USA

1 797 274 Bilder & 285 894 Dagböcker

Nu börjar resan.
tisdag 5 november 2019 - Union Station, Los Angeles, Kalifornien, USA

Efter en superdag i Laguna Beach igår (tack før rekommendationen Marina Sölter) så sitter jag nu på Union station i Los Angeles och väntar på tåget.. Vilken station, lugnt och tyst, mjuka fåtøljer att sitta och vänta i och ett piano som vem som helst får spela på i 20 minuter :-) :-)

Casinoresa till Las Vegas - 2019
lördag 7 september 2019 - Las Vegas, Nevada, USA

Jag har länge velat göra denna resa då mina två främsta intressen är just att resa och att spela casino. Så jag bestämde mig för att åka på denna resa till Las Vegas som man hört och sett så mycket om på filmer och är ett självklart resmål för alla casinospelare. Numera går de ju

Att inte ha koll på klockan men kroppen full med jetlag :-)
måndag 4 november 2019 - Lot 4 South, Santa Monica, Kalifornien, USA

Somnade gott igår full av jetlag i kroppen.. vaknade 02.30 med ännu mer jetlag.. lyckades somna om men vid 08.00 vaknade jag men døm av min förvåning när mitt armbandsur visade 09.00 och Iphonen 08.00.. jag ställde ju klockan igår.. i går hade de samma tid när jag gick och la mig????Var

Kryssning!!
måndag 28 oktober 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

28 oktober incheckning kryssningLite längre lyckades vi allt sova idag. Tonåringen fick vi t om väcka vid åttatiden. Klippte etiketter av alla nyinköpta kläderna och sedan var det frukost. Det blev våfflor idag också om någon undrar. Det kompletterades dock med yougurt och

Avresa med Crown Princess
måndag 28 oktober 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Lite längre lyckades vi allt sova idag. Tonåringen fick vi t om väcka vid åttatiden. Klippte etiketter av alla nyinköpta kläderna och sedan var det frukost. Det blev våfflor idag också om någon undrar. Det kompletterades dock med yougurt och hamburgerkött. Efter frukost packade vi och

Shopping på Sawgrass Mills
söndag 27 oktober 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Vaknade tidigt redan vid femsnåret. Låg och vred oss och slumrade men klockan åtta fick det bli frukost. De hade våffeljärn så man kunde göra sina egna frukostvåfflor. Att man dessutom kunde lägga på små chokladtoppar och Nutella gjorde ju inte saken sämre! Idag var det söndag och

Fredag 191025 New York
fredag 25 oktober 2019 - New York, USA

Fredag 191025 New YorkBörjar där jag slutade igår.. Matchen mellan New York Rangers och Buffalo Sabres I Madison Square Garden. Arenan ligger tvärs över gatan från vårt hotell. Underbar arena som tar 20000 pers. Mtachen slutade 6-2 till Rangers. Henke spelade hela matchen. Ställdes inte på

Torsdag 191024 New York
torsdag 24 oktober 2019 - New York, USA

Torsdag 191024 New YorkIdag blev det en tur till Brooklyn. Tog tunnelbanan över till Brooklyn. Strosade runt lite i väldigt lugna fina bostadskvarter innan vi kom till en utsiktsplats mot hela Manhattan Skyline. Fantsatisk utsikt. Såg helikoptrarna lyfta och susa runt, blev otroligt sugen att

Onsdag 191023
onsdag 23 oktober 2019 - New York, USA

Onsdag 191023Idag hade vi tänkt åka till Ellis Island , där vi inte varit förut. För den som inte vet så är det dit alla invandrare kom förr i världen (typ Karl-Oskar). Finns ett museum där. Resan dit går via Liberty Island (där Frihetsgudinnan står). Frihetsgudinnan har vi besökt

Höga berg
onsdag 23 oktober 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

Ligger här i rum 105 på Hotel Sharden i centrala Tbilisi. Vi har precis kommit tillbaka från en middag på restaurang. Klockan 1 inatt, lokal tid, ska vi checka ut och 04.15 lyfter vårt plan mot Riga och därefter visare till Kastrup.Det är skittider minst sagt. Kanske lyckas vi få några

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Georgien och Armenien
Senast aktiv - från Sankt Gallen, Schweiz

Kort om USA

Vem har inte drömt om att korsa USA i en 50 tals cabriolet. Detta makalösa land med så många sevärda platser. Storstadspulsen i New York eller sol och bad i Florida. Den vibrerande södern eller ändlösa raksträckor över midwest plains. Grand Canyons spektakulära natur, genom Arizonaöknen ut mot den Kaliforniska kusten och självklara resmål som Los Angeles och San Fransisco. Åker du Highway 1 ska du starta i SF och köra söderut mot LA då du då får Stilla Havet direkt på höger sida och enkelt kan svänga av om du vill ta kort (och det kommer du vilja)