Waterville Valley

Besök på Hogwarts, Amish paparazzi och konsten att navigera utan karta
tisdag 2 augusti 2011 - Waterville Valley, New Hampshire, USA

Ann Arbor, vilket ställe! De erbjöd oss Starbucks till Anna och en gigantisk bokaffär till mig som dessutom hade 20 % på allt. Anna fick släpa mig ut därifrån, men jag hann att få med mig fyra böcker i alla fall, uppskattar dem till ca 2 kg. Jag gillar att bära tunga väskor så det är

Konferens reflektioner
fredag 29 juli 2011 - Waterville Valley, New Hampshire, USA

Nu är Gordon Research Conference in Plant Metabolic Engineering avslutad. Jag har inte ens hunnit börja sortera all intryck än men jag tänkte dela med mig med några av mina mer generella insikter jag fått den senaste veckan. 1. Mitt projekt kan sammanfattas med två ord, ”brave” och

Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Tio små negerpojkar (eller växtforskare) och att dissekera en hummer
fredag 29 juli 2011 - Waterville Valley, New Hampshire, USA

Nu är det oklart hur långt Anna har tagit er igenom vår resa så jag ursäktar om jag upprepar något som ni redan hört. Det blir i alla fall från ett annat perspektiv. Först måste jag kort berätta om våra sammandrabbningar med det nordamerikanska djurlivet. Från bussen när vi for

Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Måndag och TIsdag i NH :)
tisdag 26 juli 2011 - Waterville Valley, New Hampshire, USA

Tänkte att jag skulle passa på att berätta om igår måndag och idag tisdag. Medan Pernilla var på konferensen så tog jag en lång promenad igår förmiddag. Det finns både vandringsleder och längdskidsspår som man kan gå. Knäppte en hel del kort som jag snart ska ladda upp. :) Vid halv

Söndag i Waterville Valley
söndag 24 juli 2011 - Waterville Valley, New Hampshire, USA

Tänkte att jag skulle berätta lite mer om vad som hände igår eftermiddag och kväll (söndag). Vi har fått ett så kallat "Resort Pass" som man kan använda till olika aktiviteter och för att hyra olika saker ex en cykel. Igår åkte vi upp och ned för en gammal skidbacke med en stolslift.

Pernillas observationer so far
söndag 24 juli 2011 - Waterville Valley, New Hampshire, USA

Nu är det min tur att skriva! Pernillas alltså. Observation 1: Det är jättemärkligt att sätta i nya linser som legat och gosat till sig i +39 grader. Kom direkt att tänka på den där "betala din tv-avgift" reklamen. Den med en snigel på ögat. Rekommenderas inte. Observation 2: Man blir

Waterville Valley
lördag 23 juli 2011 - Waterville Valley, New Hampshire, USA

Så var vi framme i Waterville Valley, New Hampshire. Vaknade, som ni ser i det förra inlägget, väldigt tidigt. Tog oss en promenad innan vi åt frukost. Hann tom med att ta en geocash. :) Frukosten var väldigt bra, det fanns pannkakor, kokta ägg, äggröra, fettfri yoghurt (poäng med det?),

I bergen - Waterville Valley, New Hampshire
måndag 27 juni 2011 - Waterville Valley, New Hampshire, USA

Vi lämnar Long Island på morgeon och kör till Waterville Valley, som ligger i White Mountain National Forest. Vi var här för tre år sedan och tyckte att det var så fint och passade därför på att åka tillbaka när det nästan låg på vägen till Burlington! Naturligtvis bodde vi på Best

Tadeusz Gruszecki

Senast aktiv - från Partille, Västra Götalands län, Sverige
Två veckor i USA & Kanada

Två veckor i USA & Kanada

22 juli 2011 - 5 augusti 2011

USA och Kanada nästa! :) Avresa från Arlanda den 22 juli, mellanlandar på Newark för att sedan åka mot Boston. Efter en natt i Boston åker vi vidare till Waterville Valley Resort, New Hampshire, där Pernilla ska på en konferens (Plant Metabolic Engineering). Konferensen slutar den 29 juli. Efter konferensen ska vi via Buffalo, Niagarafallen (Kanada), London (Kanada) och Detroit bila till Chicago. :) Vi lyfter sedan mot Sverige igen den 4 augusti lokaltid på eftermiddagen från Chicago.

USA 2011

USA 2011

24 juni 2011 - 24 juli 2011

Nu ger vi oss iväg på vår femte USA-resa! Vi startar i New York hos Julika, bilar till Burlington (Vermont) och Syracuse (NY state). Flyger sedan till Albuquerque (New Mexico) och bilar upp till Denver (Colorado) under 2,5 vecka för att sedan flyga från Denver till New York igen.

Senaste aktivitet
Senaste svar