Nevada

Las Vegas
tisdag 17 oktober 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Hej boken!Vi befinner oss på hotellet New York-New Yorks 26:e våning med utsikt över the strip. Inne på hotellet finns det en gågåta där det ligger en massa restauranger, butiker och såklart ett stort kasino. Det går även en bergodalbana runt om hela hotellet och som startar inomhus på

Marcus Robin
Macke_Robin i Roadtrip USA 2017
Vegas!
onsdag 11 oktober 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Heej!Nu var det länge sen jag skrev några rader här men det har inte hänt allt för mycket sen sist! Vi passerade Hooverdammen på väg till Vegas sen har vi mest slappat vid poolen, shoppat lite och hängt på "The strip". ​​Det finns så mycket att se här så man blir aldrig klar :) Vi

Casino bufféer och show
onsdag 13 september 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Onsdagen beslöt vi att testa en av lyxhotellens buffeer. Det blev the wicked spoon på the cosmopolitan. Här fanns allt du kan tänka dig och i så stora mängder att man blev mätt innan man ens börjat.. du kunde även betala lite extra för obegränsad mängd bloody mary, mimosa, champange och

Grand canyon
tisdag 12 september 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Bilderna verkar inte viljabli uppladdade, uppdaterarsenare.. Igår vaknade vi upp till en strålande varmdag i las vegas. Efter lite sovmorgon iaf för johan eftersom jag inte kan sova längre än till 7.. så gick vi ner till ett av hotellets restauranger. Jag beställde en yogurt och tallrik med

Sista dagen i new york & las vegas dag1
måndag 11 september 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Söndag är brunchdag, vi kollade upp några riktigt fina ställen på upper west side. Många var belägna på Amsterdam avenue, kan detta vara ett tecken? Hihi vi begav oss dit ialla fall.Stället som hette sarahbeths hade 40 min väntetid, och med en hungrig Johan vid min sida så tar man helt

Las Vegas
lördag 19 augusti 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

19 de augusti.Igår kom vi då till Vegas. Det blev en rätt lång och varm dag. Körde mycket på route 66 och vyerna var lika fantastiska som alltid.Passerade Hoover dam längs vägen och det var ju lite måstestopp när man är så nära. Jag körde just då och hade inte riktigt förväntat mig

Amanda
rundfyrklant i Kakdegsresan
Senast aktiv - från Riccione, Emilia-Romagna, Italien
Slut på semestern
torsdag 10 augusti 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

4 dygn i denna stad är för lite, dock höll värmen på att knäcka en . Dagtid 40-42 grader och aldrig under 29-30 på nätterna. Roliga historier om hur staden faktiskt kom till efter börskraschen och varför den blev som den är idag. Hann med busstur runt Stripen, strosat i neon ljuset, åkt

Lars Näslund
Naslund24 i Carolas 50-årsresa
Så var vi i Vegas då!
måndag 24 juli 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Efter en mellanlandning i Bakersfield, som för övrigt upplevs bäst i backspegeln, är vi nu framme i Las Vegas. När chocken lagt sig tog vi en sväng på "the strip", kollade in fontänerna på Bellagio och svettades i den 44 gradiga värmen. Imorgon ska vi upp före tuppen för en busstur till

Sista dagen i Vegas
tisdag 18 juli 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Jag ställde klockan tidigt för att ”hänga på låset” när poolerna öppnade vid 8. Med tanke på att jag mestadels föredrar solstolen (och helst i skuggan med en bok) än poolen så ville jag vara på hugget och få tag på bra stolar med potentiell skugga från palmer.Dom andra åt sin

Mrs B
mrsbandco i Roadtrip USA 2017
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
Las Vegas - The Signature @ MGM Grand
måndag 17 juli 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Vi checkade ut från Red Rock och hade några timmar att döda innan vi kunde checka in på The Signature at MGM Grand. Vi passade på köra lite på strippen. Det blåste upp ordentligt och man förstod att regnet var på ingång. Vi åt lite tacos till lunch för omväxlings skull. 12-pack på

Mrs B
mrsbandco i Roadtrip USA 2017
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
USA

USA

25 september 2017 - 17 oktober 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

Utvandrarna jenny & johan style

Utvandrarna jenny & johan style

3 september 2017 - 28 september 2017

Vi börjar i ny och slutar i la. Vad som sker däremellan kan ingen veta..

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

6 juli 2017 - 27 juli 2017

Vår roadtrip SF - LV - LA.

USA 2017

USA 2017

7 juli 2017 - 27 juli 2017

Familjen Nagys USA-tripp

Familjen Nagys USA-tripp

21 juni 2017 - 13 juli 2017

Följ med på vår resa i västra USA!

Äventyret "Over There"

Äventyret "Over There"

24 juni 2017 - 19 juli 2017

En road trip med familjen

Yosemite 2017

Yosemite 2017

30 maj 2017 - 15 juni 2017

Vandringsresa i California och Oregon

Språkresa 2017: Coast to Coast

Språkresa 2017: Coast to Coast

1 juli 2017 - 21 juli 2017

Jag har funderat länge och kommit fram till att jag vill skriva resdagbok i sommar. Jag vill berätta för familj och vänner vad jag (vi) upplever och gör, utan massa svindyra mobilräkningar... (15 kr/min...</3). Det här blir den första riktigt stora resan som jag åker på utan föräldrar, det är även första gången jag är utanför Europa. Så den här resan blir väldigt speciell för mig! Jag (Hanna), min syster Klara och vår kusin Philip ska åka på språkresa till USA i sommar! Vi åker med STS, på "kursen" Coast to Coast. Det betyder helt enkelt att man åker på en roadtrip från Los Angeles till New York eller vice versa. Just vår resa kommer starta i LA, sedan åker vi till Las Vegas, Grand Canyon, ner mot södra USA till bland annat Texas och sedan norrut till Washington D.C och New York. Resan kommer bjuda på allt från storstadsliv till camping i Grand Canyon, stora kontraster! Jag kommer försöka uppdatera med inlägg och bilder så ofta som möjligt så ni får se hur vi har det, men uppdateringen beror självklart på hur bra internet vi har under resan gång. Hoppas ni vill "följa med" oss på den här fantastiska resan! Kram Hanna

Marcus Robin
Macke_Robin