Pennsylvania

Lördag 17/söndag 18 november
söndag 18 november 2018 - Harrisburg, Pennsylvania, USA

B: Eftersom det skulle vara minusgrader under natten och morgonen startade vi inte bilkörningen förrän strax före 11 från Fairmont, West Virginia och åkte in i Pennsylvania. Det blev mer och mer snö men tack och lov var vägarna torra och det blev ett par plusgrader. Landskapet fortsatte som

Tisdagen den 9 oktober
onsdag 10 oktober 2018 - Beaver Falls, Pennsylvania, USA

Tisdag morgon vaknade vi utvilade efter att ha sovit gott i 8 timmar. Klockan var bara 04.30 men vi somnade tidigt. Frukost först 8.30 så vi hann lyssna på radio, kolla paddan, slumra en stund. Väl uppe gick jag en promenad och Eric förberedde dagens rutt. Solen kom fram bakom de höga bergen

7 och 8 oktober
måndag 8 oktober 2018 - Troy, Pennsylvania, USA

Lämnade Karlsborg söndag 7 oktober vid 10-tiden med vår bil till Hallsberg. Siv körde sedan hem och vi tog tåget till Stockholm, Sedan Arlanda Express och 17.50 var vi uppe i luften i en Dreamliner.  Trumhinnorna sprack inte men det gjorde väldigt ont i öronen både på väg upp och ned.

Mot New York
tisdag 24 oktober 2017 - Philadelphia County, Philadelphia, Pennsylvania, USA

Vaknar till regn och höst. Men nu kommer vi in i vår sista del av vår livs resa. Vi styr mot New York för sista dagarna och äventyr.

Erica Åhström
Levalivetsresa i Åhströms resa till USA
Senast aktiv - från Lindsborg, Kansas, USA
Från öst till väst (dag 1)
tisdag 18 april 2017 - Berwick, Pennsylvania, USA

Vi lämnade Piscataway kring 13:00 idag för att hämta en last i New York innan vi började åka väster. Lasten vi har ska till Denver, Colorado. Det är tänkt att vi ska hinna till San Francisco tom 21 el. 22 April. Nu har vi stannat i Brewick där vi ska sova för natten.

Mormorsgraddkanna i USA
Påväg till New Jersey
lördag 15 april 2017 - Greencastle, Pennsylvania, USA

Igår kom James och hämtade mig i Washington D.C hos Roberto och vi åkte Uber (taxi) från Robertos hus till Virgina där James Lastbil stod på parkeringen. Vid den här tiden var det ca 04:00 och vi behövde köra på eftersom han hade en last som skulle vara framme i Greencastle, PA vid 08:00.

Mormorsgraddkanna i USA
Mot Charlotte!
fredag 23 december 2016 - Washington, Pennsylvania, USA

Idag åker vi till Charlotte från Washington County med buss som tar 6 timmar och 20 min... Aja, mot Charlotte! Vi kommer fram till Charlotte i god tid till julafton!

Vi vann på Casino!
söndag 18 december 2016 - Washington County, Pennsylvania, USA

Idag efter vi kom fram till Washington County, så tro det eller ej, vi vann på casino! Vi gick in med $1000 och gick ut med $20000! Vilket är ungefär 200000kr!

MONEY
söndag 18 december 2016 - Washington, Pennsylvania, USA

Här i washington, har vi spelat på casino vi gick in med 1000$ och komm ut med 20 000$ Det var nice. Vi var riktigt glada :). Efter som alla inte fick spela så spelade Caspar för oss.

Hugo
Hugo97 i Road trip USA
Senast aktiv - från Löddeköpinge, Skåne län, Sverige
Mot Washington!
lördag 17 december 2016 - Washington County, Pennsylvania, USA

Idag åker vi till Washington med buss som tar 2h och 30min! Det är bara börja!

USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

USA

USA

28 mars 2017 - 7 juni 2017

Roadtrip 'Murica

Roadtrip 'Murica

2 december 2016 - 8 februari 2017

Jag åker på en roadtrip med mina vänner: Hugo, Albin och Caspar till USA!

Roadtrip USA

Roadtrip USA

2 december 2016 - 8 februari 2017

Vi tänkte vara iväg i 2 månader! Vi börjar med att flyga från Köpenhamn till New York Sedan buss till Philadelphia, Washington, Norfolk, Charlotte, Columbia, Savannah, Jacksonville, Daytona Beach, Orlando, West Palm Beach, Miami Sedan tillbaka till New York med flyg som sedan går till Köpenhamn. Vi har en budget på 240 000 KR för att vi är 4 personer. Bussresan Kostar Cirka: 44 000 KR. Flygresan Fram och Tillbaka Kostar Cirka: 11 134 KR. Flyg Från Miami till New York Kostar Cirka: 3 467 KR Boende Kostar Cirka: 12 000 KR (Hostel) Mat Och Dryck: 47 200 KR Nöje Kostar Kanske Cirka: 50 000 KR Totalt: 167 801 KR Vi har 72 199 KR kvar till annat

Road trip USA

Road trip USA

Aruba

Aruba

27 oktober 2016 - 14 november 2016

Nu är det dags för höstlov och i år går resan till Aruba.

New York - Miami by car

New York - Miami by car

23 juni 2016 - 10 juli 2016

En intensiv resa, 2 veckor. New York, Niagarafallen, Washington, 4 Juli (nationaldag) födelsedag o bröllopsdag. Och en HEL del där emellan. Med på resan är också Amalia o Peder.

USA Coast to coast 2016

USA Coast to coast 2016

23 juni 2016 - 13 juli 2016

STS

På äventyr i USA

På äventyr i USA

7 november 2014 - 23 november 2014

Sambon ska till USA och arbeta i några månader. Jag passar självklart på att åka dit och hälsa på honom och han passar lägligt på att ta semester när jag kommer så vi kan utforska en liten del av landet tillsammans

Rikard Stensson
Rikardreser