Louisville - Cincinnati
måndag 21 maj 2018 - Cincinnati, Ohio, USA

Måndag 2018-05-21.I morse skulle damerna plaska i poolen för vi hade ingen brådska i dag eftersom vi inte hade hittat något i Louisville som vi ville se. Det är måndag och inget speciellt var på G som intresserade oss så vi åkte vidare österut mot Cincinnati i Ohio. Vi tog US 42 East och

Tommy Carlsson
Hasslebro i Kim, Tommy och Eva i Usa 2018
Senast aktiv - från Gifford, Illinois, USA
En tur på ön!
torsdag 3 november 2016 - Kantian Drive, Columbus, Ohio, USA

Vår första snorkeltur skulle bli idag.......Men, nu är vi i Thailand och då blir det inte alltid som man tänkt sig. Vår chaufför körde oss kors och tvärs över ön, men utan att hitta en long-tail.I stället så stannade vi över dagen på Kantiyang Beach, långt söderut på Koh Lanta, en

Bilfärd
fredag 15 april 2016 - Norwood, Ohio, USA

Har varit bilen i dag. Färden går uppåt. I natt sover vi i Lawrenceburg, förort till Cicinnati. Vi har provat Steak and shake för första gången i dag. De är billiga men inte så märkvärdiga.

Anki & Rolf Presley
Elvisresa i Arkadresan
Senast aktiv - från Edinburgh, Skottland, Storbritannien
USA vs. Kanada
onsdag 24 juni 2015 - Maumee, Ohio, USA

USA vs. Canada Efter att ha spenderat de senaste två dagarna i Toronto känner jag mig redo att göra en jämförelserna mellan de två länder som kommer att ingå på vår roadtrip. Eftersom tiden har varit ganska knapp när det kommer till landjämförelsesammanhang kommer jag att göra

On the road again
onsdag 24 juni 2015 - Maumee, Ohio, USA

Vi har förståelse för att ni där borta på andra sidan pölen intensivt väntar på en uppdatering från Frihetens Land. Därför tänkte jag utvärdera de ställen vi hittills besökt. Just nu befinner vi oss på ett motell i en håla i Ohio, ungefär fem svenska mil söder om Detroit, och

Berlin
onsdag 27 augusti 2014 - Englewood, Ohio, USA

Hallo! Idag har vi bilat genom Amish Country i Ohio.Här kommer lite bilder.

Polis, polis.....
måndag 18 augusti 2014 - Toledo, Ohio, USA

På vägen från hotellet i morse körde vi inom Hobby Lobby så jag fick shoppa loss riktigt på scrapavdelningen. Tre kassar blev det. Nåja, inte allt till mig bara, en hel del var till Sandra också  Hobby Lobby är SÅ stort och de har SÅ mycket att välja mellan. Här hade jag kunnat

Yvonne Andersson
YvonneoLilleman i USA N N/E 2014
Senast aktiv - från Fleninge, Skåne län, Sverige
Sirenerna är igång...
onsdag 14 maj 2014 - Columbus, Ohio, USA

Något som jag har glömt att prata om är ju vädret här. Och vädret är ju ngt svenskar älskar att prata om ;) Det växlar oerhört mycket mellan värme och regn. Vi har redan haft flera stormvarningar och idag gick sirenerna för tornado igång. Det har varit över 30 grader flera dagar och

Shopping
tisdag 13 maj 2014 - Hartsgrove, Ohio, USA

Igår gjorde vi ingenting. Jo, lite handarbete blev det och en del på datorn. Lustigt man kan inte se på tv4 play och inte på svtplay med tv3 går bra. Vi satt uppe lite extra länge igår för det var orkanvarning. Kändes som varenda tv-kanal varnade. Stormen kom aldrig till oss men fem mil

Alpackaklippning
söndag 11 maj 2014 - Hartsgrove, Ohio, USA

Här på farmen finns sju alpackor och ett lamadjur. Rottweilern Cruiser och ett antal katter. Idag var det dax att klippa alpackorna. Vanligtsvis så görs det tidigare på året men det har varit en extremt hård vinter och våren har nyss börjat. Förr hade Unni och Brian ett 30-tal alpackor.

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

12 maj 2018 - 27 maj 2018

En road tripp i Svenskbygderna i Amerikanska mellanwestern 2018

Nordstrands Thaim out!

Nordstrands Thaim out!

28 oktober 2016 - 21 februari 2017

Vi checkar ut från vardagen och styr kosan mot Koh Lanta!

Arkadresan

Arkadresan

2 april 2016 - 21 april 2016

Nu är vi i USA igen. Arkadspel och sol!

Ett Äventyr

Ett Äventyr

15 juni 2015 - 17 juli 2015

Den Gode, den Onde, den Fule och Joel beger sig på äventyr i frihetens* land. Vi har skapat ett forum för att berätta om de andras misslyckanden. Förhopppningen är att de är många och brutala. Förhoppningen är också att minst en av oss överlever så att vi kan berätta vår historia. *terms and conditions may apply

USA N N/E 2014

USA N N/E 2014

3 augusti 2014 - 5 september 2014

Med bil i USA, NY-OHIO-ILLINOIS-IOWA-WISCONSIN-KANSAS-MISSOURI-TENNESEE-VIRGINIA-PENNSYLVANIA-NY

18 augusti 2014 - 22 september 2014

Hej Alla Planeringen har nu fortgått ca 6 månade och går nu in i sin slutfas Flygbiljett är bokad, bil är bokad, allt boende är bokat, det blir Best Western för hela slanten;centralt, parkering, frukost, bra pris. Så nu vill det till och hålla körschemat... Svensk flagga har inköpts, kartor och GPS är vi laddade med. Vi återkommer med små rapporter under resans gång, den som inte vill vara med kan avsäga sig detta på Resdagboken. Jo ,så skall vi ju poströsta på Heathrow förstås Ha det så hörs vi av Bosse, Janne, Ann-Katrin, Jenny

USA... ett annat typ av äventyr!

USA... ett annat typ av äventyr!

27 april 2014 - 7 juni 2014

Semester i USA

Semester i USA

30 april 2014 - 19 maj 2014

25 april 2014 - 18 maj 2014

Följer med min syster Susanne till hennes barnbarns bröllop.

Camelidresa till USA

Camelidresa till USA

1 februari 2014 - 10 juni 2014

En resa till USA där jag hoppas lära mig så mycket som möjligt om Camelider, då ffa alpackor och kameler.

Vailancio Rodrigues
vailancio