Manchester

slut
söndag 11 september 2011 - Manchester, New Hampshire, USA

Nu är det slutet av min resa, jag åker hem imorgon. Allt har gått bra, förutom en incident när jag inte kunde komma ifrån ett hotell jag inte bott på för att vägarna var avstängda. Och att jag på bröllopets dansgolv, dansar vilt och fastnar med klacken i klänningen, sliter sönder

Evelina Persson
evegoesnz i my American Adventure
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Hysteri
fredag 9 september 2011 - Manchester, New Hampshire, USA

Galen bröllops hysteri här, med gäster som dyker upp i sista minuten, kusiner som vägrar prata med varandra och folk som precis har skilt sig, som inte kan sitta vid samma bord. Och det är jättekul att vara del av allt. Igår hade vi en "girls night out" och det var superkul, med betoning

Evelina Persson
evegoesnz i my American Adventure
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
New York.
tisdag 31 maj 2011 - Manchester, New Hampshire, USA

Hallå! Här kommer femte och antagligen sista inlägg innan vi åker hem. Väldigt få inlägg, men det känns lite onödigt att lägga ut allting man gör som inte ens intresserar er som läser. Nu ska vi i alla fall skriva om vår helg i New York. Dag 1. Vi tog bussen från Manchester till

Never In Vegas.
måndag 16 maj 2011 - Manchester, New Hampshire, USA

Halli halla! Nu ar vi tillbaka igen efter vi har varit ute pa lite nya upptackter. Vi har varandrat omkring har i Manchester en hel del, umgatts med Satir, hans bror Xhulio (uttalas Julio, men Sara trodde forst han hette Julia, hahaha) och Led som vi bor med. En gang gick vi in pa en kyrkogard

Live Free Or Die
söndag 8 maj 2011 - Manchester, New Hampshire, USA

"Live Free Or Die" ar mottot folket kor med har i Manchester, vilket aven betyder att det finns mer eller mindre ingen manniska har som nagonsin haller hastigheten och det ar inte heller lag pa att avanda bilbalte, sa det ar inte sa manga som gor det i heller. Dock behaller vi det pa, for vi kanner

Skottlossning.
onsdag 4 maj 2011 - Manchester, New Hampshire, USA

Hej igen! Nu ar vi inne pa dag 4 har i USA. Ska snart spela dart har i lagenheten tillsammans med Led. Alla tittar pa oss nar vi ar ute och gar runt i staden for att alla kor bil och det ar tydligen inte sa vanligt att man ar ute och gar eller motionerar har, haha. Igar tog vi oss tid att ga

Cheers!
måndag 2 maj 2011 - Manchester, New Hampshire, USA

Hej! Nu har vi kommit till USA och vi ar inne pa var tredje dag. Allting har gatt jatte bra och tiden hittills har varit suveran. Dag 1: Reste forst till Toronto. Resdan dit var lang, men det var bra service, trevliga flygvardinnor och man fick mycket mat! Sara och jag var aven tvugna att

Senast aktiv - från Manchester, New Hampshire, USA
Lite nya bilder i fotoalbumet
måndag 12 oktober 2009 - Manchester, New Hampshire, USA

Ishallen, matchen och flygplatsen..

Den Andra Målvakten: 1 tavla och 1 assist
måndag 12 oktober 2009 - Manchester, New Hampshire, USA

Hej där! Den andra målvakten hade ingen lyckad afton då det första målet var en målvaktstavla. Det andra målet spelade han själv fram till..G Ö T T ! ! ! Dessvärre förlorade vi matchen med 3-1. Skotten 18-17 till vår fördel (vet dock hur dom räknar här uppe i norr) Matchen dog

"Hotell Vy"
måndag 12 oktober 2009 - Manchester, New Hampshire, USA

En bild tagen från hotellrummet! Kanske inte så rolig, men ändå kul och se hur det kan växla klimatmässigt mellan olika delar i ett och samma land...

my American Adventure

my American Adventure

31 augusti 2011 - 13 september 2011

City life, camping och bröllop =)

USA

USA

30 april 2011 - 8 juni 2011

Orlando, Florida

Orlando, Florida

27 juli 2009 - 30 april 2010

Ska på den här resan spela hockey.

Oktoberresa!!

Oktoberresa!!

3 oktober 2008 - 2 november 2008

Den 3 Oktober bär det av till USA igen, hälsa på familjen och mina vänner! I slutet av oktober kommer även Axel och då blir det lite strosande i New York. Vi kommer att bo på manhattan i ett par dagar och bara njuta av lite helikopter tur och MASSA shopping.

University of New Hampshire - Sophmore Year

University of New Hampshire - Sophmore Year

2 september 2008 - 16 maj 2009

Mitt andra ar i College, jag bestamde mig for att byta skola i ett ar genom ett utbyte. Vi far se hur det har helt enkelt.

Road trip through the US.

Road trip through the US.

6 augusti 2008 - 2 september 2008

Två härliga killar som ska åta sig en resa av gigantiska proportioner. Från Los Angeles och Kaliforniens varma, soliga stränder påbörjas en lång bilfärd som sträcker sig tvärs över det land vi kallar USA och avslutas bland de höga skyskraporna i New York. Resan är delvis planerad in i minsta detalj men mycket har även lämnats åt slumpen, med andra ord tar vi sakerna och resemålen som de kommer. Må lyckan stå oss bi! // Lucas & Victor

U.S.A

U.S.A

24 augusti 2008 - 4 september 2008

Släkten, shopping, fest ?? Vem vet.....

Au Pair, Golden, CO

Au Pair, Golden, CO

14 juli 2008 - 14 juli 2009

Jag ska jobba ett år som Au Pair hos familjen Mcnally i Colorado. Jag ska ta hand om en av sönerna som heter Evan och han är 13 år.

8 september 2008 - 7 oktober 2009

Anfang Septemeber gehts los! Dann fahre ich in die USA und da werde ich ein Jahr als Au pair arbeiten. Mein neues zu Hause liegt nördlich von Boston, MA.

8 september 2008 - 7 oktober 2009

Efter studenten bär det återigen av till staterna, denna gången som au-pair! :)

WhiteRabbit
Petter Lundqvist