Harrisburg

Lördag 17/söndag 18 november
söndag 18 november 2018 - Harrisburg, Pennsylvania, USA

B: Eftersom det skulle vara minusgrader under natten och morgonen startade vi inte bilkörningen förrän strax före 11 från Fairmont, West Virginia och åkte in i Pennsylvania. Det blev mer och mer snö men tack och lov var vägarna torra och det blev ett par plusgrader. Landskapet fortsatte som

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Parklek
tisdag 13 juli 2010 - Harrisburg, Pennsylvania, USA

I förrgår kväll anlände vi till Harrisburg. Motellet vi bokade hemifrån heter Super 8. En klart positivt överraskning. Stora fina rena rum. Frukost inkluderad. Pool och Gym. Kyl och micro på rummet. Allt till schysst pris. En fördel med att barnen blivit större är att parklekarna blir

Benni Stefanutti
BenSte i Go west
Senast aktiv - från Siófok, Somogy, Ungern
Sista dagen i USA
onsdag 30 juni 2010 - Harrisburg, Pennsylvania, USA

Sista dagen i USA och hos min bror (jag ar Thomas!) tog vi det ganska lungt. Men sverker ville forbatre sin enhjulskonst och aka "mudslide" och fotbollsbordspel. Sedan var det en 10 timmars ak till Montreal Kanada. Rosa och sverker akte med Emma och Marc och jag tog buss (ingen plats kvar for

branbarn
måndag 28 juni 2010 - Harrisburg, Pennsylvania, USA

NU.. har vi antligen fatt se och halla det lilla underverket. Sent i gar kvall kom Emma Lou, Marc och lilla Marianne hit. Hon ar verkligen den sotaste av dem alla som ni nog forstar. Thomas ar verkligen en stolt morfar. I gar var vi till mormonernas kyrka pa gudstjanst. Det var verligen anorlunda

i Enola, Pennsylvania
onsdag 23 juni 2010 - Harrisburg, Pennsylvania, USA

Sa var vi antligen framme,skont! Det var en lang resa med lite somn.Jag var vaken i 26timmar. Thomas sov mycket och Sverker lyckades sova lite han ocksa.Idag ar vi alla utvilade och ska utforska lite har i naromradet.

NBA, IKEA.. Lovely weekend!
onsdag 17 mars 2010 - Harrisburg, Pennsylvania, USA

Jag har haft en dunder bra helg! I fredags bjöd Sarah hem mig till hennes slott. Hon bor verkligen i ett slott. Huset är nog det största och vackraste huset jag har vart i. Aja, nog pratat om det.. när jag kom fram så hade hon lagat mat från Tyskland. Det var verkligen gott! På lördagen

Im alive!
tisdag 9 mars 2010 - Harrisburg, Pennsylvania, USA

Long time no see! Nu kan ni pusta ut gott folk, Mallan har inte blåst bort. Nu ska jag fundera ut vad som har hänt sen jag sist skrev.. Jag har vart och kollat på Harlem globetrotters. För er som inte vet vad det är så är det ett gäng som åker runt i världen och spelar basket och gör

Framme
tisdag 2 mars 2010 - Harrisburg, Pennsylvania, USA

resan har gått bra, lite drygt, men vårt plan till usa var jättefint och inte ens halvfullt :) när vi väl hittat holiday auto på JFK, var det lite problem att ta sig ur NY. först fungerade inte navigatorn.... då började vi köra lite "på känn" vilket gick helt åt helvete, men efter en

Sanna Dessfelt
perosanna i usa
Senast aktiv - från Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja
Mamma Mia!
måndag 15 februari 2010 - Harrisburg, Pennsylvania, USA

Tack för alla grattishälsningar och kort! Jag hade en väldigt bra födelsedag. Det började med att jag pratade med mamma på skype och när vi hade sagt hej då till varandra så kände jag mig lite nere för att jag inte var hemma. Men då ringde det plötsligt på dörren och där stod

Super Bowl, Födelsedagskalas och snöstorm
onsdag 10 februari 2010 - Harrisburg, Pennsylvania, USA

Denna helgen har det inte hänt så mycket. Det började med att i fredags snöade det jätte mycket. På tv och på radio gick det ut med varningar om snöstorm och de hade rätt. På ett dygn kom det ca 50 cm snö och de sa även på nyheterna att de varnade folk för att gå ut. Så helgen

USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

Go west

Go west

4 juli 2010 - 22 juli 2010

Famlijen åker till New York City för att sedan bila runt i delstaten New York, Pennsylvania och New Jesey kusten etc.

På väg till marianne

På väg till marianne

22 juni 2010 - 14 juli 2010

06.20 far vi iväg till New York med ett stopp i Amsterdam. Efter en vecka åker vi vidare till Montreal,kanada.

usa

usa

1 mars 2010 - 21 mars 2010

cincinnati, florida och new york!!!

Dyra jorden-runtresan

Dyra jorden-runtresan

23 september 2009 - 20 december 2009

En jordenruntresa som går det bakvända hållet, genom USA, Nya Zealand och Hongkong

High School Year

High School Year

26 juni 2009 - 15 juni 2010

High School Year i Camp Hill, Pennsylvania med Into-Exchange

Mitt au pair år i USA

Mitt au pair år i USA

31 augusti 2009 - 5 augusti 2010

Här kan ni läsa om mitt år som au pair i staden Chambersburg, PA.

Roadtrip

Roadtrip

9 juli 2009 - 18 augusti 2009

Roadtrip genom USA - från New York till San Francisco!

USA

USA

2 juli 2009 - 2 augusti 2009

Min resa till usa

New York 2009

New York 2009

18 juli 2009 - 26 juli 2009

Rodtrip med start i New York. Manhattan, Niagara-fallen med mera står på programmet

Eric Lund
sm0jsm