Long Island

Arriving to NY
tisdag 7 augusti 2012 - Long Island, New York, USA

I går flög jag från Kastrup i Danmark till Heathrow, London. Vi klarade alla passkontroller och säkerhetskontroller galant, nästan så att de var trevliga till och med. Väntetiden i London var beräknad till 4.5h, vi skulle åkt med ett plan 16.00 lokal tid (17.00 svensk tid) Vi bordade dock

Anna Borg
borganna i Boston
Senast aktiv - från Dedham, Massachusetts, USA
Fodelsedag, utflykter och fina villor
tisdag 24 juli 2012 - Long Island, New York, USA

Nu har vi haft ett par dagar med mer behaglig varme. Men nu har den har riktiga hettan kommit tillbaka och det ar jobbigt for luftfuktigheten ar sa hog sa man kan inte andas riktigt och det kanns obehagligt.Som tur ar verkar det som om det ska bli svalare framat helgen och nasta vecka. Vi har firat

New York
fredag 13 juli 2012 - Long Island, New York, USA

Ja sa har man varit inne i New York och gjort den staden osaker.Vi tog taget in, det ar smidigast, korde till Ronkomkoma, som ar en timmes bilfard ungefar och sen taget dar ifran en timme och 10 minuter. Nar vi kom var det ganska behagligt varmt och skont, vi var inne vid 8-tiden pa morgonen. Sa

Mingel, Southampton och Sag Harbor
måndag 9 juli 2012 - Long Island, New York, USA

De senaste dagarna har det varit sa varmt att man inte kunnat gora sa mycket , narmare och en del dagar over 40 grader. Inte halsosamt, men igar fick jag in luftkonditionering i mitt rum sa nu sover jag som ett barn.Annars har vi forsokt svalka oss sa gott det gar.I fredags tog vi en tur och skulle

Paraden 4 juli och tradgardsfest
torsdag 5 juli 2012 - Long Island, New York, USA

Varmen haller i sig , inte en dag utan en 30-35 grader. Men nasta vecka ska det visst bli lite svalare. Igar var det 4 juli-firande har och som vanligt var det storslaget och uppfinningsrikt. Det ar ju ocksa ett bra tillfalle for nya foretag att visa upp sig. Militar, polis, brandkar, sjukhus och

Konsert, aska och hagel
måndag 2 juli 2012 - Long Island, New York, USA

I lordags var vi pa konserten med 60-talsmusik. Harliga gamla latar som man kanner igen. The lion sleeps tonight och Stand by me for att bara lamna ett par exempel.De flesta som upptradde var artister som hallit pa sen 50-60 talet och de hade bade behallit sangrosterna och formagan att underhalla,

Ankomst m.m
lördag 30 juni 2012 - Long Island, New York, USA

Resan hit gick bra och smidigt fram till Kennedy-flygplatsen. Det var sa manga ankommande flyg fran Delta sa dom fick slussa in oss till passkontrollen nagra i taget. Det tog 1 och 1/2 timme att ta sig igenom pass och sakerhetskontroll. Val framme i ankomsthallen fick jag leta upp Lillemor. Hon

Norr, kylan
måndag 28 november 2011 - Long Island, New York, USA

Vi har nu tagit oss norr och till kylan, till Cindy och John i New Jersey. Dom har ett stort hur i ett riktigt amerikanskt omrade. Ser ut ungefar som Wisteria Lane i Desperate Housewifes. Vi hann bara komma in genom dorren och bade jag och Markus kande oss hemma direkt. Dagen efter vi hade kommit

BILDER!!!!!!!!
torsdag 24 november 2011 - Long Island, New York, USA

Till alla vara tappra lasare som har last alla vara inlagg, och haft talamod att vanta pa bilder. Nu far ni antligen se lite bilder:) Titta och njuuuuit.........

Förberedelseskolan på Long iland.
onsdag 3 augusti 2011 - Long Island, New York, USA

Hej där hemma! Flygresan fram till New York gick väldigt bra, vi hade nästan ingen turbulens alls, därimot var maten inte alls god så då käkade jag bara sånna där crackers doppade i te! När vi kom fram så stod det en liten gubbe och väntde på oss som placerade oss alla i en buss, jag

Sofia Larsson

27 juni 2012 - 2 augusti 2012

89 Days in US and A

89 Days in US and A

21 september 2011 - 18 december 2011

Här kommer ni kunna följa oss på våran Once in a life time trip genom USA. Roadtrip kust till kust från västkust till östkust,storstäder, småstäder,utsikter,Disney World,Nationalparker,stränder,lyx,budget och mycket,mycket mer fantastiska upplevelser som vi kommer att vara med om och ta med oss i livet. En resa många drömmer om. Nu har vi ägnat ett långt år åt att spara, spara, spara och spara lite till. Och äntligen bär det av!

Chicago Au pair 2011-2012

Chicago Au pair 2011-2012

1 augusti 2011 - 1 september 2012

Nu är det dags att åka iväg till Chicago för att jobba som au pair ett år hos en jätte trevlig familj, här får ni gärna läsa och följa mig och mina äventyr.

USA, roadtrip östkusten

USA, roadtrip östkusten

19 juni 2011 - 10 juli 2011

Resa med hyrbil som skall ta oss runt Washington DC, New England och NY och allt som finns därimellan.

Long Island maj 2011

Long Island maj 2011

23 maj 2011 - 13 juni 2011

Streets of Philadelphia

Streets of Philadelphia

20 september 2010 - 18 september 2011

Lämnar Sverige för Bryn Mawr, Philadelphia, där jag ska vara au pair i ett år. Jag ska ta hand om en jättesöt liten kille på 2 år och 4 månader. Resan startar med fem dagar i New York/Long Island där alla au pairer ska ha introduktion och föreläsningar i ämnet barn. Det blir även en två-veckors semester till Costa Rica med syrran.

Long Island, New York

Long Island, New York

28 augusti 2010 - 9 oktober 2010

Träffa släktingar

Au pair - Severn, Baltimore, MARYLAND

Au pair - Severn, Baltimore, MARYLAND

3 maj 2010 - 14 juni 2011

Dröm blir verklighet! Läs om min nya vardag på andra sidan Atlanten som Au pair åt en familj som bor i Severn, Baltimore. Mitt nya hem för det kommande året och här kommer jag dela med mig av alla ´mina upplevelser och äventyr! Read and Enjoy!

Singing in the states :D

Singing in the states :D

20 juni 2010 - 17 juli 2010

Äntligen dags att packa med sig sin gitarr och resa runt lite i USA igen! Först Nashville, sen NYC och slutligen Boston :D

Senaste aktivitet
Senaste svar