Las Vegas

måndag 14 november 2016 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Idag blir det hyrbil till Grand Canyon

Vegas Baby
onsdag 22 juni 2016 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Las Vegas Jag funderar på hur jag bäst ska beskriva denna stad som endast är uppbyggd för att roa vuxna. Alltså det är som en jätte jätte jätte jätte stor finlandsbåt. Fast modern, lyxig, galnare och hipp. Så fort något börjar bli lite gammalt eller slitet, rivs det för att

Tv-inspelning, WB, vila, Endeavor, San Diego och hangarfartyg samt Las Vegas!
måndag 6 juni 2016 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Nu har vi anlänt till Vegas och dagarna hittills har varit fyllda av aktivitet så dagboken har blivit lidande... I onsdags besökte vi the Late Late Show med James Corden och var med på inspelningen av programmet som ska sändas den 7/6. Rolig talkshow och råkar man se avsnittet där bl.a. Tim

Janet Sahlander
JanetSahlander i Los Angeles med extra allt!
Senast aktiv - från Sundsvall
Las Vegas - Poolhäng
söndag 29 maj 2016 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

I natt vaknade vi flera gånger av att gäster i vår korridor väsnades. Vi vaknade säker 3-4 gånger vid olika tidpunkter. En av gångerna hörde vi 3 höga dukningar ute i hallen och en grov mansröst säga "Security!!!". När det va dags att gå upp var vi bra trötta då vi vaknat flera

Niclas Pettersson
Roadtr1p i USA - California
Senast aktiv - från Mölndal, Västra Götalands län, Sverige
Las Vegas!
lördag 28 maj 2016 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Vi steg upp tidigt för att få en extra eftermiddag i Las Vegas! Strax efter kl 06 påbörjade vi den 5 timmar långa resan med en fullpackad Camaro! Vi fick kört de första 2tim utan märkvärdig trafik. Det tätnar på rätt snabbt kring LA och när klockan börjat närma sig 8. Det är en

Niclas Pettersson
Roadtr1p i USA - California
Senast aktiv - från Mölndal, Västra Götalands län, Sverige
Las Vegas
onsdag 30 mars 2016 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Vi kör återigen en tidig väckning och ger soluppgången en chans till. Kör ut till Desert View. Tornet tyvärr stängt så det hade varit bättre att stanna på en tidigare utsiktspunkt, men får en vacker sista glimt av canyonen. Köper frukost på McDonalds och äter i bilen för att komma en

What happens in Vegas, stays in Vegas..!
lördag 19 mars 2016 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Idag intog vi Vegas. På vägen dit gjorde vi ett blixtsnabb detour till Hoover Dam. Hade inte så mycket tid att tillbringa där som vi nöjde oss med att logga en cache och gå en kort sväng för att beskåda dammens enorma konstruktion. Första timmar i Las Vegas tillbringande vi åt shopping

We are not in Kansas anymore!
måndag 14 mars 2016 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Vår färd mot den äldre cachen fortsatte imorse. Utsikten var rätt tråkig och platt med åkrar och oljepumpar utstickandes här och där. Ökenbollar rullade över vägen då och då enbart för att understrycka hur ödsligt och tomt landskapet är. När den var loggad återstod en lång

Flytt till Strippen
söndag 22 november 2015 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Idag flyttar vi till Strippen och Venetian för 2 nätter. På morgonen åt vi på Freemont str. Det blev Champagnebrunch. (Här häller man apelsinjuice i champagnen. Inte helt fel.) Nu har vi checkat ut från California och skall slå ihjäl tiden fram till 15.00 då vi får checka in på

Las Vegas och roundtrip Californien

Las Vegas och roundtrip Californien

12 november 2016 - 2 december 2016

Las Vegas Flyg till SF Roundtrip Sf-LA-SD-SF

Honeymoon i USA

Honeymoon i USA

14 juni 2016 - 14 juli 2016

Los Angeles med extra allt!

Los Angeles med extra allt!

26 maj 2016 - 10 juni 2016

Fyra personer och en lägenhet i Marina del Ray, Los Angeles. En dagstripp till San Diego och en "weekend" i Las Vegas. En resa fylld med roligheter som liveinspelning av the late late show med James Corden, stå-upp show med Jeff Dunham, VIP-besök på både Warner Brothers och Universal Studios. Vi hinner också klämma in något strandbesök och sightseeing på ett äkta hangarfartyg! Och så får vi inte glömma all shopping!

USA - California

USA - California

15 maj 2016 - 1 juni 2016

Road trip från San Francisco via Highway 1 till Santa Barbara in till Los Angeles. Vidare till San Diego och sen till Las Vegas. + Helikoptertur till Grand Canyon!

Sydvästra USA 2016

Sydvästra USA 2016

24 mars 2016 - 10 april 2016

Hello, uncle Sam!

Hello, uncle Sam!

5 mars 2016 - 30 mars 2016

En drygt 3 veckors resa till USA tillsammans med vänner för att hälsa på några barndomsvänner samt göra en roadtrip från Houston till San Diego.

Portland/Las Vegas

Portland/Las Vegas

3 november 2015 - 12 november 2015

Åker på utbildning/spamässa med Nordiska kvalitetspooler till USA

Det bästa av västra USA

Det bästa av västra USA

9 oktober 2015 - 23 oktober 2015

Detta är en av Albatros-Travels klassiska temaresor. Vi har dammat av cowboystövlarna och kommer bl a att åka till Grand Canyons branta raviner, Hollywoodstjärnornas Los Angeles och Golden Gate-bron i San Francisco. Resan startar på fredag från Landvetter och går sedan via London till L.A. En nätt liten tripp på drygt 20 timmar.

USA 2015

USA 2015

1 oktober 2015 - 24 november 2015

Ännu en rundresa med bil i USA. Först de delstater Brita behöver (Wisconsin, Minnesota, Iowa, South Dakota, North Dakota, Montana) så att hon har varit i alla 48 stater. (Hawaii och Alaska får bli en senare resa.) Sedan en vecka hos Jenny i Phoenix Arizona. Som avslutning en lååång resa genom främst Texas, Arkansas, Mississippi, Missouri, Kentucky och Virginia. Vi får se vad vi hinner med. Avslutning minst två dagar i Chicago. Vi åker nästan bara småvägar!

Roadtrip #2

Roadtrip #2

1 oktober 2015 - 4 november 2015

Dax att besöka våra vänner på andra sidan Atlanten igen. Den här gången tar vi med oss våra tvillingar som blir 8 månader en vecka in på resan. Vi får även sällskap av min (Marias) mamma. Resan börjar i Salt lake city via Las Vegas, Los Angeles, San Francisco, Hidden valley lake och avslutas i Salem utanför Portland.

357
179
189
173

Kort om Las Vegas

Las Vegas staden som aldrig sover, finns med på mångas bucket list och är väl värd ett besök. Vandra genom legendariska casinon och upplev stans alla neonskyltar längs huvudgatan the strip. När du tröttnat på att spela och shoppa så kan du med fördel boka en helikoptertur ut till Grand Canyon en upplevelse utöver det vanliga, med hisnande vyer över spektakulära landskap, garanterat ett minne för livet.