New Hampshire

Inte bara en flugskit på kartan.
tisdag 8 augusti 2017 - Gorham, New Hampshire, USA

Kl. 20.00Intressant fakt om dagens resa är att för att komma till både Vermont och New Hampshire fick jag åka över vatten. Dessutom har jag nuddat Kanadas gräns ett antal gånger. Nåväl.Vermont är en otroligt vacker stat. Den korsas dessutom av en nätverk av smala, ringlade "scenic"

Sista kvällen med gänget
torsdag 27 april 2017 - South Hampton, New Hampshire, USA

Sista sovmorgonen. Nu packar vi ned de sista grejerna som inte kommer användas mer. Bara kläder för idag och imorgonbitti. Alltid tråkigt när det blir så definitivt att nu är resan över, samtidigt som vi de senaste dagarna känt oss instängda och nästan isolerade från omvärlden. Jag i a

Annika Bergström
Bubbel i Bakvända resan
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Vädertiming
fredag 18 juli 2014 - Franconia, New Hampshire, USA

Nationalparkerna här i staterna håller hög klass, det måste man säga. Först acadia som inte bara var väldigt vacker (som den halvö vid atlantkusten den är) utan också väldigt välorganiserad med bland annat fri buss runt hela parken. Och nu är vi i White Mountain national park, ett

Dag 10 Portland, Maine, humrarnas land
lördag 14 juli 2012 - Lincoln, New Hampshire, USA

Vi åkte från hotellet vid 10 och anlände till Holiday Inn by the bay kl 13. Bilresan var ordinär och naturen liknade den svenska…Tyvärr var inte vårt rum klart när vi anlände utan vi fick vänta på rummet och tänkte passa på att äta någonstans. Vi hade bestämt oss för att äta

Dag 9 Fredag den 13/7 2012 New Hampshire´s White Mountains Scenic Byway
fredag 13 juli 2012 - Lincoln, New Hampshire, USA

Idag har vi åkt 15 mil i bergen. Det var fantastiskt fint. Efter någon halvmil gick vi i en ravin som hette Flume Gorge. Det var coolt med mäktiga vattenfall och stenar som slipats av vattnet. Det tog ett par timmar att promenera 3,2 km. Vi tog en buss i början som transporterade oss någon

Dag 8 Lincoln i White Mountains, New Hampshire
torsdag 12 juli 2012 - Lincoln, New Hampshire, USA

I dag har vi endast kört 15 mil. Resan gick genom Green Mountains där mäktiga trädbeklädda berg omgav vägen. Vi har inte sett så stora berg som är helt gröna tidigare. Efter fem mil stannade vi vid Ben och Jerrys glassfabrik. Vi gick en guidad tur och fick veta att det går att få ett

På slingrande vägar i White Mountains
tisdag 10 juli 2012 - North Conway, Conway, New Hampshire, USA

Dagen inleddes med att vi vinkade av Birgitta som reste mot Detroit och St Louis tilsammans med Jim och Jeanette. Efter att vi fått den sedvanliga frukosten bestående av svagt kaffe och bagels rattade vi Toyotan österut mot New Hampshire. Direkt vi hade passerat gränsen upplystes man om statens

Helene Jagstedt
Azalean i New England 2012
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Sverige-Betlehem-Marylin
fredag 6 januari 2012 - U.S. 302, Bethlehem, New Hampshire, USA

Hej alla! Nu har det hänt saker sen sist. När vi vaknade i morse vräkte snön ner över Portland. Vi käkade frukost och tog.en snabbtur i staden som har fin, men ganska lugn denna tid på året. Sen begav vi oss ut på vägarna igen och körde västerut genom Maine. Tro på tusan att vi ser en

Carolina Jäderström
Labarbro i Bostongurka & NY i NY
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Jobbigt,,,,
tisdag 27 december 2011 - New Hampton, New Hampshire, USA

TJOO! julen var en liten, mysig tillställning men 8 pers och ägde rum uppe i deras Skidstuga i New Hampshire=)Inte som vanligt men det var riktigt mysigt faktiskt =) Nu har jag en riktigt tung arbetsvecka framför mig... jag MÅSTE åka skidor varje dag, pallar fan inte de... eller??;) Ä dock

Elias Karlsson-Pyk
ingebus i USA
Senast aktiv - från Boston, Massachusetts, USA
Heading south
fredag 7 oktober 2011 - Concord, New Hampshire, USA

Efter sedvanlig sockerfrulle på Quality Inn i Burlington siktade vi näsorna söder ut. Efter vägen fick vi se en hel del otäcka spår efter orkanen Irene. Man jobbade febrilt överallt för att röja efter dess framgång. Vi tog oss en lunch i Woodstock VT, där lyckades vi också få vår

Sylvia Carlsson
Route66mm i NorthEast
Senast aktiv - från Waynesboro, Virginia, USA
The last road trip ?

The last road trip ?

31 juli 2017 - 21 augusti 2017

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

Bakvända resan

Bakvända resan

10 april 2017 - 30 april 2017

Reser fel tid på året o en kryssning i fel riktning. Menas att vi gör en vårkryssning från Fort Lauderdale, Karibien o sedan raka vägen upp till South Hampton med flyg hem från London. Åker med det fina o roliga fartyget Independenc of the Seas

Nordöstra Nordamerika innan vuxenlivet

Nordöstra Nordamerika innan vuxenlivet

13 juni 2014 - 25 juli 2014

Ett sista sommarlov? I vilket fall blir det ca 3 veckor i Kanada med Tünde, och 3 veckor i USA med Jonathan och Anders som lite av en examensresa! Eftersom jag under våren var i Brasilien hamnar det på kartan....

New England 2012

New England 2012

30 juni 2012 - 24 juli 2012

USA och Kanada 2012

USA och Kanada 2012

5 juli 2012 - 20 juli 2012

Eva, Mats, Anna och Saras resa till USA och Kanada Juli 2012.

USA

USA

11 december 2011 - 11 december 2012

Bostongurka & NY i NY

Bostongurka & NY i NY

28 december 2011 - 7 januari 2012

Jag och Majsan drar över Atlanten för att besöka Henkovich. När man ändå är i krokarna passar sig nyår i New York oss alldeles ypperligt, men tänkte passa på att se lite annat också.

NorthEast

NorthEast

30 september 2011 - 8 oktober 2011

Roadtrip i nordöstra delarna av USA. Vi utgår från Boston, MA.

Honeymoon in New England

Honeymoon in New England