Concord

Heading south
fredag 7 oktober 2011 - Concord, New Hampshire, USA

Efter sedvanlig sockerfrulle på Quality Inn i Burlington siktade vi näsorna söder ut. Efter vägen fick vi se en hel del otäcka spår efter orkanen Irene. Man jobbade febrilt överallt för att röja efter dess framgång. Vi tog oss en lunch i Woodstock VT, där lyckades vi också få vår

Sylvia Carlsson
Route66mm i NorthEast
Senast aktiv - från Waynesboro, Virginia, USA
skidhelg i Pats Peak, NH
söndag 16 januari 2011 - Concord, New Hampshire, USA

Ja så ena veckan så sitter man på stranden i Miami och badar i havet. Nästa vecka så sitter man på toppen på ett berg iklädd 5 lager kläder, tar en jäger och njuter av skidåkningen! Grymt...ja! Önskar jag kunde göra detta mkt oftare, jag är ju så spontan och älskar att resa. Jag

Solig dag - Shopping dag - Lordag!!!
lördag 4 april 2009 - Concord, New Hampshire, USA

Godmorgon kara ni! klockan borjar snart narma sig 10am har i [u]New London[/u]. Vi ska snart fixa lite god lordagsfrukost! Efter frukosten ar det bara att slanga pa sitt fina leende for da kommer min f.d LCC (local childcoordinator, tror jag det star for)... jippie :/ I onsdags kvall traffade

New London - at home!
onsdag 1 april 2009 - Concord, New Hampshire, USA

[b]god afternoon allihopa![/b] Tillbaka i mitt [i]amerikanska[/i] hem ar jag nu :) Dock var resan fran Calgary till Logan Boston laaang.... efter en natt pa flygplatsen i Calgary var vi uppe med tuppen vid [u]4.30[/u]! Sen igenom all security och pa flyget hoppade pojkarna som skulle till LA.

Skillnaden har och dar
lördag 11 oktober 2008 - Concord, New Hampshire, USA

Noterat om USA.... *alla dorrar oppnas inat...man blir forvirrad nar man kommer fran Skandinavien dar allt oppnas utat *farsk frukt och kokt potatis? Nagon? Bara vending machines *pommes till allt..gaah, usch! *how are you? Fragas overallt. Finlandsk servicepersonal har mycket att lara, men ibland

Maria Backlund
MandJ i USA
Senast aktiv - från Vasa, Finland
Halvags till New York
fredag 10 oktober 2008 - Concord, New Hampshire, USA

Da var vi i Concord, New Hampshire! Har en kvart pa mig att skriva, sa I better be quick! Vi satt atta timmar i bussen igar...helt sinnessjukt! Men bussen var forsenad pa vag tillbaka till Boston...sa nar vi antligen kom dit och skulle byta buss till Concord, sa hade vi en minut pa oss. Vi hann,

Maria Backlund
MandJ i USA
Senast aktiv - från Vasa, Finland
New Hampshire!
måndag 6 oktober 2008 - Concord, New Hampshire, USA

Tjenamors i stugorna! :) Igar var en vaaldigt lang dag...Men valdigt rolig! det bestamdes ju i lordags att jag skulle hanga med pa Jannas trip till Arethusa Falls i NH. Sa igar morse strax efter 8 akte jag till hennes vardfamiljs hus i Dover, ca 15 min hemifran. Jag sager bara herregud, hennes

Sofia Andersson
sojaan i Au pair! :)
Senast aktiv - från Vaxholm, Stockholms län, Sverige
Wilton, NH
söndag 14 september 2008 - Concord, New Hampshire, USA

Hej där! Just nu sitter vi i familjen Meltzers kök och har precis vaknat. Vi kom hit upp i fredags då vi körde från Boston. I fredas gick vi ut och åt med hela familjen på The fish market. Det var återigen väldigt gott och väldigt mycket mat. Efter det åkte vi, Liz och Kate deras

Michel Westher
MichelWesther i Road-trip
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Waverunning, waterskiing and Fay!
onsdag 20 augusti 2008 - Concord, New Hampshire, USA

Hej allihopa! Hoppas att allt ar bra med er och att å-festen blev lyckad! Allt ar okej har, vi ar fortfarande kvar i New Hampshire, skulle ju ha akt hem till Florida idag men vi bokade om flyget pga den tropiska stormen Fay som just nu drar igenom Florida. Kanns inte riktigt lockande att flyga

en sorglig dag
söndag 17 augusti 2008 - Concord, New Hampshire, USA

Jag ska bara skriva ett kort inlagg for att jag kanner att jag maste. Jag har precis sagt hej da till Katie. Usch, det kanns inte bra alls. Jag kommer sakna henne sa otroligt mycket! Min alskade lilla Katie. Sa har i slutet spelar ingenting langre nagon roll. Man glommer bort alla svara stunder,

Emelie Lundgren
Emelie_87 i Camp Robindel
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
NorthEast

NorthEast

30 september 2011 - 8 oktober 2011

Roadtrip i nordöstra delarna av USA. Vi utgår från Boston, MA.

USA, Boston

USA, Boston

14 juni 2010 - 14 juni 2011

Mitt Au Pair år i Boston, MA!

powpow, the W£$T$ID£ and the eastcoast

powpow, the W£$T$ID£ and the eastcoast

10 mars 2009 - 17 april 2009

Puderåkning i Fernie, BC, Canada!!! Rehab från varandra i NH och LA.....:P Efter rehabiliteringen samlas vi återigen för att göra the eastcost!!

Road-trip

Road-trip

7 september 2008 - 1 november 2008

Nu bär det iväg med vår volvo på årets äventyr! Vi ska dra till USA för att åka på road-trip från kust till kust och tillbaka till kust igen. Vi kommer regelbundet hålla er uppdaterade om var vi för tillfället befinner oss och vilka äventyr vi har fått uppleva. Detta både för att visa vad vi gör och för att stilla vissas sinen. Mycket nöje, so long!

USA

USA

1 oktober 2008 - 20 oktober 2008

Resa runt i 7 delstater med början i Boston, Massachusets. Därefter vidare runt i New England med buss. Resan avslutas med 5 dagar i New York och en snabbvisit till New Jersey.

Nordamerika

Nordamerika

17 juli 2008 - 6 augusti 2008

3 veckors tripp till nordöstra delen av USA

Au pair! :)

Au pair! :)

15 september 2008 - 31 mars 2009

A year in Boston.. Efter fyra manader i Medfield flyttade jag till Arlington.

3 months in sunny Florida!

3 months in sunny Florida!

17 juli 2008 - 11 oktober 2008

Im gonna spend the summer in the land of opportunities! =P

Sommaräventyr

Sommaräventyr

16 juni 2008 - 25 augusti 2008

Usa över sommaren för att jobba på summer camp i New Hampshire

En tredje sommar på William Lawrence Camp

En tredje sommar på William Lawrence Camp

20 juni 2008 - 21 juli 2008

Spenderar "bara" 1 månad på William Lawrence Camp denna sommar men lite skoj ska jag nog hitta på ändå!

Caroline Lundin
Carro_carro