New Mexico

Santa Fe
torsdag 12 oktober 2017 - Santa Fe, New Mexico, USA

Hej boken!Vi befinner oss i detta nu på ett motell i Santa Fe, New Mexiko. Temperaturen har stigit en aning sen sist, vilket är väldigt skönt. Igår när åkte från Albuquerque var det runt 20˚C och strålande sol, vilket passade oss bra när vi skulle vandra runt i nationalparken Tent Rocks.

Marcus Robin
Macke_Robin i Roadtrip USA 2017
Senast aktiv - från Las Vegas, Nevada, USA
Gallup
tisdag 15 augusti 2017 - Gallup, New Mexico, USA

15 augusti. Varit en rätt lugn dag idag. Förutom två random händelser, mer om det längre ner. Vi har kört från Santa Fe till Gallup och vägen hit var sådär fantastiskt fin som den vi åkte igår. Har kört en hel del på Route 66, bland annat dead mans curve and we survived. Nä men det

Santa Fe
måndag 14 augusti 2017 - Santa Fe, New Mexico, USA

14 augusti.Idag har vi kört från Tucumcari till Santa Fe. Ingen lång sträcka idag heller, strax under 30 mil. Vägen blev sådär idyllisk som jag föreställt mig. Mil efter mil med fint landskap åt alla håll och väldigt lite trafik. Så jäla fint! Vi checkade in redan vid 13.00 och tog

Tucumcari
söndag 13 augusti 2017 - Tucumcari, New Mexico, USA

13 augusti 2017.Idag har vi inte rört oss långt alls, Amarillo till Tucumcari bara. Väldans roligt att uttala ortnamnet för den delen! Stannade först vid Route 66 historic district i Amarillo. Det mesta var dock stängt pga söndag. Dålig timing. Är annars route 66 butiker och antikaffärer

Mot Scottsdale och bilder från resdagar och New Mexico-hotellet
onsdag 12 juli 2017 - Bernalillo, New Mexico, USA

Efter frukost och morgonpoolhäng satte vi oss på nytt i bilen - det skulle bli ca 80 mil innan vi var framme vid huset i Scottsdale. Denna gång igenom indianland, förbi creeks och canyoner upp över 6000ft och ner igen. Vid 19-tiden hade vi hunnit handla och var framme i huset som är helt

Familjen Jansson
Coasttocoast i Kust till kust - USA
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
Wifi!!!
fredag 7 juli 2017 - Santa Fe, New Mexico, USA

Hej!Vi är redan i Santa Fe, vi har hittills varit i Kalifornien, Nevada, Arizona och Utah! Det är ganska kallt och man jämför med andra dagar, vilket är superskönt.Vi har varit utan både wifi och täckning i några dagar, och det har faktiskt varit väldigt jobbigt med varken wifi eller

Resväska
fredag 7 april 2017 - Albuquerque, New Mexico, USA

Jag Gunilla vill visa er hur min  väska ut när jag kom till Albuquerque... Men jag fick en ny direkt vid flygplatsen.

Utah --> Santa Fe, New Mexico
onsdag 29 juni 2016 - Santa Fe, New Mexico, USA

Four corners, Santa Fe, Tomasitas, LägereldVaknade av att någon snarkade som fan. Sen vaknade jag av en stor fågel – typ gam? Som lät skitläskigt. Fin morgonutsikt från tältet över bergen. Upp – packa – duscha. Redo i tid som alltid. Åkte till ”the four corners” där fyra stater

J N
jenyw i USA Coast to coast 2016
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Grand Canyon och Flagstaff
torsdag 23 juni 2016 - Albuquerque, New Mexico, USA

Efter Vegas neonskyltar var det dags för motsatsen – Nationalparken Grand Canyon. Jag hade förväntat mig en utkiksplats som kryllar med turister där man får trängas för att få se utsikten och få en bra bild. Eftersom det är USA utgick jag också ifrån att det skulle vara höga staket

lördag 4 juni 2016 - Gallup, New Mexico, USA

Kl. 20.50 YES!!!

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Kust till kust - USA

Kust till kust - USA

23 juni 2017 - 1 augusti 2017

Språkresa 2017: Coast to Coast

Språkresa 2017: Coast to Coast

1 juli 2017 - 21 juli 2017

Jag har funderat länge och kommit fram till att jag vill skriva resdagbok i sommar. Jag vill berätta för familj och vänner vad jag (vi) upplever och gör, utan massa svindyra mobilräkningar... (15 kr/min...</3). Det här blir den första riktigt stora resan som jag åker på utan föräldrar, det är även första gången jag är utanför Europa. Så den här resan blir väldigt speciell för mig! Jag (Hanna), min syster Klara och vår kusin Philip ska åka på språkresa till USA i sommar! Vi åker med STS, på "kursen" Coast to Coast. Det betyder helt enkelt att man åker på en roadtrip från Los Angeles till New York eller vice versa. Just vår resa kommer starta i LA, sedan åker vi till Las Vegas, Grand Canyon, ner mot södra USA till bland annat Texas och sedan norrut till Washington D.C och New York. Resan kommer bjuda på allt från storstadsliv till camping i Grand Canyon, stora kontraster! Jag kommer försöka uppdatera med inlägg och bilder så ofta som möjligt så ni får se hur vi har det, men uppdateringen beror självklart på hur bra internet vi har under resan gång. Hoppas ni vill "följa med" oss på den här fantastiska resan! Kram Hanna

The swedes go west

The swedes go west

6 april 2017 - 23 april 2017

Resan går från Albuquerque och avslutas i San Fransisco

Honeymoon i USA

Honeymoon i USA

14 juni 2016 - 14 juli 2016

28 maj 2016 - 12 juni 2016

Denver kl. 22.20 Framme vid förste anhalten. Resan gick i stort sett bra trots försening från Island. Stannar bara en natt här och åker efter frukost imorgon. Eftersom jag har varit vaken i 25 timmar nu blir det inget mera skrivet, utan jag går lägga mig.

USA Coast to coast 2016

USA Coast to coast 2016

23 juni 2016 - 13 juli 2016

STS

Hello, uncle Sam!

Hello, uncle Sam!

5 mars 2016 - 30 mars 2016

En drygt 3 veckors resa till USA tillsammans med vänner för att hälsa på några barndomsvänner samt göra en roadtrip från Houston till San Diego.

Brasilien och USA

Brasilien och USA

12 augusti 2015 - 30 oktober 2015

En liten resa i USA och Brasilien!

Marcus Robin
Macke_Robin