New Hampshire

Gröna, vita och kungliga berg
onsdag 21 september 2011 - Jackson, New Hampshire, USA

Hej! Här kommer nu, några dagar in på vår bröllopsresa, vårt första dagboksinlägg. Efter att ha gått upp mitt i natten för att komma med flyget landade vi i lördags eftermiddag i Montréal. Trötta av jetlag och för lite sömn gick vi runt på stan och besökte bland annat

slut
söndag 11 september 2011 - Manchester, New Hampshire, USA

Nu är det slutet av min resa, jag åker hem imorgon. Allt har gått bra, förutom en incident när jag inte kunde komma ifrån ett hotell jag inte bott på för att vägarna var avstängda. Och att jag på bröllopets dansgolv, dansar vilt och fastnar med klacken i klänningen, sliter sönder

Evelina Persson
evegoesnz i my American Adventure
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Hysteri
fredag 9 september 2011 - Manchester, New Hampshire, USA

Galen bröllops hysteri här, med gäster som dyker upp i sista minuten, kusiner som vägrar prata med varandra och folk som precis har skilt sig, som inte kan sitta vid samma bord. Och det är jättekul att vara del av allt. Igår hade vi en "girls night out" och det var superkul, med betoning

Evelina Persson
evegoesnz i my American Adventure
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Besök på Hogwarts, Amish paparazzi och konsten att navigera utan karta
tisdag 2 augusti 2011 - Waterville Valley, New Hampshire, USA

Ann Arbor, vilket ställe! De erbjöd oss Starbucks till Anna och en gigantisk bokaffär till mig som dessutom hade 20 % på allt. Anna fick släpa mig ut därifrån, men jag hann att få med mig fyra böcker i alla fall, uppskattar dem till ca 2 kg. Jag gillar att bära tunga väskor så det är

Konferens reflektioner
fredag 29 juli 2011 - Waterville Valley, New Hampshire, USA

Nu är Gordon Research Conference in Plant Metabolic Engineering avslutad. Jag har inte ens hunnit börja sortera all intryck än men jag tänkte dela med mig med några av mina mer generella insikter jag fått den senaste veckan. 1. Mitt projekt kan sammanfattas med två ord, ”brave” och

Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Tio små negerpojkar (eller växtforskare) och att dissekera en hummer
fredag 29 juli 2011 - Waterville Valley, New Hampshire, USA

Nu är det oklart hur långt Anna har tagit er igenom vår resa så jag ursäktar om jag upprepar något som ni redan hört. Det blir i alla fall från ett annat perspektiv. Först måste jag kort berätta om våra sammandrabbningar med det nordamerikanska djurlivet. Från bussen när vi for

Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Måndag och TIsdag i NH :)
tisdag 26 juli 2011 - Waterville Valley, New Hampshire, USA

Tänkte att jag skulle passa på att berätta om igår måndag och idag tisdag. Medan Pernilla var på konferensen så tog jag en lång promenad igår förmiddag. Det finns både vandringsleder och längdskidsspår som man kan gå. Knäppte en hel del kort som jag snart ska ladda upp. :) Vid halv

Söndag i Waterville Valley
söndag 24 juli 2011 - Waterville Valley, New Hampshire, USA

Tänkte att jag skulle berätta lite mer om vad som hände igår eftermiddag och kväll (söndag). Vi har fått ett så kallat "Resort Pass" som man kan använda till olika aktiviteter och för att hyra olika saker ex en cykel. Igår åkte vi upp och ned för en gammal skidbacke med en stolslift.

Pernillas observationer so far
söndag 24 juli 2011 - Waterville Valley, New Hampshire, USA

Nu är det min tur att skriva! Pernillas alltså. Observation 1: Det är jättemärkligt att sätta i nya linser som legat och gosat till sig i +39 grader. Kom direkt att tänka på den där "betala din tv-avgift" reklamen. Den med en snigel på ögat. Rekommenderas inte. Observation 2: Man blir