Manhattan

N ew York Manhattan
onsdag 17 oktober 2018 - Manhattan, New York, USA

Efter en låååång resdag så var skönt att få börja röra på sig! Tunnelbana ner till South Ferry och därefter 1,5 timmas köande för att med färja ta oss runt Frihetsgudinnan och Ellis Island. Promenad i snålblåst norröver och se minnesmärket över Ground Zero. Via China Town och

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Manhattan
tisdag 9 oktober 2018 - Manhattan, New York, USA

Gårdagen fylldes av gospel, vilken upplevelse!Vi åkte med arrangerad utflykt till Harlem o slutligen via Yakee stadium till en kyrka i Bronxdär fick vi delta vid en gospel gudtjänst som vi aldrig glömmer . Vilken känsla !!Inatt sov vi 10 timmar , skönt !Vi tog ” tuben ” till södra

Dag1
fredag 20 april 2018 - Manhattan, New York, USA

Vaknade tidigt idag. Lite frukost sedan ut och gå. Idag averkade vi Times Square, Central Park, Trump Tower och Top of the Rock. Detta tillsammans med lite shopping gjorde att vi var ute hela dagen endast genom att vandra runt. Lätt att hitta pga vägnätet på Manhattan.

Per Duveborn
Duve i New York
Senast aktiv - från Sandviken, Gävleborgs län, Sverige
Central Park... och shopping
tisdag 20 februari 2018 - Manhattan, New York, USA

Jo, vi gick ut igår kväll trots allt. Men det blev bara en kort runda och varsin sandwich och läsk på Seveneleven, som intogs på rummet. Vi var trötta!Vaknade tidigt idag också men ändå en timme senare än de andra dagarna. Så tidigt iväg som vanligt, strax efter 8 var vi ute på byn.

Shopping... och Seinfeld
måndag 19 februari 2018 - Manhattan, New York, USA

Vi blev igår utslängda från en restaurang tack vare Nikki. Hon var för ung. New York har en 21-årsgräns för att dricka, köpa och inneha alkohol.  Men vi visste inte att gränsen också gäller på barer och pubar om kvällarna. Vi satte oss på ett ställe som jag letat upp redan i

Snö och solsken
söndag 18 februari 2018 - Manhattan, New York, USA

Göran och Camilla körde upp oss till Landvetter och där blev vi försenade till Arlanda, så väl där fick vi mer eller småspringa till vår gate där SAS plan till New York väntade. Men vi hann och sen hade vi 8,5 timmar i luften. Många filmer blev det. Just som vi landade på Newarks

Halva USA på 16 dagar.
lördag 28 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

Vi vakna upp i ottan och solens strålar leta sig ner mellan skyskraporna. Vår sista dag i USA.Konstycket att resa lätt har vi gjort med bravur. Vi har haft 3 mellan stora resväskor och så här sista dan var de ändå inte fulla. Resevågen visa ca 12 kg styck. Kändes rätt bra när vi

Upp i skyn.
fredag 27 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

Vår sista hela dag i NY. Vi har insett att trafiken är långsam så det är bara starta i god tid om man ska vara på en bestämd tid. Vi har flerdagarpass på hop on hop off bussen så vi tar den guideade turen från Midtown till downtown en lätt tur på 2 timmar. De står mycket still. Men

Frihetsgudinnan.
torsdag 26 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

Woke upp in New York city, city thats never sleeps. Har haft en fantastisk dag. Vi ladda i morse och tog hop on hop off bussen. Vårt mål i dag va färje turen på east river och Hudson bay. Vi hade tur och det kom bara lite regn. Att åka båt runt Manhattan ger en ett annat perspektiv. De är

Turist de luxe.
onsdag 25 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

I dag tog vi sovmorgon, vi har lugn och ro täcken. Tunga men tunna täcken. Man sover så gott.  I dag har vi roat oss med hopp on hopp off buss runt Manhattan. Vi har nu sett ground zero och finas tjuren. Trafiken är helt sjuk och det tar tid att åka runt. De nya worldtrade husetär nu högst

Anne och Arne Reser

Planning

New York

New York

19 april 2018 - 24 april 2018

Långweekend i New York. Flyg Norweigan Boende: Hotel Pennsylvania, 401 7th Avenue

Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

New York med Nikki

New York med Nikki

17 februari 2018 - 22 februari 2018

Nikkis födelsedagspresent när hon fyllde 18 år.

4 mars 2017 - 12 mars 2017

USA Honeymoon Tour 2015

USA Honeymoon Tour 2015

12 april 2015 - 16 maj 2015

Det här är en 5 veckors bröllopsresa till USA. Vi kommer att landa i Miami och spendera nästan 3 veckor i Florida och Karibien. Under de resterande 2 veckor kommer vi besöka några städer som New Orleans, Nashville, Memphis och New York. Inte helt spikat ännu. Hemresan kommer att bli från New York.

esmj
Levalivetsresa