USA

1 797 036 Bilder & 285 835 Dagböcker

Dag 17 Kyrkan, liten shoppingtur, besöka Christa m familj!
söndag 2 juni 2019 - Denver, Colorado, USA

Hello again!Idag är det söndag vilket betyder gå i kyrkan här! De frågade om vi ville gå med och vi tyckte det kunde vara intressant att se hur det går till i en amerikansk kyrka😊. Det sjöngs mycket, av en kör och också församlingen. Prästen hade vanliga kläder på sig och pratade

Dag 16 Party för George med släkt, vänner och grannar!
lördag 1 juni 2019 - Denver, Colorado, USA

Hejsan!Så var det kalasdags efter alla förberedelser. Det kom väl ca 25 st, några föll bort. Jättekul att få träffa några ur Walter släkten. Georges ena son Aaron och Emily, nygifta sen augusti!❤😀 Hon var jättetrevlig och gullig. De annonserade också att de väntar barn, i

Dag 15 Golf, sola, förbereda party, mexikansk restaurang!
fredag 31 maj 2019 - Denver, Colorado, USA

Hej!Idag var Georges födelsedag, så Kent och jag sjöng Ja må han leva på svenska för honom, vilket han uppskattade mycket och gav honom en Uddevallachampagne som vi dragit med på hela resan. Den var hel också!😌 Kent och George började dagen med en golftur tillsammans med ett gäng

Lördagen
söndag 2 juni 2019 - New York, USA

Godmorgon Lite trötta idag. Har lyckats vända på dygnet och ikväll åker vi hem...Igår efter frukost tog vi en promenad på High line park. En tågräls upphöjd x antal meter i luften och slutades använda 1980 och gjorde om till park 2011. Riktigt trevligt att gå och strosa där uppe.Sedan

Emma Eklund
kinder84 i 35 års present
Senast aktiv - från New York, USA
Andra natten
lördag 1 juni 2019 - New York, USA

God morgon Vaknade 4:50 och har inte lyckats somna om så kom på att jag inte skapat någon resa här 😉Resan började i onsdags 29 maj. Då åkte vi till Stäket och sov en natt där.Kl 8:30 blev vi bjudna på födelsedags frukost. Fick paket och sång 🥰Resan till New York gick hur bra som

Emma Eklund
kinder84 i 35 års present
Senast aktiv - från New York, USA
Dag 14 En tripp till storstan Denver!
torsdag 30 maj 2019 - Denver, Colorado, USA

Hello again!Idag blev det en tripp till centrala Denver och besök på Colorados delstat parlamentet, state capitol, lokala city och comunity. Man har en Senate (35)och House of representatives (65).Man har också porträtt på alla USAs presidenter. Vi såg på mycket av Colorados historia och hur

Dag 13 Shoppingtur till Loveland, lunch, bil till Rocky Mountains!
onsdag 29 maj 2019 - Denver, Colorado, USA

Hej! Idag var det mulet väder, så vi bestämde oss för att åka och se om det fanns nåt intressant att shoppa!😆 Och det fanns det! T.o.m. Bobbi hittade ett par jeans. Hoppas det får plats i resväskan sen😉. Sen blev det lunch på ett ställe där man fick gratis valfri paj till

Dag 12 Flyg till Denver, besöka Bobbi och George!
tisdag 28 maj 2019 - Denver, Colorado, USA

Hej! Vår första dag i Denver, Colorado. Det tog ett tag att hitta till väskutlämningen. Fick åka tåg till den, och där stod Bobbi och George och väntade!😀 Vi åkte till ett ställe för att äta, och de hade spagetti och köttfärssås, mmums!! Och ute regnade det. Sen åkte vi till

Dag 11 Sol, vandring till Hollywoodskylten, byta hotell!
måndag 27 maj 2019 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Hi på er!Ny dag med SOL😆🌞! Skönt. Börjar med att checka ut och ställa bagaget i receptionen medan vi tar en Uber en bit upp mot Hollywoodskylten. Vi ska byta till ett hotell nära flygplatsen i e.m. Chauffören vill inte köra så långt upp av nån anledning, så vi får vandra ganska

Dag 10 Regn, forts busstur, shopping i Beverly center!
söndag 26 maj 2019 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Hejsan!Idag regnade det av och till och var lite blåsigt. Kändes som en innedag! Men först tänkte vi åka färdigt bussturen vi inte hann igår. Det gjorde vi. Sen tog vi en Uber igen, som vi börjar gilla riktig mycket, till ett enormt shoppingcenter där vi slog ihjäl ett flertal timmar

Kort om USA

Vem har inte drömt om att korsa USA i en 50 tals cabriolet. Detta makalösa land med så många sevärda platser. Storstadspulsen i New York eller sol och bad i Florida. Den vibrerande södern eller ändlösa raksträckor över midwest plains. Grand Canyons spektakulära natur, genom Arizonaöknen ut mot den Kaliforniska kusten och självklara resmål som Los Angeles och San Fransisco. Åker du Highway 1 ska du starta i SF och köra söderut mot LA då du då får Stilla Havet direkt på höger sida och enkelt kan svänga av om du vill ta kort (och det kommer du vilja)