New Mexico

Tisdag 30 oktober
tisdag 30 oktober 2018 - Alamogordo, New Mexico, USA

När frukosten var avklarad åkte vi öster ut ur staden Willcox, som har haft sina glansdagar. Naturen var platt och motorvägen I-10 (som går från Los Angeles till Jacksonville, Florida) var ganska rak med väldigt många långtradare, som pressade sig förbi. Små samhällen var (liksom igår

sm0jsm i USA 2018
Onsdag 17 oktober
torsdag 18 oktober 2018 - Gallup, New Mexico, USA

Njöt av jättegod frukost på vårt fina hotell Red Roof Inn i Dumas, Texas. Det var mulet och hade regnat en del under natten.  Efter någon timmes bilkörning förändrades landskapet och prärien var inte längre platt utan det gick rejält uppför och nedför men fortfarande med milsvid

sm0jsm i USA 2018
Mexikansk mat i New Mexico
lördag 13 oktober 2018 - Albuquerque, New Mexico, USA

Mot Albaquerque går färden och då landar vi i en ny delstat, New Mexico och även ny tidszon. 8 timmar efter Sverige. Nu följer vi den legendariska rout 66.Värmen är återställ, 21 grader efter en timmes körning och landskapet har ändrats och blivit tidvis lite mer kuperat.Lawa hade inte

Santa Fe
torsdag 12 oktober 2017 - Santa Fe, New Mexico, USA

Hej boken!Vi befinner oss i detta nu på ett motell i Santa Fe, New Mexiko. Temperaturen har stigit en aning sen sist, vilket är väldigt skönt. Igår när åkte från Albuquerque var det runt 20˚C och strålande sol, vilket passade oss bra när vi skulle vandra runt i nationalparken Tent Rocks.

Marcus Robin
Macke_Robin i Roadtrip USA 2017
Gallup
tisdag 15 augusti 2017 - Gallup, New Mexico, USA

15 augusti. Varit en rätt lugn dag idag. Förutom två random händelser, mer om det längre ner. Vi har kört från Santa Fe till Gallup och vägen hit var sådär fantastiskt fin som den vi åkte igår. Har kört en hel del på Route 66, bland annat dead mans curve and we survived. Nä men det

Santa Fe
måndag 14 augusti 2017 - Santa Fe, New Mexico, USA

14 augusti.Idag har vi kört från Tucumcari till Santa Fe. Ingen lång sträcka idag heller, strax under 30 mil. Vägen blev sådär idyllisk som jag föreställt mig. Mil efter mil med fint landskap åt alla håll och väldigt lite trafik. Så jäla fint! Vi checkade in redan vid 13.00 och tog

Tucumcari
söndag 13 augusti 2017 - Tucumcari, New Mexico, USA

13 augusti 2017.Idag har vi inte rört oss långt alls, Amarillo till Tucumcari bara. Väldans roligt att uttala ortnamnet för den delen! Stannade först vid Route 66 historic district i Amarillo. Det mesta var dock stängt pga söndag. Dålig timing. Är annars route 66 butiker och antikaffärer

Mot Scottsdale och bilder från resdagar och New Mexico-hotellet
onsdag 12 juli 2017 - Bernalillo, New Mexico, USA

Efter frukost och morgonpoolhäng satte vi oss på nytt i bilen - det skulle bli ca 80 mil innan vi var framme vid huset i Scottsdale. Denna gång igenom indianland, förbi creeks och canyoner upp över 6000ft och ner igen. Vid 19-tiden hade vi hunnit handla och var framme i huset som är helt

Familjen Jansson
Coasttocoast i Kust till kust - USA
Wifi!!!
fredag 7 juli 2017 - Santa Fe, New Mexico, USA

Hej!Vi är redan i Santa Fe, vi har hittills varit i Kalifornien, Nevada, Arizona och Utah! Det är ganska kallt och man jämför med andra dagar, vilket är superskönt.Vi har varit utan både wifi och täckning i några dagar, och det har faktiskt varit väldigt jobbigt med varken wifi eller

Resväska
fredag 7 april 2017 - Albuquerque, New Mexico, USA

Jag Gunilla vill visa er hur min  väska ut när jag kom till Albuquerque... Men jag fick en ny direkt vid flygplatsen.

USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

Lawas första jordenruntresa

Lawas första jordenruntresa

29 september 2018 - 17 februari 2019

Lawa goes jorden runt

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Kust till kust - USA

Kust till kust - USA

23 juni 2017 - 1 augusti 2017

Språkresa 2017: Coast to Coast

Språkresa 2017: Coast to Coast

1 juli 2017 - 21 juli 2017

Jag har funderat länge och kommit fram till att jag vill skriva resdagbok i sommar. Jag vill berätta för familj och vänner vad jag (vi) upplever och gör, utan massa svindyra mobilräkningar... (15 kr/min...</3). Det här blir den första riktigt stora resan som jag åker på utan föräldrar, det är även första gången jag är utanför Europa. Så den här resan blir väldigt speciell för mig! Jag (Hanna), min syster Klara och vår kusin Philip ska åka på språkresa till USA i sommar! Vi åker med STS, på "kursen" Coast to Coast. Det betyder helt enkelt att man åker på en roadtrip från Los Angeles till New York eller vice versa. Just vår resa kommer starta i LA, sedan åker vi till Las Vegas, Grand Canyon, ner mot södra USA till bland annat Texas och sedan norrut till Washington D.C och New York. Resan kommer bjuda på allt från storstadsliv till camping i Grand Canyon, stora kontraster! Jag kommer försöka uppdatera med inlägg och bilder så ofta som möjligt så ni får se hur vi har det, men uppdateringen beror självklart på hur bra internet vi har under resan gång. Hoppas ni vill "följa med" oss på den här fantastiska resan! Kram Hanna

The swedes go west

14 juni 2016 - 14 juli 2016

USA med Ulf

USA med Ulf

28 maj 2016 - 12 juni 2016

Denver kl. 22.20 Framme vid förste anhalten. Resan gick i stort sett bra trots försening från Island. Stannar bara en natt här och åker efter frukost imorgon. Eftersom jag har varit vaken i 25 timmar nu blir det inget mera skrivet, utan jag går lägga mig.

USA Coast to coast 2016

USA Coast to coast 2016