Oklahoma City

Oklahoma City
måndag 9 oktober 2017 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Hej boken!Vi är just nu i Amarillo, Texas. Tanken är att vi ska stanna här över en natt, för att sedan ta oss vidare mot Albuquerque och Santa Fe. Kan tilläggas att här är molnigt, blåsigt och 7˚C, ganska kallt när vi kommer från sol och 30˚C. Senast vi hördes av var vi i Dallas,

Marcus Robin
Macke_Robin i Roadtrip USA 2017
Senast aktiv - från Las Vegas, Nevada, USA
Oklahoma
lördag 12 augusti 2017 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

11 augusti 2017.Idag har vi (läs: mest Påhl) (jag har inte varit helt pigg men det håller på att ordna upp sig) (lagom tills det är dags att sova..) kört från Memphis till Oklahoma City.  Mestadels Interstate 40 West. Ca 75 mil. Jag körde väl 20 eller så där mitt i. Huvudvärk, väldigt

Amanda
rundfyrklant i Kakdegsresan
Senast aktiv - från Riccione, Emilia-Romagna, Italien
Värre än Ulrica
torsdag 16 juli 2015 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Vi behövde införskaffa lite kläder och skor till våra kommande 3 dagar i Grand Canyon så vi svängde in vid en outlet i utkanten av Oklahoma city. Där bevisade Mia att hon är en större shopoholic än U :-) Efter det så körde vi sedan på som bara den med lite stopp vid Yukon och andra

Varning för skallerormar
torsdag 16 juli 2015 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Vi valde att följa uppmaningen...

Varning för skallerormar
torsdag 16 juli 2015 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Vi valde att följa uppmaningen...

Bricktown
onsdag 15 juli 2015 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Det enda som räddade Oklahoma city var kvällen i Bricktown där bl.a. världens godaste Pinacolada serverades...

Bad research
onsdag 15 juli 2015 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Vi tog bara ett foto.....

Tre destater på en dag
tisdag 14 juli 2015 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Vi följde Route 66 ut genom Missouri via Paris Spring där vi hade turen att få se bensinmacken innan den demonterats. Starstruck i Galena! Jag fick äran att träffa riktiga Bärgarn från filmen Bilar (Ossian kommer att bli så avundsjuk). Han stod hos Big Mouth Melba som ägde bilen och

Resa Dallas-Oklahoma City
fredag 10 april 2015 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Innan vi lämnar Dallas, ett besök på en Outlet, Grand Prarie nära Arlington, denna gången var det herrarnas shoppingdag. På dagsprogrammet stod därefter resa norrut till Oklahoma City. Just området mellan Dallas och Oklahoma City och omgivande trakter runt Oklahoma City brukar kallas

Springfield Missouri - Oklahoma city
måndag 8 september 2014 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

Måndag 8/9 35 grader varmt och sol! Springfield , Missouri - Oklahoma city 315 Miles Från Missouri via Kansas till Oklahoma Uppe med tuppen igen! Först till frukost. Dagens citat: " You made My day.....This will be our of order for the rest of the day" Efter det hade Janne the evil eye

Lotta Hellsten
Ride4fun i Route 66 2014
Senast aktiv - från Tierp, Uppsala län, Sverige
Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Er dröm - vår verklighet

Er dröm - vår verklighet

8 juli 2015 - 16 augusti 2015

Route 66 från Chicago till Los Angeles inklusive 3 dagar i Grand Canyon. Sedan Highway 1 till San Francisco där barnen ansluter för vidare resa runt i Californien och Las Vegas

4 april 2015 - 29 april 2015

Nu ska det äntligen bli av. Ytterligare en av punkterna på Pers "Att Göra"-lista ska prickas av. Fast vi åker inte hela sträckan från Chicago till Santa Monica, vi nöjer oss med sista halvan och startar i Oklahoma City. Som kompensation lägger vi på några platser innan vi når Route 66. Vi vill gärna besöka några av de platser där vår ungdoms musik har sina rötter och börjar därför med Nashville och Memphis. På vägen kommer vi även att besöka Dallas där Per varit ofta i samband med sitt arbete, men som nu även Monika ska få lära känna. Som avslutning kommer vi att från Santa Monica att ta oss upp längs med Highway 1 på USAs västkust till San Francisco varifrån vi har vårt flyg hem. Kanske hinner vi även med en avstickare ner till södra Kalifornien.

Route 66 2014

Route 66 2014

5 september 2014 - 26 september 2014

Jerry, Lotta, Janne och Sinika på mc-äventyr på Route 66 från Chicago till LA och Highway 1 till San Fransisco.

Roadtrip i USA

Roadtrip i USA

14 juli 2014 - 11 augusti 2014

Familjen åker iväg till Usa för att Bila runt i en månad. Vi Startar i New Orleans så vi får känna lite rytmer av Blues och Jazz och sen vidare till Memphis för att besöka Graceland. Sen blir det som det blir..... Det blev 545 mil körda och vi åkte igenom 10 delstater. Lousiana, Missisippi, Tennesse, Arkansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona, Nevada & California Vi besökte bl.a New Mexico, San Diego, Las Vegas, Grand Canyon, Palm Spring, Los Angeles,Cambria m.m. Vi avslutade med några dagar i San Fransisco

5 september 2013 - 22 september 2013

Route 66 från Chicago till LA

USA/Karibien 2012

USA/Karibien 2012

4 november 2012 - 23 december 2012

Brita och jag flyger från Arlanda till Miami via Heathrow 5/11. Bil genom Florida, Georgia (Savannah), Alabama, Mississippi, Arkansas, Texas, Oklahoma, New Mexico, till min dotter i Glendale, Arizona. Därefter en 12-dagars "utflykt" till Nevada, Oregon och California. Några dagar till hos Jenny utanför Phoenix och sedan återresa på andra vägar genom New Mexico, Texas, Louisiana, Mississippi, Alabama till Port Everglades för kryssning i Karibien 11-21 december (Puerto Rico, Antigua, Martinique, Dominica, Sint Maarten och Bahamas)med min son Joakim och hans glada familj. Hoppas ni vill följa med på resan!

Spångfors in the U.S

Spångfors in the U.S

26 september 2012 - 7 oktober 2012

U.S Around

U.S Around

21 augusti 2012 - 18 november 2012

Marcus och Joel, två goa grabbar från dom västvärmländska skogarna, ska utforska det stora landet i väst. Tre månader har dom på sig och allt ska dom se!

Amanda
rundfyrklant