Tennessee

Torsdag 8/fredag 9 november
fredag 9 november 2018 - Cleveland, Tennessee, USA

B: Vi lämnade Henderson och åkte mot Savannah, Tennessee (alltså inte den mycket mer kända Savannah i Georgia). Där stannade vi för att ta en titt på staden. Vi fick syn på en mycket fin julgran inne på en bank. Den var rikligt dekorerad med bomullsblommor. Jag ville ta en bild så vi gick

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Tisdag 5/onsdag 6 november
onsdag 7 november 2018 - Henderson, Tennessee, USA

B: Ledigt från bilkörning på tisdagen! Vi åt en härlig frukost bestående av äggröra, stekt potatis, små tunna hamburgare, tomat- och paprikasås, yoghurt, rostebröd och juice/kaffe. Eric hade bestämt sig för att inte gå ut ur rummet förrän middagen 5.30 pm för att se på

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Foton
tisdag 16 oktober 2018 - Memphis, Tennessee, USA

Ngr bilder  Memphis

Dax att resa vidare
tisdag 16 oktober 2018 - Memphis, Tennessee, USA

Så sitter vi på Memphis internat AirPort incheckade för resa till Phoenix .Vädret har varit rätt trist här , regn ganska kallt ca. 10 -15 grader , men ,,,Så bra musik, på Bael street är det bara blues och annan bra musik , covers från 70 o 80 tal med helt underbara musiker! BB king blues

Foton
lördag 13 oktober 2018 - Nashville, Tennessee, USA

Ngr bilder

Här flödar musiken!!
lördag 13 oktober 2018 - Nashville, Tennessee, USA

Oj ,, vart du än går hör du musik, från barer affärer överallt. Detta är country musikens födelseort. Levande musik , underbara gitarrister ,sångare , trummisar , vad du önskarStällena gungar , folk dansar, sjunger, umgås, dricker “bärs” gammal som ung , hela familjen men ingen är

På väg till Memphis - Tupelo, USA
torsdag 10 januari 2019 - Memphis, Tennessee, USA

Vi började dagen tidigt för vi blev väckta av brandlarmet. Först kl 3 på morgonen och sen strax innan 7. Det var nån pajas som hade varit på en av baren och blev lite överförfriskat. Vi kom i alla fall i väg och landade först i Brownsville Tennessee, där Tina Turner är född. Efter det

Amanda Björkhagen
amandabjorkhagen i Luffa i USA
Senast aktiv - från USA
Sightseeing
lördag 19 maj 2018 - Memphis, Tennessee, USA

Idag blir det sightseeing för hela slanten.Först rundtur i Memphis, mycket att se.Jättebra guide. Stannade på Pebody hotell å kollade på ankorna, jättekul.Sen för vi runt å såg bla sun studios. Sen bar det av till Graceland. Oj vilket ställe å så mycket turister.termometern var nog

Karin Göransson
nirak8 i Road trip USA
Senast aktiv - från Sundsvall
Cars and music
söndag 20 maj 2018 - Knoxville, Tennessee, USA

Halloj,Då bidde det två stycken bilutställningar i fredags. Först gick vi på en Ford F-100 träff. Mycket fint att titta på. Denna utställning kände vi inte till innan vi kom hit. Sedan bar det iväg på en annan bilträff, som vi hade planerat i förväg. Det var en träff för Chevrolet

Sylvia Carlsson
Route66mm i Leta nya MC-vägar mm.
Senast aktiv - från Waynesboro, Virginia, USA
USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

Anne och Arne Reser

En road trip på 16 dagar

Leta nya MC-vägar mm.

10 maj 2018 - 25 maj 2018

Jag, maken Per och min storebror Rolf tar oss en tur till USA. Flyger till Washington DC, hyr bil och bilar söder över mot Tennessee och räknar även hinna med en tur i Kentucky, en delstat vi inte varit i förut. Tanken med denna resa är dels att upptäcka nya MC-vägar för en kommande tur samt att få visa min bror Rolf en del av USA. Hoppas och tror att han kommer tycka om det. För övrigt inte så mycket planerat. Tänker ta det lite som det kommer.

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Kust till kust - USA

23 juni 2017 - 1 augusti 2017

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

Musiclovers i Usa

24 maj 2017 - 24 maj 2017

Vår drömresa...där allt genomsyras av löngtan efter att höra bra musik.. Country...Homecoming..Brodway... Brooklyn Tabernacle.. Blues... Våran bucketlist... Besöka Nashville..Florida..New York