South Carolina

Sista dagen - trodde vi
fredag 26 april 2019 - Charleston, South Carolina, USA

Fredag Sista dagen. Vaknade o hade fått Mail att vi var ombokade till nya flighter.Jeppe o Jullan  Chicago - Frankfurt - Arlanda Vi andra Washington - München - Arlanda Vi hade ju önskat att resa ihop men det fick duga.Vi påpekade för Leck - vår fantastiska resekille , strulet på

Thursdag
torsdag 25 april 2019 - Folly Beach, South Carolina, USA

Torsdag Såg ut så här som jag minns det 🙈Vaknade tidigt, tog lång tid att göra sig i ordning. Alla gick till Folly Road för att köpa solskydd.Ja alla utom Tomas som gick direkt till stranden utan att passera gå 😉Sen gick alla utom Anette till stranden hon gick till poolen. Alla

Onsdag ?
onsdag 24 april 2019 - Folly Beach, South Carolina, USA

OnsdagJa vad hände då egentligen?Det skulle vara dåligt väder så JoJ  Tomas och Viktor drog till ett outlet. Det dåliga vädret visade sig vara supervärme och trippelAAAna gick på promenad  och sedan till beachen. Vi lekte på stranden en stund o gick sen till ett för oss nytt

Strandhäng
onsdag 24 april 2019 - Folly Beach, South Carolina, USA

TisdagFrukost serverades 9.00 caVi hade fått tag på knäckebröd vilket kändes trevligt att få tugga på något med motstånd.Alla hade sovit ganska gott och vi hade ett snack.Vi käkade drack kaffe o förberedde oss för stranden.11,30 var vi där ca 😴Weilows var där o vi hängde lite.Vid

Sol
måndag 22 april 2019 - Folly Beach, South Carolina, USA

MåndagVaknade tidigt, trot om du vill.Soffan börjar kännas lite nerlegad .Frukost denna morgon stod Jullan för som stekte American pancakestill oss alla 😊 gott 😊Vi lade lång tid på att förstå hur vi skulle dosera kaffet i kaffemaskin,men upptäckte att som vi gjort var rätt, men med

Dagen efter
söndag 21 april 2019 - Folly Beach, South Carolina, USA

SundayGissningsvis skulle vi gått till kyrkan idag som säkert väldigt väldigt  många amerikaner.Men vi svenskar är väl kända som hedningar så vi höll oss borta.Inom fem minuters promenad ligger åtminstone tre kyrkor.På vägen till bröllopet igår låg det kyrkor i varje gatuhörn Det

En dag att minnas

Lördag 😊Vaknade som alltid runt 06.00Någon timme senare upptäcker Tomas att kyl/frysen läckte. Vi torkade o slängde iskuberna men det fortsatte o läcka.  Något hade nog hänt när elen blinkade Så vi fick göra en felanmälan som skulle skickas till servicekontoren när de5 öppnade

Grooms dinner
fredag 19 april 2019 - Folly Beach, South Carolina, USA

Fredag Tidig morgon men slapp.Amanda åkte iväg på någon rehearsal på Runnymede där bröllopet ska vara.De andra ”barnen” åkte till Walmart och handlade frukost och dryck,vilket renderade i lite senare frukost.Himlen öppnade sig med jämna mellanrum och regnet fullkomligt öste ner en

Sunny Thursday
torsdag 18 april 2019 - Folly Beach, South Carolina, USA

TorsdagKonstaterar igen att sängen Tomas o jag sover i är en katastrof.  Somnade 23.30 ca. Vaknar varje gång någon av oss vänder sig.  Tomas mäter med jämna mellanrum hur långt jag har kvar till kanten eller låt mig säga stupet på min sida. Jag hamnar tydligen för nära honom.Men

Onzzzdag
onsdag 17 april 2019 - Folly Beach, South Carolina, USA

En sen natt gav en tidig morgon. Men tack o lov somnade skribenten om.De fem yngsta i sällskapet vaknade runt halv åttaoch gav sig ut på frukostjakt.Mr Eriksson sr hakade på.Frun i huset försökte plita ihop ett inlägg till resdagboken .Frukost intogs under en hygglig stämning 🤔🙄Men

Hello Charleston 💃🏼🥂

Hello Charleston 💃🏼🥂

16 april 2019 - 30 april 2019

Första resan västerut för familjen 🇺🇸 Och vem hade trott att Charleston , South Carolina skulle vara destinationen? Ingen av oss för ett par år sedan. Men släkten såg till att styra upp det 👰🏼💒🤵🏼

Washington/Myrtlebeach/Orlando

Washington/Myrtlebeach/Orlando

7 juni 2018 - 8 juli 2018

Nya äventyr till USA besöker platser vi inte besökt förut

USA med familjen Brissman

USA med familjen Brissman

30 maj 2018 - 22 juni 2018

Min svärmors 60-års resa. Vi ska möta upp mina svärföräldrar och svägerska i Atlanta och därefter bila oss ner mot New Orleans. En resa med flera stopp på vägen och även ett besök hos min barndomsvän Emma, som numera bor i Mandeville utanför New Orleans.

New York - Miami by car

New York - Miami by car

23 juni 2016 - 10 juli 2016

En intensiv resa, 2 veckor. New York, Niagarafallen, Washington, 4 Juli (nationaldag) födelsedag o bröllopsdag. Och en HEL del där emellan. Med på resan är också Amalia o Peder.

Er dröm - vår verklighet

Er dröm - vår verklighet

8 juli 2015 - 16 augusti 2015

Route 66 från Chicago till Los Angeles inklusive 3 dagar i Grand Canyon. Sedan Highway 1 till San Francisco där barnen ansluter för vidare resa runt i Californien och Las Vegas

USA 2015

USA 2015

27 juni 2015 - 29 juli 2015

Nu kör vi! Nu drar vi från oöppnade flyttkartonger och allt flyttstök. En månad i USA, med den lilla familjen. Jag, Christer, Tintin och Maja. Första anhalt Södertälje för att lämna lilla vovven Milli till Fantastiska Marie Grundsten.

USA, here we come!

USA, here we come!

1 maj 2015 - 17 maj 2015

Sören & Eva och Kent & Madelen flyger den 1 maj på en efterlängtad resa till USA. Efter några dagar i New York bilar vi ned mot Florida. Flyger sedan hem från Miami den 16 maj, förhoppningsvis många upplevelser rikare. Och med betydligt tyngre resväskor...

Roadtrip USA 2014

Roadtrip USA 2014

3 juli 2014 - 26 juli 2014

Resa i USA med start i Miami! Bilder och mer om vilka ställen vi åker till kommer under resans gång :)

Looking for adventures in USA

Looking for adventures in USA

13 juni 2014 - 29 juni 2014

Jag och storebror David åker till South Carolina för en vecka sedan hyr vi en bil och kör ner genom hela Florida. Ser fram emot lite äventyr! :-)

Annika Bergström
Bubbel