Baseball
onsdag 6 juni 2018 - New York, USA

Höjdpunkten idag var Baseball, Mets-Baltimore . Vi tog oss ut via subway ganska enkelt, tog ca 40 min från Manhattan. Det var kul att se arenan och känna stämningen. Det blev tacoship och dip samt en Budligh. Perfekt väder med växlande molnighet och lagom varmt. En av barnen lyckades få med

Baseball
onsdag 6 juni 2018 - New York, USA

Dag 2 i NY innehöll en baseball match mellan Mets och Baltimore. Det var riktigt skoj att se arenan och känna stämningen. Det var så klart självklart att äta tacoship med dip och en budlight. Vi gade perfekt väder, lagom varmt och växlande molnighet. Vi tog oss till matchen via Subway,

Äntligen här!!
onsdag 6 juni 2018 - New York, USA

Igår anlände vi äntligen, New York. Vilken grym stad - det är vad jag minns sedan sist för 15 år sedan. Vi steg upp i ottan igår morse och drog till flygplatsen till kl 05 för att möta upp den andra familjen som åker med. Vi flög via Bryssel och flöt på så långt. Över Atlanten

Lämnar USA
fredag 11 maj 2018 - New York, USA

Då sitter vi på planet och väntar på några passagerare som inte dykt upp... Kan dom stå vid fel gate och vänta eftersom det är fel skyltat på alla digitala tavlor. Ja ja... Vad gör väl en kvart hit eller dit.. Vi har ju 3 timmar att slå ihjäl i Helsingfors. Nattinatt världen.. När

JFK
fredag 11 maj 2018 - New York, USA

Mjukstart med kort flygning... Gaten stämmer inte med tavlorna men vi har gott om tid. Passar på att stoppa i lite mer skräpmat innan långflygningen.

Dag 3
söndag 22 april 2018 - Brooklyn, New York, USA

Tunnelbana till Canal Street för att gå igenom Chinatown. Sedan upp och gå över Brooklyn Bridge. Idag har vi tur med vädret. Jättevarmt och knappt några vindar alls. Härlig utsikt från bron. Efter detta tillbringade vi några timmar i Brooklyn runt området Dumbo. Mat på en lokal pizzeria

Per Duveborn
Duve i New York
Senast aktiv - från Manhattan, New York, USA
Dag1
fredag 20 april 2018 - Manhattan, New York, USA

Vaknade tidigt idag. Lite frukost sedan ut och gå. Idag averkade vi Times Square, Central Park, Trump Tower och Top of the Rock. Detta tillsammans med lite shopping gjorde att vi var ute hela dagen endast genom att vandra runt. Lätt att hitta pga vägnätet på Manhattan.

Per Duveborn
Duve i New York
Senast aktiv - från Manhattan, New York, USA
Kort
fredag 30 mars 2018 - New York, USA

Jag ska somna. Dagen imorgon börjar halv sex. Idag har vi tydligen latat oss. Bara 12 000 steg och fötterna känns inte som blåmärken!Vi skulle åka hop on hop off bussar idag. Det blev bara hop on. Helt plötsligt var vi vid någon avspärrning och trafiken blev ett kaos. Tillslut bara guiden

Morgon
torsdag 29 mars 2018 - New York, USA

Mitt resesällskap är inte så snabb på morgonen längre. Just nu sitter han på golvet och äter frukost. Kanske försöker han hitta lite lägerkänsla. Jag tycker det är dags att ge sig iväg ut.Idag är sämst väder hittills. Vi ska åka turistbussar och gå på museum. Det blir nog

Dagen i bildformat
torsdag 29 mars 2018 - New York, USA

Här kommer några bilder från idag...

New York och tjejmilen

New York och tjejmilen

5 juni 2018 - 19 juni 2018

New York med två familjer, där vi mammor skall springa tjejmilen i Central Park.

Florida 2018

Florida 2018

26 april 2018 - 12 maj 2018

Nedräkning... I morgon bär det av på största äventyret på 15 år. Två veckor i Florida med både Orlando och The Keys.

19 april 2018 - 24 april 2018

Långweekend i New York. Flyg Norweigan Boende: Hotel Pennsylvania, 401 7th Avenue

Till New York

Till New York

19 mars 2018 - 8 april 2018

Sebastian och Camillas resa till New York.

Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

New York med Nikki

New York med Nikki

17 februari 2018 - 22 februari 2018

Nikkis födelsedagspresent när hon fyllde 18 år.

Utvandrarna jenny & johan style

Utvandrarna jenny & johan style

3 september 2017 - 28 september 2017

Vi börjar i ny och slutar i la. Vad som sker däremellan kan ingen veta..

New York 2017

New York 2017

25 augusti 2017 - 3 september 2017

Vår egna resa till New York.

The last road trip ?

The last road trip ?

31 juli 2017 - 21 augusti 2017

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

New york 2015

New york 2015

23 juni 2015 - 29 juni 2015

Min och Johans första resa till New york var en upplevelse!

Jenny Julin
Jenjul