Tennessee

Elvis hemstad.
måndag 16 oktober 2017 - Memphis, Tennessee, USA

Vaknar upp i Fort Smith på ett mysigt hotell. Vi hade denna natt fått 160 cm sängar så vi sov kanon. Vi är ju 3 i dubbelrum. Vi har nu lärt oss be om extra lakan och filt.. någon av oss två säger inte vem tar alltid mer. Kan bara säga tack wifi så man kan höra av sig hem via fb. I dag

Memphis / Graceland
fredag 11 augusti 2017 - Memphis, Tennessee, USA

Amanda. Skrev inlägget torsdag kväll USA tid men bilderna ville inte laddas upp. Provar igen nu.Idag har dock vi (läs: jag) (Påhl fick vila från ratten) (antar han känner sig trygg med mig som chaufför för han somnade tom) kört från Nashville till Memphis. Ingen längre bit, 3h 30 min

Music city
torsdag 10 augusti 2017 - Nashville, Tennessee, USA

Amanda.Jag är verkligen helt trött så blir kortfattat. Nashville har imponerat, relativt stor stad fast ändå mysig och massa härlig musik. Om jag skulle levt i en annan tid skulle det varit i en tid med mer country, Elvis och rocknroll. Besökt country music hall of fame idag samt åkt buss

Nashville
onsdag 9 augusti 2017 - Nashville, Tennessee, USA

Amanda. Då har roadtrippen börjat på riktigt. Har kört bil idag från Chicago till Nashville (ca 80 mil!!) och det har rullat på bra. Har kört Interstate 65 i princip hela vägen. Sjukt stora vägar. Kan inte sluta förvånas över hur stort allt är, haha. Tre filer här tyr sig större än

Dax att åka vidare
torsdag 6 juli 2017 - Nashville, Tennessee, USA

idag är det dax att lämna Nashville o fam Palo alltid ledsamt att lämna man vet inte nästa gång man ses😢Men vi har ju ett spännande äventyr framför oss❤️🚘Första stoppet blev Atlanta där vi besökte akvariet,os-parken o planerat besök på Coca-Cola museet men det var stängt pga

Sista dagen
onsdag 5 juli 2017 - Nashville, Tennessee, USA

idag är det sista dagen hos fam Palo i Nashville 2 veckor går fort😪 Men vi har 2 veckors spännande äventyr kvar för imorgon bär det av mot Florida 👍🏻🚘idag har vi packat o varit på Lovelys café det var mysigt❤️

Crazy Horse Saloon

Nu var det dags att lämna Pigeon Forge och rulla vidare mot Memphis. Vi kom fram till Nashville vid lunch och stannade ett par timmar i denna galna och härliga stad. Lunchen intog vi på Crazy Horse Saloon. Ett stort konsert-ställe som under lunchen hade lektion i linedande. Jag och B körde på

Coasttocoast i Kust till kust - USA
On the road to Smokey Mountains
onsdag 5 juli 2017 - Pigeon Forge, Tennessee, USA

En biltur på 6 timmar som delvis var jätteblöta (åskväder) kom vi fram till Pigeon Forge, intill Smoky Mountains. Här är Dolly Parton född och det var verkligen ett märkligt ställe. Lite som Liseberg och Las Vegas uppblandat med massor av kitch. Vi kunde inte annat än att tycka lite om

Coasttocoast i Kust till kust - USA
4th of july
tisdag 4 juli 2017 - Nashville, Tennessee, USA

Idag har vi firat 4th of july var jätteroligt att få vara med hos fam. Nordberg o fira med barbecue på deras mysiga bakgård med pool osv.vi avslutade kvällen down town med USAs största fyrverkeri som höll på i 30 min i så mkt folk som stannade mitt i vägen det var helt galet🎉🎉

Inget särskilt
måndag 3 juli 2017 - Nashville, Tennessee, USA

Idag har det inte hänt något särskilt skulle bli en pooldag men det blev Regn o åska istället, blev en sväng till coolsprings för lite shopping o mat på cheesecake factory👍🏻Inga foton idag

Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Kust till kust - USA

Kust till kust - USA

23 juni 2017 - 1 augusti 2017

Usa

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

Musiclovers i Usa

Musiclovers i Usa

24 maj 2017 - 24 maj 2017

Vår drömresa...där allt genomsyras av löngtan efter att höra bra musik.. Country...Homecoming..Brodway... Brooklyn Tabernacle.. Blues... Våran bucketlist... Besöka Nashville..Florida..New York

Musikresa i USA

Musikresa i USA

21 maj 2017 - 6 juni 2017

Hej!

BRPKW 2017

BRPKW 2017

25 maj 2017 - 9 juni 2017

En ny tur längs Blue Ridge Parkway med omnejd. Resenärer är: Sylvia & Per Carlsson, Björn & Laila Hjalmarsson, Carl-Johan Welander, Jonny Henriksson och Jørgen Blichfeldt Nielsen.

USA resa i musikens tecken

USA resa i musikens tecken

19 april 2017 - 8 maj 2017

Country i Nashville, R&B i Memphis och jazz i New Orleans

Borås- Landvetter- Atlanta- Winchester

Borås- Landvetter- Atlanta- Winchester

28 oktober 2016 - 7 november 2016

Det börjar dra ihop sig, inte många timmar tills det bär av mot staterna! Spännande. Kommer hålla mig uppdaterad här med vad som händer om dagarna och lite bilder då och då.. :-)

Roundtrip USA

Roundtrip USA

20 september 2016 - 5 november 2016

En resa för att träffa släktingar o vänner och att se så mycket som möjligt av USA. Resan sker uteslutande med bil i USA.

robyn
Robyn