torsdag 12 oktober 2017 - Santa Fe, New Mexico, USA

Hej boken!Vi befinner oss i detta nu på ett motell i Santa Fe, New Mexiko. Temperaturen har stigit en aning sen sist, vilket är väldigt skönt. Igår när åkte från Albuquerque var det runt 20˚C och strålande sol, vilket passade oss bra när vi skulle vandra runt i nationalparken Tent Rocks.

Marcus Robin
Macke_Robin i Roadtrip USA 2017
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
måndag 14 augusti 2017 - Santa Fe, New Mexico, USA

14 augusti.Idag har vi kört från Tucumcari till Santa Fe. Ingen lång sträcka idag heller, strax under 30 mil. Vägen blev sådär idyllisk som jag föreställt mig. Mil efter mil med fint landskap åt alla håll och väldigt lite trafik. Så jäla fint! Vi checkade in redan vid 13.00 och tog

Amanda
rundfyrklant i Kakdegsresan
Senast aktiv - från Riccione, Emilia-Romagna, Italien
Wifi!!!
fredag 7 juli 2017 - Santa Fe, New Mexico, USA

Hej!Vi är redan i Santa Fe, vi har hittills varit i Kalifornien, Nevada, Arizona och Utah! Det är ganska kallt och man jämför med andra dagar, vilket är superskönt.Vi har varit utan både wifi och täckning i några dagar, och det har faktiskt varit väldigt jobbigt med varken wifi eller

Utah --> Santa Fe, New Mexico
onsdag 29 juni 2016 - Santa Fe, New Mexico, USA

Four corners, Santa Fe, Tomasitas, LägereldVaknade av att någon snarkade som fan. Sen vaknade jag av en stor fågel – typ gam? Som lät skitläskigt. Fin morgonutsikt från tältet över bergen. Upp – packa – duscha. Redo i tid som alltid. Åkte till ”the four corners” där fyra stater

Från New Mexico till District of Columbia
lördag 29 augusti 2015 - Santa Fe, New Mexico, USA

Daria skjutsade mig till Albuquerque och väl där tog vi vår sista fika tillsammans. Det var ett jobbigt avslut på två väldigt mysiga veckor men då vi båda vet att vi kommer ses igen så var det hela mer överkomligt. Jag hoppade på mitt flyg (med två stora handbagage då kvinnan vid

De två sista dagarna i "the Fe"
torsdag 27 augusti 2015 - Santa Fe, New Mexico, USA

På onsdagen träffade vi Jules igen och strosade runt i stan. Hon skulle jobba så jag och Daria åkte hem och jag hjälpte henne packa till college. På kvällen träffade vi Jules igen och vår trio drog hem till samma kille som vi skulle ha åkt hem till på måndagen men som vi hoppade. Det

Det efterlängtade mötet och en ny bästis
tisdag 25 augusti 2015 - Santa Fe, New Mexico, USA

Så kom dagen som jag hade väntat på ett ganska långt tag, dagen då jag skulle närvara på planeringsmötet inför det som nu kallas Bretton Woods 3.0 (dock kommer nog namnet ändras). Daria körde mig till Institute of American Indian Arts (IAIA) och väl där visar Lisa mig upp till lokalen

Helgen - förberedelser och annat kul
söndag 23 augusti 2015 - Santa Fe, New Mexico, USA

På fredagen blev jag inskjutsad till SantacaFe och hade ett möte med Merle och Marylin, som båda är engagerade i Emergent Diplomacy (Merle är grundare och Marilyn är styrelsemedlem) för att diskutera lite om måndagens möte samt bara ses. De var verkligen två inspirerande kvinnor som

En del hej och en del hejdå
fredag 21 augusti 2015 - Santa Fe, New Mexico, USA

Så i onsdags, efter att Daria skrivit klart sitt prov, åkte vi först hem till Faridah och hängde med henne innan hon skulle åka tillbaka till hennes college i Boulder, CO. Där var även en vän till henne som också hette Harvest (ett vanligt namn här verkar det som) så vi fyra umgicks fram

Det amerikanska bryts mot det svenska
torsdag 20 augusti 2015 - Santa Fe, New Mexico, USA

I måndags så ringde jag viktiga samtal (mycket som behöver organiseras känns det som!) och efter att ha chillat hela morgonen så åkte jag och Daria till en park med Daisy och bara lyssnade på podcasts/läste. Efter det åkte vi och träffade Darias äldre vän Faridah hemma hos Faridahs

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Språkresa 2017: Coast to Coast

Språkresa 2017: Coast to Coast

1 juli 2017 - 21 juli 2017

Jag har funderat länge och kommit fram till att jag vill skriva resdagbok i sommar. Jag vill berätta för familj och vänner vad jag (vi) upplever och gör, utan massa svindyra mobilräkningar... (15 kr/min...</3). Det här blir den första riktigt stora resan som jag åker på utan föräldrar, det är även första gången jag är utanför Europa. Så den här resan blir väldigt speciell för mig! Jag (Hanna), min syster Klara och vår kusin Philip ska åka på språkresa till USA i sommar! Vi åker med STS, på "kursen" Coast to Coast. Det betyder helt enkelt att man åker på en roadtrip från Los Angeles till New York eller vice versa. Just vår resa kommer starta i LA, sedan åker vi till Las Vegas, Grand Canyon, ner mot södra USA till bland annat Texas och sedan norrut till Washington D.C och New York. Resan kommer bjuda på allt från storstadsliv till camping i Grand Canyon, stora kontraster! Jag kommer försöka uppdatera med inlägg och bilder så ofta som möjligt så ni får se hur vi har det, men uppdateringen beror självklart på hur bra internet vi har under resan gång. Hoppas ni vill "följa med" oss på den här fantastiska resan! Kram Hanna

USA Coast to coast 2016

USA Coast to coast 2016

23 juni 2016 - 13 juli 2016

STS

Brasilien och USA

Brasilien och USA

12 augusti 2015 - 30 oktober 2015

En liten resa i USA och Brasilien!

Er dröm - vår verklighet

Er dröm - vår verklighet

8 juli 2015 - 16 augusti 2015

Route 66 från Chicago till Los Angeles inklusive 3 dagar i Grand Canyon. Sedan Highway 1 till San Francisco där barnen ansluter för vidare resa runt i Californien och Las Vegas

21 dagar i sydstaterna i USA

21 dagar i sydstaterna i USA

6 oktober 2014 - 29 oktober 2014

Sydstaterna USA

Sydstaterna USA

7 oktober 2014 - 28 oktober 2014

Vi flyger till Atlanta. Hyr bil och bor på hotell där för att planera resan.

Route 66 2014

Route 66 2014

5 september 2014 - 26 september 2014

Jerry, Lotta, Janne och Sinika på mc-äventyr på Route 66 från Chicago till LA och Highway 1 till San Fransisco.

Yellowstone - Vägen västerut

Yellowstone - Vägen västerut

29 augusti 2014 - 15 september 2014

Höstens resa går med bil från Denver till Yellowstone. På resan kommer vi att passera flera städer i klassisk västerstil och gamla guldsgrävar städer, bland annat Deadwood. Vi kommer också att besöka Mount Rushmore, skulpturen med 4 Amerikanska presideter uthuggna i berget. Sista veckan på resan är fortfarande öppen men vi åker tillbaka till Sverige från Denver.

Marcus Robin
Macke_Robin