Lincoln

Dag 10 Portland, Maine, humrarnas land
lördag 14 juli 2012 - Lincoln, New Hampshire, USA

Vi åkte från hotellet vid 10 och anlände till Holiday Inn by the bay kl 13. Bilresan var ordinär och naturen liknade den svenska…Tyvärr var inte vårt rum klart när vi anlände utan vi fick vänta på rummet och tänkte passa på att äta någonstans. Vi hade bestämt oss för att äta

Dag 9 Fredag den 13/7 2012 New Hampshire´s White Mountains Scenic Byway
fredag 13 juli 2012 - Lincoln, New Hampshire, USA

Idag har vi åkt 15 mil i bergen. Det var fantastiskt fint. Efter någon halvmil gick vi i en ravin som hette Flume Gorge. Det var coolt med mäktiga vattenfall och stenar som slipats av vattnet. Det tog ett par timmar att promenera 3,2 km. Vi tog en buss i början som transporterade oss någon

Dag 8 Lincoln i White Mountains, New Hampshire
torsdag 12 juli 2012 - Lincoln, New Hampshire, USA

I dag har vi endast kört 15 mil. Resan gick genom Green Mountains där mäktiga trädbeklädda berg omgav vägen. Vi har inte sett så stora berg som är helt gröna tidigare. Efter fem mil stannade vi vid Ben och Jerrys glassfabrik. Vi gick en guidad tur och fick veta att det går att få ett

Helgen i Lincoln, NH
tisdag 1 juni 2010 - Lincoln, New Hampshire, USA

Sådär..hemma från en helg i Lincoln, NH. Min värdfamilj har ett hus där. Det ligger på Loon Mountain, vilket är ett berg fyllt med skidbackar och hus. I lördags morse åkte vi dit. Vi tog oss vandring i området på lördagen, och sedan på söndagen begav vi oss iväg till bergen för

USA och Kanada 2012

USA och Kanada 2012

5 juli 2012 - 20 juli 2012

Eva, Mats, Anna och Saras resa till USA och Kanada Juli 2012.

Loon Mountains in Lincoln, NH

Loon Mountains in Lincoln, NH

29 maj 2010 - 31 maj 2010

Denna trip var till min värdfamiljs semesterhus som ligger i Lincoln, NH. Vi var och kollade in bland annat lite vattenfall högt uppe i bergen (White Mountains tror jag bestämt att det hette).

Senaste aktivitet
Senaste svar