Nevada

Dag 3 i Las Vegas
tisdag 17 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Fortsätter att vara över 40 grader här så vi gick direkt ner till poolen en stund innan det blev en Starbucksfrukost. Blev kvar vid poolen hela dagen då det kändes ännu varmare idag. Tog oss ut en runda på kvällen för att se vulkanutbrottet på Mirage och därefter blev det middag inne

Las Vegas dag 2 en lat dag
måndag 16 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

I dag hade vi beslutat oss för en dag vid poolen och bara lata oss. Var över 40 grader direkt på morgonen så man fick bada ofta. Efter lunch var våra platser i skuggan och med hjälp av en del öl så var detta absolut perfekt. Vi tog en runda ut på kvällen och kollade på deras fantastiska

Kontrasternas dag
söndag 15 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Tidig väckning imorse för att vara på helikopterplattan redan 07.15. Efter invägning och säkerhetsgenomgång så bar det iväg mot Grand Canyon klockan 08.00. Blev en fin färd över stora delar av dalen men en liten besvikelse då vi inte flög ner nära Coloradofloden. Efter flygturen åkte

Hover Dam och Mystere
onsdag 11 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Startade morgonen på Blueberries där det var pannkakor eller sallad till frukost. Sedan bar det iväg mot dagens utflyktsmål, Hover Dam byggt 1931-1935. Var 78 sekund dygnet runt i två år kom en ny betongleverans. De 5000 som anställdes arbetade i treskift sju dagar i veckan med endast två

Vegas!!
tisdag 10 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Vi avslutade gårdagen med att bada och inledde denna dagen med att bada ordentligt i poolen, härligt!Efter ett stopp för att försöka köpa nya basketkängor till Sofia gav vi oss iväg ner till strippen och parkerade på Treasure Island för att hämta ut biljetterna till morgondagens

Åsnor i Otman och Las Vegas
måndag 9 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Vi vaknade i vanlig ordning tidigt och hoppade i poolen redan innan den öppnat. Första och enda inomhuspoolen på den här redan. Stor pool och dubbel jakuzi och bara vi! Efter att ha packat körde vi ner till route 66 och en gammal klassisk restaurang på den. Sedan började vi köra den gamla

Födelsedag
måndag 8 januari 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Idag fyller Janne år och vi sitter och väljer ett nytt hotell för natten kanske det blir bellagio 😍

Sofi Westlin
sunshine76 i Roadtrip USA
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Så var det sista dagen i Vegas kommen
onsdag 22 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Så var vi framme vid den sista dagen i Vegas😕 Så för att få en liten överblick över det hela tog vid en tur med upp i det blå med The High Roller, och Robban som är höjdrädd 😉Vi har fikat på Cheesecake Factory, tittat på diverse vatten/fontänshower, shoppat och avslutade med en

Fler roliga ställen
tisdag 21 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Idag har vi besökt Pinball Hall of fame. Där fanns det flipperspel ända från tidigt 40-tal fram till idag och som fortfarande kunde spela på. Spelade på ett från 70-talet, blev lite nostalgisk för pappa och jag spelade ofta slipper ihop när jag var liten. Besökte även The Mob museum som

Neon museet
måndag 20 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Kvällens höjdpunkt blev en utflykt till Las Vegas neonmuseum. Där finns allehanda häftiga neonskyltar från Vegas och självklart ska det besökas efter mörkrets inbrott

USA Arizona, California

USA Arizona, California

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Nu var det dags för en trevlig resa igen. Vi flyger till Phoenix och kör sedan runt till bl a Sedona, Flagstaf, Las Vegas och Palm Springs innan vi flyger hem från LA.

Team 50 i Kalifornien

29 december 2017 - 2 februari 2018

US #1

US #1

11 november 2017 - 19 november 2017

Kalifornien! Here we come!

Kalifornien! Here we come!

11 november 2017 - 28 november 2017

Nu är det dags igen. Nu ger vi oss av på en ny resa till USA. Denna gång blir det färre mil och bara några väl valda godingar som exempelvis Los Angeles och Las Vegas.

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

USA

USA

25 september 2017 - 17 oktober 2017

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

Utvandrarna jenny & johan style

Utvandrarna jenny & johan style

3 september 2017 - 28 september 2017

Vi börjar i ny och slutar i la. Vad som sker däremellan kan ingen veta..

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

jorgenoanneli
Jari Och Eva-Helen Oinas