New York

Fredag 191025 New York
fredag 25 oktober 2019 - New York, USA

Fredag 191025 New YorkBörjar där jag slutade igår.. Matchen mellan New York Rangers och Buffalo Sabres I Madison Square Garden. Arenan ligger tvärs över gatan från vårt hotell. Underbar arena som tar 20000 pers. Mtachen slutade 6-2 till Rangers. Henke spelade hela matchen. Ställdes inte på

Torsdag 191024 New York
torsdag 24 oktober 2019 - New York, USA

Torsdag 191024 New YorkIdag blev det en tur till Brooklyn. Tog tunnelbanan över till Brooklyn. Strosade runt lite i väldigt lugna fina bostadskvarter innan vi kom till en utsiktsplats mot hela Manhattan Skyline. Fantsatisk utsikt. Såg helikoptrarna lyfta och susa runt, blev otroligt sugen att

Onsdag 191023
onsdag 23 oktober 2019 - New York, USA

Onsdag 191023Idag hade vi tänkt åka till Ellis Island , där vi inte varit förut. För den som inte vet så är det dit alla invandrare kom förr i världen (typ Karl-Oskar). Finns ett museum där. Resan dit går via Liberty Island (där Frihetsgudinnan står). Frihetsgudinnan har vi besökt

Tisdag 191022 New York
tisdag 22 oktober 2019 - New York, USA

Tisdag 191022 New YorkIdag blev det besök vid FN-huset och rundvandring med guide där.Intressant att vandra runt och besöka dom salar som man brukar se på TV.Bl.a salarna där säkerhetsrådet och generalförsamligen sammanträder. Det ger onekligen ett nytt perspektiv på FN när man varit

Måndag 191021 New York
måndag 21 oktober 2019 - New York, USA

Måndag 191021 New YorkEfter frukost blev det promenad till Hudson Yard och därifrån promenerade vi hela Highline. Highline är en nedlagd, uppbyggd järnväg som använts för transporter till bl a Meat Packing District. Järnvägen är omgjord till promenadstråk med planteringar, träd

Söndag 191020 Eskilstuna - New York
söndag 20 oktober 2019 - New York, USA

Söndag 191020 Eskilstuna - New YorkBilresa till Arlanda gick utan bekymmer liksom incheckning och ombordstigning.Sen började bekymren...  Någon klantskalle körde in i lastluckan när han skulle lasta planet vilket gav till resultat en 3 timmars försening sittandes i planet på plattan. När

Lördagen
söndag 2 juni 2019 - New York, USA

Godmorgon Lite trötta idag. Har lyckats vända på dygnet och ikväll åker vi hem...Igår efter frukost tog vi en promenad på High line park. En tågräls upphöjd x antal meter i luften och slutades använda 1980 och gjorde om till park 2011. Riktigt trevligt att gå och strosa där uppe.Sedan

Emma Eklund
kinder84 i 35 års present
Andra natten
lördag 1 juni 2019 - New York, USA

God morgon Vaknade 4:50 och har inte lyckats somna om så kom på att jag inte skapat någon resa här 😉Resan började i onsdags 29 maj. Då åkte vi till Stäket och sov en natt där.Kl 8:30 blev vi bjudna på födelsedags frukost. Fick paket och sång 🥰Resan till New York gick hur bra som

Emma Eklund
kinder84 i 35 års present
Första
torsdag 4 april 2019 - New York, USA

hahahahahahah, vem har ens resedagboken 2019? Är på semester med mamma, pappa, bror och syster. 15 år sen senast. Inte ens flugit på 8 år. Men nu är vi i New York. Precis käkat på Shake Shack. Druckit öl en på ett tacoställe. Imorn är en annan dag.

Sista dan i NY
lördag 2 mars 2019 - New York, USA

Sov lite längre idag, packade ihop & lämnade våra väskor i lobbyn. Snöat en del inatt, ganska slabbigt ute! Blev snabbfrukost på Starbucks idag. Sen gick vi en runda för Fia skulle byta några kläder. Vi tänkte gå High-line idag men den visade sig vara avstängd pga snön. Typiskt! Vi

Camilla Mårtensson

New York 🥰

Aningslös Nymans

Aningslös Nymans

3 april 2019 - 10 april 2019

Vi har inte en aning vad vi gör

Florida/New York

Florida/New York

16 februari 2019 - 3 mars 2019

Lite sol & värme i Florida innan vi firar Fias 20 årsdag i New York!

Tjejresa till New York - Gb fyller 60 år

Tjejresa till New York - Gb fyller 60 år

11 november 2015 - 15 november 2015

När jag fyllde 60 år bestämde jag mig för att bjuda tjejerna i familjen på en tjej-resa till New York. Sara, Pernilla och Sanna följde med. Kim var gravid och fick stanna hemma. Under några spännande dagar upplevde vi massor i New York. Bilder finns under "2015/New York 2015" och "2015/Tjejresa till New York".

USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

Anne och Arne Reser

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

New York och tjejmilen

New York och tjejmilen

5 juni 2018 - 19 juni 2018

New York med två familjer, där vi mammor skall springa tjejmilen i Central Park.

Florida 2018

Florida 2018

26 april 2018 - 12 maj 2018

Nedräkning... I morgon bär det av på största äventyret på 15 år. Två veckor i Florida med både Orlando och The Keys.

Eric Lund
sm0jsm