Oklahoma

Oklahoma City
måndag 9 oktober 2017 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Hej boken!Vi är just nu i Amarillo, Texas. Tanken är att vi ska stanna här över en natt, för att sedan ta oss vidare mot Albuquerque och Santa Fe. Kan tilläggas att här är molnigt, blåsigt och 7˚C, ganska kallt när vi kommer från sol och 30˚C. Senast vi hördes av var vi i Dallas,

Marcus Robin
Macke_Robin i Roadtrip USA 2017
Senast aktiv - från Las Vegas, Nevada, USA
Oklahoma
lördag 12 augusti 2017 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

11 augusti 2017.Idag har vi (läs: mest Påhl) (jag har inte varit helt pigg men det håller på att ordna upp sig) (lagom tills det är dags att sova..) kört från Memphis till Oklahoma City.  Mestadels Interstate 40 West. Ca 75 mil. Jag körde väl 20 eller så där mitt i. Huvudvärk, väldigt

Amanda
rundfyrklant i Kakdegsresan
Senast aktiv - från Riccione, Emilia-Romagna, Italien
USA 2015
lördag 5 september 2015 - 11236 Alameda Dr, Norman, Oklahoma, USA

Hej.... alla som inte är på INSTAGRAM Nu har vi ju varit här i USA några veckor, allt är bara prima vi har sett sååå mycket vackra saker, varmt har det varit åxå I går åkte vi tåg mellan Durango och Silverton draget av ånglok, tog ca 3 timmar, sotet satt fint i hårbotten, men kul

Bo Arvidsson
Rode Boo i Roadtrip to USA
Senast aktiv - från 11236 Alameda Dr, Norman, Oklahoma, USA
Värre än Ulrica
torsdag 16 juli 2015 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Vi behövde införskaffa lite kläder och skor till våra kommande 3 dagar i Grand Canyon så vi svängde in vid en outlet i utkanten av Oklahoma city. Där bevisade Mia att hon är en större shopoholic än U :-) Efter det så körde vi sedan på som bara den med lite stopp vid Yukon och andra

Varning för skallerormar
torsdag 16 juli 2015 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Vi valde att följa uppmaningen...

Varning för skallerormar
torsdag 16 juli 2015 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Vi valde att följa uppmaningen...

Bricktown
onsdag 15 juli 2015 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Det enda som räddade Oklahoma city var kvällen i Bricktown där bl.a. världens godaste Pinacolada serverades...

Bad research
onsdag 15 juli 2015 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Vi tog bara ett foto.....

Tre destater på en dag
tisdag 14 juli 2015 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Vi följde Route 66 ut genom Missouri via Paris Spring där vi hade turen att få se bensinmacken innan den demonterats. Starstruck i Galena! Jag fick äran att träffa riktiga Bärgarn från filmen Bilar (Ossian kommer att bli så avundsjuk). Han stod hos Big Mouth Melba som ägde bilen och

Rodeo i Wynnewood, Oklahoma
lördag 11 juli 2015 - Wynnewood, Oklahoma, USA

Idag började vi med att åka till mallen :-). När jag köpte baddräkt i Kansas City hade jag egentligen velat ha en annan, men den fanns inte i min storlek. Men här hittade vi den i går kväll i samma butikskedja i rätt storlek och 10 dollar billigare och det gick bra att byta! Det är vad

ulrika i usa
Ulrika i USA i Fem stater 2015
Senast aktiv - från Hilo, Hawaii, USA
Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 5 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Roadtrip to USA

Roadtrip to USA

18 augusti 2015 - 21 september 2015

Hej Då var det sista chansen att flytta till INSTAGRAM. Nu åker vi snart på vår 3:dje bilresa genom USA NU blir det mycket nationalparker men en del städer oxå. Vi tackar ännu en gång för visat intresse, vi ses om ni vågar ,vill och kan, på INSTAGRAM. Sök på Rode Boo Fam. Nyström / Arvidsson/Bergman

Fem stater 2015

Fem stater 2015

7 juli 2015 - 28 juli 2015

Er dröm - vår verklighet

Er dröm - vår verklighet

8 juli 2015 - 16 augusti 2015

Route 66 från Chicago till Los Angeles inklusive 3 dagar i Grand Canyon. Sedan Highway 1 till San Francisco där barnen ansluter för vidare resa runt i Californien och Las Vegas

Roadtrip USA!

Roadtrip USA!

22 maj 2015 - 26 juni 2015

Då var det dags igen att checka av något på min bucketlist! Den här gången bär det av till USA för en 5-veckors roadtrip genom landet. Vi kommer blanda storstadsliv med fantastisk natur och jag hoppas få uppleva det typiskt amerikanska livet. Det kommer bli ett fantastiskt äventyr, så följ oss gärna!

Route 66

Route 66

4 april 2015 - 29 april 2015

Nu ska det äntligen bli av. Ytterligare en av punkterna på Pers "Att Göra"-lista ska prickas av. Fast vi åker inte hela sträckan från Chicago till Santa Monica, vi nöjer oss med sista halvan och startar i Oklahoma City. Som kompensation lägger vi på några platser innan vi når Route 66. Vi vill gärna besöka några av de platser där vår ungdoms musik har sina rötter och börjar därför med Nashville och Memphis. På vägen kommer vi även att besöka Dallas där Per varit ofta i samband med sitt arbete, men som nu även Monika ska få lära känna. Som avslutning kommer vi att från Santa Monica att ta oss upp längs med Highway 1 på USAs västkust till San Francisco varifrån vi har vårt flyg hem. Kanske hinner vi även med en avstickare ner till södra Kalifornien.

Route 66 2014

Route 66 2014

5 september 2014 - 26 september 2014

Jerry, Lotta, Janne och Sinika på mc-äventyr på Route 66 från Chicago till LA och Highway 1 till San Fransisco.

Roadtrip i USA

Roadtrip i USA

14 juli 2014 - 11 augusti 2014

Familjen åker iväg till Usa för att Bila runt i en månad. Vi Startar i New Orleans så vi får känna lite rytmer av Blues och Jazz och sen vidare till Memphis för att besöka Graceland. Sen blir det som det blir..... Det blev 545 mil körda och vi åkte igenom 10 delstater. Lousiana, Missisippi, Tennesse, Arkansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona, Nevada & California Vi besökte bl.a New Mexico, San Diego, Las Vegas, Grand Canyon, Palm Spring, Los Angeles,Cambria m.m. Vi avslutade med några dagar i San Fransisco

USA östkust-västkust

USA östkust-västkust

16 juni 2014 - 30 juni 2014

USA östkust till västkust på en HD. Ca 500 mil med underbar körning förhoppningsvis

Amanda
rundfyrklant