New Hampshire

my American Adventure

my American Adventure

31 augusti 2011 - 13 september 2011

City life, camping och bröllop =)

Två veckor i USA & Kanada

Två veckor i USA & Kanada

22 juli 2011 - 5 augusti 2011

USA och Kanada nästa! :) Avresa från Arlanda den 22 juli, mellanlandar på Newark för att sedan åka mot Boston. Efter en natt i Boston åker vi vidare till Waterville Valley Resort, New Hampshire, där Pernilla ska på en konferens (Plant Metabolic Engineering). Konferensen slutar den 29 juli. Efter konferensen ska vi via Buffalo, Niagarafallen (Kanada), London (Kanada) och Detroit bila till Chicago. :) Vi lyfter sedan mot Sverige igen den 4 augusti lokaltid på eftermiddagen från Chicago.

USA 2011

USA 2011

24 juni 2011 - 24 juli 2011

Nu ger vi oss iväg på vår femte USA-resa! Vi startar i New York hos Julika, bilar till Burlington (Vermont) och Syracuse (NY state). Flyger sedan till Albuquerque (New Mexico) och bilar upp till Denver (Colorado) under 2,5 vecka för att sedan flyga från Denver till New York igen.

USA

15 november 2010 - 6 december 2010

Nord- och Centralamerika

Nord- och Centralamerika

28 november 2010 - 6 februari 2011

På första advent inför annalkande juletider lämnar vi Sverige för värme och "en helt ny värld" på andra sidan jordklotet. Första destinationen är [b]Kuba [/b]där vi stannar i 3 veckor. Den 20 december reser vi sedan vidare för att fira jul i [b]Costa Rica[/b]. Där reser vi först runt själva i drygt 2 veckor, sedan joinar vi en grupp med 15 andra människor för att tillsammans resa uppåt, genom [b]Honduras[/b], [b]Nicaragua [/b]och för att till sist avsluta gruppresan i [b]Guatemala[/b]. Därifrån tar vi flyget till [b]Florida[/b], [b]USA[/b], för att njuta av ytterligare sol i 10 dagar. Därefter flyger vi vidare till [b]N.Y.[/b] och njuter av storstadsliv i 5 dagar, för att sedan återvända till [b]Sverige[/b] den 6 februari 2011. Så nu har ni som är nyfikna/oroliga en del hållpunkter och datum :)

USA, Boston

USA, Boston

14 juni 2010 - 14 juni 2011

Mitt Au Pair år i Boston, MA!

Over the Big Pond

Over the Big Pond

5 augusti 2010 - 24 augusti 2010

A few weeks ago we got an email from a friend who will be living and working in New York for the rest of the year, so we quite spontaneously booked a flight over the Big Pond - by now you all know that we always travel with short notice... We invited ourselves to Kajsa in New York and also to our good friends Jackie and Dave in New Hampshire and - lucky as we are - they seem to be looking forward to our visit, do they know what they are in for? Anyhow, please join us on our trip of New York (the Big Apple) and New Hampshire (Live free or die). As usual, we will be writing in English so everybody can follow us, but feel free to answer in whatever language - is you want to answer. Otherwise, just sit back and enjoy! Kram/Bussis/Love from Emma, John, Ulf and Aili

Loon Mountains in Lincoln, NH

Loon Mountains in Lincoln, NH

29 maj 2010 - 31 maj 2010

Denna trip var till min värdfamiljs semesterhus som ligger i Lincoln, NH. Vi var och kollade in bland annat lite vattenfall högt uppe i bergen (White Mountains tror jag bestämt att det hette).