Nevada

Så var det sista dagen i Vegas kommen
onsdag 22 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Så var vi framme vid den sista dagen i Vegas😕 Så för att få en liten överblick över det hela tog vid en tur med upp i det blå med The High Roller, och Robban som är höjdrädd 😉Vi har fikat på Cheesecake Factory, tittat på diverse vatten/fontänshower, shoppat och avslutade med en

Fler roliga ställen
tisdag 21 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Idag har vi besökt Pinball Hall of fame. Där fanns det flipperspel ända från tidigt 40-tal fram till idag och som fortfarande kunde spela på. Spelade på ett från 70-talet, blev lite nostalgisk för pappa och jag spelade ofta slipper ihop när jag var liten. Besökte även The Mob museum som

Neon museet
måndag 20 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Kvällens höjdpunkt blev en utflykt till Las Vegas neonmuseum. Där finns allehanda häftiga neonskyltar från Vegas och självklart ska det besökas efter mörkrets inbrott

Heart attack grill!
måndag 20 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Efter viss tvekan blev det en hamburgare på Heart attack grill idag. Ni som känner till stället vet varför vi tvekande. Vem vill väl ha "smisk" 😨 För er som inte vet. Restaurangen ska föreställa ett sjukhus med sköterskor, man måste ha sjukhusskjorta på sig, kan få vin i "droppform",

Happy birthday......
lördag 18 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Äntligen är den stora dagen här enl amerikansk tid. Idag fyller Robert "Tonka" Andersson 40 år 🎂 Kom till Vegas igår, checkade in på ett fantastiskt hotellrum och efter en god natts sömn drog vi ut på Stripen i morse. Eftersom det är Robbans dag idag så blev det en del  Casinospel

Halvtidsvilan var i natt
torsdag 16 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Morron eller kväll?Fråga de som fastnade i festandet i natt! Jag förvånas fortfarande av hur "kreativa" människor frivilligt kan utsätta sig för denna plåga/combo; öronbedövande musik och bedövningsmedel.Jag kan å det varmaste rekommendera hörselskydd, se bild, även om rediga kåpor

Första konferrensdagen
tisdag 14 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Hej. Berättade för barna att jag går i skola och om inte annat så ger det bambakänsla när 10.000 pers ska in i matsalen :)För övrigt så är det fem hela plan inklusive balrummet ocn mässhallarna som upptas av detta event. Stort stort i Las Vegas

AU orientation meeting
måndag 13 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Hej Så mycket kreativa människor och så lite förståelse av Skaparen.Redan innan jag reste visste jag att jag skulle få brottas med min tro här. Visst hör man att Las Vegas är ett syndens mecka och citat som "what happens in Vegas stay's in Vegas" nämns hela tiden. Men det som stör min

Senast aktiv - från Åland
Landar efter försenad och lång flygning
lördag 11 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Hej alla som läser.Jag inleder egentligen denna dagbok den 13e men kommer att fylla på med händelser och bilder så att ni är med riktigt från starten. (Fast detta är det inlägg som kommer att publiceras först)Först Stora Bamsekramar till hela familjen, d v s alla på Åland och alla på

Senast aktiv - från Åland
"Did you order your veggie burger without bacon, Sir?"
söndag 12 november 2017 - Hard Rock Cafe, Las Vegas, Nevada, USA

Ibland kan man inte annat än dra på smilbanden. Rubriken talar sitt stilla budskap om landets allmänbildning :)Nej, man ska passa sig för att generalicera.

US #1

US #1

11 november 2017 - 19 november 2017

Las Vegas

Las Vegas

7 november 2017 - 7 november 2017

Kalifornien! Here we come!

Kalifornien! Here we come!

11 november 2017 - 28 november 2017

Nu är det dags igen. Nu ger vi oss av på en ny resa till USA. Denna gång blir det färre mil och bara några väl valda godingar som exempelvis Los Angeles och Las Vegas.

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

USA

USA

25 september 2017 - 17 oktober 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

Utvandrarna jenny & johan style

Utvandrarna jenny & johan style

3 september 2017 - 28 september 2017

Vi börjar i ny och slutar i la. Vad som sker däremellan kan ingen veta..

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

6 juli 2017 - 27 juli 2017

Vår roadtrip SF - LV - LA.

USA 2017

USA 2017