Nevada

Las Vegas by night
onsdag 12 september 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Lite foton från vår kvällspromenad i Vegas🤠

The Strip
onsdag 12 september 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Demna dag har ägnats åt the Strip i Las  Vegas. The Strip är en huvudgata där berömda hotell, casino och köpcentra ligger! Jag och Tuija provafe en jättedrink (s slushpuppy med alkohol. Gott och svalkande då det ca 42•C härEtt em.dopp i poolen på hotellet hinns oxå med’!

Las Vegas
tisdag 11 september 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Idag gick resan till Las Vegas! Vi har bokat två nätter på hotell Paris! Allt, förutom hotellrummet är dyrt här! Men häftigt att ta del av, speciellt på kvällstid!🤩

Hem till Gemba place
söndag 19 augusti 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

En god morgon med en härlig dusch å frukost på de.packa oss in i bilen för avfärd mot Anaheim igen. Mycke bilåkande. Mat å soppa paus var de mest intressanta. Väl i LA blev vi avsläppta vid flygplatsen för å hämta vår hyrbil.Alice å Uwe åkte hem å vi tog en runda på stan. Lite käk

Mot nya äventyr...
lördag 18 augusti 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Frukost dock inte riktigt som vanligt. Fick vänta 45min i kö för å få ett bord. Efter frukosten packade vi ihop å började vår resa mot Vegas. Hämtade upp Alice som varit hos sin dotter å myst med sina barnbarn. Där blev jag bjuden på en macka med Shellbys (dottern) hemgjorda lemoncurd.

Dag 3 i Las Vegas
tisdag 17 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Fortsätter att vara över 40 grader här så vi gick direkt ner till poolen en stund innan det blev en Starbucksfrukost. Blev kvar vid poolen hela dagen då det kändes ännu varmare idag. Tog oss ut en runda på kvällen för att se vulkanutbrottet på Mirage och därefter blev det middag inne

Las Vegas dag 2 en lat dag
måndag 16 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

I dag hade vi beslutat oss för en dag vid poolen och bara lata oss. Var över 40 grader direkt på morgonen så man fick bada ofta. Efter lunch var våra platser i skuggan och med hjälp av en del öl så var detta absolut perfekt. Vi tog en runda ut på kvällen och kollade på deras fantastiska

Kontrasternas dag
söndag 15 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Tidig väckning imorse för att vara på helikopterplattan redan 07.15. Efter invägning och säkerhetsgenomgång så bar det iväg mot Grand Canyon klockan 08.00. Blev en fin färd över stora delar av dalen men en liten besvikelse då vi inte flög ner nära Coloradofloden. Efter flygturen åkte

Hover Dam och Mystere
onsdag 11 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Startade morgonen på Blueberries där det var pannkakor eller sallad till frukost. Sedan bar det iväg mot dagens utflyktsmål, Hover Dam byggt 1931-1935. Var 78 sekund dygnet runt i två år kom en ny betongleverans. De 5000 som anställdes arbetade i treskift sju dagar i veckan med endast två

PerKerstin i USA Arizona, California
Vegas!!
tisdag 10 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Vi avslutade gårdagen med att bada och inledde denna dagen med att bada ordentligt i poolen, härligt!Efter ett stopp för att försöka köpa nya basketkängor till Sofia gav vi oss iväg ner till strippen och parkerade på Treasure Island för att hämta ut biljetterna till morgondagens

PerKerstin i USA Arizona, California
Californien 2018

Californien 2018

1 september 2018 - 22 september 2018

Vi har hyrt mc och tänker köra runt en del på USAs västkust.

USA Florida + Los Angeles

USA Florida + Los Angeles

4 augusti 2018 - 4 augusti 2018

En härlig semester bara vi två..

USA Arizona, California

USA Arizona, California

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Nu var det dags för en trevlig resa igen. Vi flyger till Phoenix och kör sedan runt till bl a Sedona, Flagstaf, Las Vegas och Palm Springs innan vi flyger hem från LA.

Team 50 i Kalifornien

29 december 2017 - 2 februari 2018

US #1

US #1

11 november 2017 - 19 november 2017

Kalifornien! Here we come!

Kalifornien! Here we come!

11 november 2017 - 28 november 2017

Nu är det dags igen. Nu ger vi oss av på en ny resa till USA. Denna gång blir det färre mil och bara några väl valda godingar som exempelvis Los Angeles och Las Vegas.

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

USA

USA

25 september 2017 - 17 oktober 2017

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen