Brian. Flyg til Denver och sen Mount Rushmore. Yellowstone. Salt lake city och sen tillbaka till denver via klippiga bergen och Colorado Springs.

USA resan 2013

6 juli 2013 - 3 augusti 2013

Wild, wild west

Wild, wild west

18 augusti 2012 - 11 september 2012

Då är det dags igen. Vi, Leif och jag, ska besöka det stora mytomspunna landet i väster. Storstäder som New York vs. fria ytor som Yellowstone. Neonskyltar och, ur religiös synvinkel säkerligen, lösaktigt beteende i Las Vegas liksom en snabb sväng inom mormonernas hemstad Salt Lake City. Vi avslutar hela resan i det backiga San Francisco och Napa Valley. Däremellan ska vi köra genom öken, utmed kusten och njuta av landskapet. Route 66 och Highway 1 är självklara vägar vi ska susa fram på. Små diners ser vi fram emot, skabbiga motel med sliskiga neonpalmer ser vi mindre fram emot. Men det hör till... har vi sett på filmer :) Vi ser fram emot att ni hänger med!! Väskorna är packade, pizzan står på bordet och taxin är beställd (till 04:55) Det är bara att slappna av och njuta att semestern äntligen är här. och vad vi kan ha glömt. Kramar Anni & Leif

Route 66 and much moooooore........

Route 66 and much moooooore........

21 maj 2012 - 20 juni 2012

2 gubbar, en röd Ford Mustang cab och var sin minimalt packad ryggsäck samt ca 800 mil i bil Grundplanen är att åka Route 66 från Los Angeles till Chicago men göra en kraftig avstickare i New Mexico och styra rakt norrut ända till Montana för att vända ner igen och fortsätta på Route 66 igen. När vi ändå är "på väg" kan vi givetvis inte låta bli och göra ytterligare 2 mindre avstickare till Las Vegas och vidare till Furnace Creek och sedan en tripp till Grand Canyon också. Följande stater passerar vi på resan: Califonia-Nevada-Arizona-Utah-Idaho-Montana-South Dakota-Nebraska-Wyoming-Colorado-New Mexico-Texas-Oklahoma-Kansas-Missouri-Illinois. Städer som vi passerar: Los Angeleles-San Bernardino-Barstow-Needles-Kingsman-Las Vegas-Furnace Creek-Las Vegas-Kingsman-Flagstaff-Grand Canyon-Flagstaff-Gallup-Albuquerque-Santa Fe-Salt Lake City-Jackson-Yellowstone-Billings-Rapid City-Denver-Santa Fe-Amarillo-Oklahoma City-Tulsa-Saint Louis-Springfield-Chicago.

Bussresa genom USA

Bussresa genom USA

12 maj 2011 - 12 juni 2011

Bussresa i en månad med min älskade syster !