Cherokee

Smoky Mountains
lördag 21 oktober 2017 - Cherokee, North Carolina, USA

Om går dagen va 9.5 timme full fart så har dagen i dag varit det exakt motsatta. Efter frukost ladda vi gpsen mott Smoky Mountains National park. Det börja så där, vi kom knappt ut från motellets utfart för köerna var så täta. För vi skulle ju göra samma sak som tusentals andra

Erica Åhström
Levalivetsresa i Åhströms resa till USA
Senast aktiv - från Lindsborg, Kansas, USA
The Dragon and more
fredag 2 juni 2017 - Cherokee, North Carolina, USA

Igår bodde vi i en liten håla som heter Oliver Springs. Det var ett helt nytt ställe för oss. Även typen av boende var helt nytt och lite udda, kan man kanske säga 🤔. Vi bodde nämligen in en gammal kyrka ⛪️, som var omgjord till ett Bed & Breakfast ställe. Såg lite skumt ut när

Route66mm i BRPKW 2017
Blue Ridge Parkway
tisdag 17 juni 2014 - Cherokee, North Carolina, USA

Idag Åkte jag och David iväg på en egen tur norröver. Vi fick låna familjen Willies bil (våra värdar) och startade 9 på morgonen och körde nordväst tills vi passerat gränsen till North Carolina, via Spartanburg i riktning mot Asheville. Straxs innan Hendersonville svängde vi av in mot

Djupa södern
måndag 8 juli 2013 - Cherokee, North Carolina, USA

Hej hej hej, nämen hallå där! Tiden har gått och det är återigen några dagar sen vi åskådliggjorde vår resa i ett inlägg. Vi ber självklart om ursäkt för vår passivitet som bara delvis beror på att vi har varit otroligt aktiva. Vi fortsatte fjärde juli som sig bör, med partaj på

Regn
lördag 18 maj 2013 - Cherokee, North Carolina, USA

Hejsan hoppsan, Lördagsmorgonen började med ett lätt regnande men det avtog ganska snabbt som tur var. Värmen har dock hållit i sig så vi har inte behövt frysa i alla fall. Men på grund av detta regn så tog vi en lite kortare väg än vad vi från början hade tänkt. Vi kom fram rätt

Route66mm i Blue Ridge and more by bike 2013
Tail of the Dragon
söndag 5 juni 2011 - Cherokee, North Carolina, USA

Hej hopp igen! Som några av er kanske märkte blev det ingen dagbok skriven igår. Måste ju få semester någon dag...:) Nä, det blev lite sent så vi orkade helt enkelt inte. Dagen gick till större delen åt hojåkning som vanligt. Denna gång på en sträcka som kallas "Tail of the Dragon"

Route66mm i Blue Ridge by Bike
Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

BRPKW 2017

BRPKW 2017

25 maj 2017 - 9 juni 2017

En ny tur längs Blue Ridge Parkway med omnejd. Resenärer är: Sylvia & Per Carlsson, Björn & Laila Hjalmarsson, Carl-Johan Welander, Jonny Henriksson och Jørgen Blichfeldt Nielsen.

Looking for adventures in USA

Looking for adventures in USA

13 juni 2014 - 29 juni 2014

Jag och storebror David åker till South Carolina för en vecka sedan hyr vi en bil och kör ner genom hela Florida. Ser fram emot lite äventyr! :-)

#ROADTRIP

#ROADTRIP

10 juni 2013 - 22 juli 2013

Vi åker genom skog, slätt och öken. Tittar på djur, människor och hus. Äter pizza, burrito och Idahopotatis. Dricker vatten, öl och Mountain Dew. Doing the Peniel Mlapa Experience.

Blue Ridge and more by bike 2013

Blue Ridge and more by bike 2013

10 maj 2013 - 27 maj 2013

9 stycken bikers tar sig en tur i det stora landet västerut. Vi som reser är: Björn Hjalmarsson Per Carlsson Sylvia Carlsson Carl-Johan Welander Jonny Henriksson Boris Lundgren Ulla Lundgren Per-Ole Ståhlman Kerstin Dahlgren-Ståhlman

Blue Ridge by Bike

Blue Ridge by Bike

27 maj 2011 - 12 juni 2011

OBS! För att läsa våra reseskildringar skall man klicka på respektive dagboksinlägg under kartan till vänster. Första inlägget heter "Please, start your engines". Deltagare: Per Carlsson, Sylvia Carlsson, Björn Hjalmarsson, Carl-Johan Welander, Tomas Kodrnja.

Route66mm