USA

1 797 011 Bilder & 285 718 Dagböcker

Dag 5 - Golf på Country Club of Miami
fredag 6 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Idag hade vi bestämt att spela golf igen. Mikael letade fram en bana som låg i Miami och det skulle ta runt 35 min att åka till. Vaknade runt 6 (inga sovmornar här inte :)) men låg och drog mig lite iaf. Drog bort gardinerna och solen hade gått upp och det såg ut att bli en fin dag. Vi gick

Dag 4 - Stranddag
torsdag 5 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Idag skulle jag sova ut och bara ta det lugnt. Ja det gick ju bra, vaknade vid 04:00 och kunde sen inte somna om men då satte jag mig och öppnade denna dagbok och skrev in vad vi varit med om dessa dagar. Importerade alla foton som jag tagit hittills till datorn och många kort blir det. Mycket

Tredje dagen - Golf på Normandy Golf Course
onsdag 4 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Vi har bestämt att spela golf på onsdag och ev. fredag denna veckan så när vi vaknade och vädret såg ut att bli bra så bestämde vi att åka iväg till golfbanan. Idag kunde jag sova iaf så inte alls lika tidigt utan runt 7 var det dags. Solen hade gått upp och det såg ut att bli

Andra dagen - Key West
tisdag 3 mars 2020 - Key West, Florida, USA

Värsta med att somna tidigt är att man också vaknar tidigt. Sov lite oroligt och tittade mycket på klockan och 03:30 kunde jag inte somna om, hemma i Sverige var ju klockan ändå 9:30 och så länge brukar jag inte sova längre och kroppen är fortfarande inställd på svensk tid. Jag började

Första dagen - Resan Stockholm - Miami Beach
måndag 2 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Resan började igår då vi åkte upp till Connect Hotel i Arlandastad där jag bokat in en natt och där vi också har vår bil ståendes dessa 3 v. vi är iväg. Sov väldigt skönt och det är så skönt att inte behöva stressa upp till Arlanda hemifrån samma dag. Man slipper vara rädd för

Dag 0-1 Resdagar.
torsdag 27 februari 2020 - Miami, Florida, USA

Dag 0Jag kom inte iväg från jobb förens vid halv nio. MLo skulle ta tåget söderut 21:10 och passerade Lund vid halv tio. Så då hade jag en timma att döda. Hörde å mig till Rikard om vi skulle ta en 40 min AW. Han var precis klar med dagens hussyssla så han tyckte det passade bra.På

Vad får vi inte missa i LA?
måndag 20 januari 2020 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi skall åka till LA i april och vill få tips och ideer på vad vi kan se och göra. Tips på restauranger, barer, natur upplevelser med andra ord vad får vi inte missa i LA?

Pia Hagstedt
Pia1971 i Usa LA o Dallas
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Sista dagarna
måndag 6 januari 2020 - Key West, Florida, USA

För det första ber jag om ursäkt för att vissa foton hamnar snett när jag lägger upp dem, jag lyckas inte vända dem rätt i telefonen så ni får vrida på huvudet!I lördags var sista dagen på stranden och vi fick till ytterligare en kajakpaddling. När vi skulle äta middag och väntade

Helena Och Johan Eriksson
JohanochHelena i Florida med Nilssons 19/20
Senast aktiv - från Islamorada, Florida, USA
Fint mottagande...
söndag 5 januari 2020 - Dallas, Texas, USA

Jag kom fram till skeppet igår kväll vid 21 tiden efter ett par timmars väntan på all besättning som kom in på Dakars flygplats. Vi var två mini bussar full och massa packning.  Det var så roligt att komma fram till skeppet och se alla jag känner. Ett gäng från min onboarding grupp satt

Islamorada
lördag 4 januari 2020 - Islamorada, Florida, USA

När det börjar mörkna på onsdagen kommer vi fram till Islamorada som ligger halvvägs ut mot Key West.Incheckning, upp på rummen för att lämna väskor innan vi skulle få i oss mat. Rummen var väldigt små, i princip bara två dubbelsängar som rymdes. Min och Lovas säng luktar inte gott

Helena Och Johan Eriksson
JohanochHelena i Florida med Nilssons 19/20
Senast aktiv - från Islamorada, Florida, USA

Kort om USA

Vem har inte drömt om att korsa USA i en 50 tals cabriolet. Detta makalösa land med så många sevärda platser. Storstadspulsen i New York eller sol och bad i Florida. Den vibrerande södern eller ändlösa raksträckor över midwest plains. Grand Canyons spektakulära natur, genom Arizonaöknen ut mot den Kaliforniska kusten och självklara resmål som Los Angeles och San Fransisco. Åker du Highway 1 ska du starta i SF och köra söderut mot LA då du då får Stilla Havet direkt på höger sida och enkelt kan svänga av om du vill ta kort (och det kommer du vilja)