New York

Central Park... och shopping
tisdag 20 februari 2018 - Manhattan, New York, USA

Jo, vi gick ut igår kväll trots allt. Men det blev bara en kort runda och varsin sandwich och läsk på Seveneleven, som intogs på rummet. Vi var trötta!Vaknade tidigt idag också men ändå en timme senare än de andra dagarna. Så tidigt iväg som vanligt, strax efter 8 var vi ute på byn.

Shopping... och Seinfeld
måndag 19 februari 2018 - Manhattan, New York, USA

Vi blev igår utslängda från en restaurang tack vare Nikki. Hon var för ung. New York har en 21-årsgräns för att dricka, köpa och inneha alkohol.  Men vi visste inte att gränsen också gäller på barer och pubar om kvällarna. Vi satte oss på ett ställe som jag letat upp redan i

Snö och solsken
söndag 18 februari 2018 - Manhattan, New York, USA

Göran och Camilla körde upp oss till Landvetter och där blev vi försenade till Arlanda, så väl där fick vi mer eller småspringa till vår gate där SAS plan till New York väntade. Men vi hann och sen hade vi 8,5 timmar i luften. Många filmer blev det. Just som vi landade på Newarks

Halva USA på 16 dagar.
lördag 28 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

Vi vakna upp i ottan och solens strålar leta sig ner mellan skyskraporna. Vår sista dag i USA.Konstycket att resa lätt har vi gjort med bravur. Vi har haft 3 mellan stora resväskor och så här sista dan var de ändå inte fulla. Resevågen visa ca 12 kg styck. Kändes rätt bra när vi

Upp i skyn.
fredag 27 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

Vår sista hela dag i NY. Vi har insett att trafiken är långsam så det är bara starta i god tid om man ska vara på en bestämd tid. Vi har flerdagarpass på hop on hop off bussen så vi tar den guideade turen från Midtown till downtown en lätt tur på 2 timmar. De står mycket still. Men

Frihetsgudinnan.
torsdag 26 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

Woke upp in New York city, city thats never sleeps. Har haft en fantastisk dag. Vi ladda i morse och tog hop on hop off bussen. Vårt mål i dag va färje turen på east river och Hudson bay. Vi hade tur och det kom bara lite regn. Att åka båt runt Manhattan ger en ett annat perspektiv. De är

Turist de luxe.
onsdag 25 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

I dag tog vi sovmorgon, vi har lugn och ro täcken. Tunga men tunna täcken. Man sover så gott.  I dag har vi roat oss med hopp on hopp off buss runt Manhattan. Vi har nu sett ground zero och finas tjuren. Trafiken är helt sjuk och det tar tid att åka runt. De nya worldtrade husetär nu högst

The big apple.
tisdag 24 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

Vi lämna Philadelphia för ta oss in till New york och vår slut destination Manhattan. På väg dit va jag helt övertygad om att åtminstone 1 gång varit på ett varhus. Så vi åkte till walmart.  Alltid roligt att se vanliga affärer i andra länder, se vad de har för utbud. Blev lite

Upper east side
lördag 9 september 2017 - New York, USA

Nu är det lördag, jag kan knappt förstå att vi bara har 1 dag till här. Idag åt vi snålfrukost hemma så vi kan äta brunch på stan imorgon 😁Vi promenerade runt och myste på upper east side på förmiddagen. Johan köpte ett bälte på rea och jag ett linne. Vi köpte en bagel med

Jenjul i Utvandrarna jenny & johan style
Jag får springa i central park!!
fredag 8 september 2017 - New York, USA

Efter frukosten på fredagen satte jag på mig springkläderna, för nu var det dags! Vi skulle till central park!! Johan slipper för han är fortfarande snuvig men jag ska få springa i CENTRAL PARK 🏃🏼‍♀️lyckliga jag 😁Vi tog tunnelbanan till 96e gatan och började gå. Vi kom fram

Jenjul i Utvandrarna jenny & johan style
Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

New York med Nikki

New York med Nikki

17 februari 2018 - 22 februari 2018

Nikkis födelsedagspresent när hon fyllde 18 år.

Utvandrarna jenny & johan style

Utvandrarna jenny & johan style

3 september 2017 - 28 september 2017

Vi börjar i ny och slutar i la. Vad som sker däremellan kan ingen veta..

New York 2017

New York 2017

25 augusti 2017 - 3 september 2017

Vår egna resa till New York.

The last road trip ?

The last road trip ?

31 juli 2017 - 21 augusti 2017

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

New york 2015

New york 2015

23 juni 2015 - 29 juni 2015

Min och Johans första resa till New york var en upplevelse!

Kust till kust - USA

Kust till kust - USA

23 juni 2017 - 1 augusti 2017

Bröllop i USA!

Bröllop i USA!

28 juni 2017 - 10 juli 2017

Snart är det dags för att packa resväskorna fulla och säga hejdå till Sverige, för den 28:e Juni bär det först av mot Köpenhamn där vi tar in en natt på hotell. Dagen efter så flyger vi till New York och tar in på nästa hotell. På Long Island så bor våra kusiner från pappas sida, "second cousins" som de säger. Det är 4 barn i familjen 1 kille och 3 tjejer och den äldsta systern ska gifta sig den 2:a Juli! Det kommer bli väldigt intressant och spännande och se hur det går till. Det vi vet så långt är att det ska komma runt 225 gäster.. holy moly!! Kommer uppdatera mer om denna resan längre fram när vi ska börja packa våra väskor och bege oss mot Köpenhamn. Hej sålänge! :)

travel, world cup

travel, world cup