Tennessee

På väg till Memphis - Tupelo, USA
söndag 11 februari 2018 - Memphis, Tennessee, USA

Vi började dagen tidigt för vi blev väckta av brandlarmet. Först kl 3 på morgonen och sen strax innan 7. Det var nån pajas som hade varit på en av baren och blev lite överförfriskat. Vi kom i alla fall i väg och landade först i Brownsville Tennessee, där Tina Turner är född. Efter det

Amanda Björkhagen
amandabjorkhagen i Luffa i USA
Senast aktiv - från USA
Sightseeing
lördag 19 maj 2018 - Memphis, Tennessee, USA

Idag blir det sightseeing för hela slanten.Först rundtur i Memphis, mycket att se.Jättebra guide. Stannade på Pebody hotell å kollade på ankorna, jättekul.Sen för vi runt å såg bla sun studios. Sen bar det av till Graceland. Oj vilket ställe å så mycket turister.termometern var nog

Cars and music
söndag 20 maj 2018 - Knoxville, Tennessee, USA

Halloj,Då bidde det två stycken bilutställningar i fredags. Först gick vi på en Ford F-100 träff. Mycket fint att titta på. Denna utställning kände vi inte till innan vi kom hit. Sedan bar det iväg på en annan bilträff, som vi hade planerat i förväg. Det var en träff för Chevrolet

På väg mot Memphis
fredag 18 maj 2018 - Nashville, Tennessee, USA

Då ger vi oss iväg mot Memphis.Blir imponerad av de fina vägarna här.Lagom trafik,lite mulet,perfekt bilåkarväder.En bit innan Memphis gör vi ett stopp å köper sprit.Jisses vilka många olika sorter å strl.Kommer fram till hotellet, oj vilket ställe,jättefint.Checkar in å ger oss ut

Shopping, björnar, show mm
fredag 18 maj 2018 - Pigeon Forge, Tennessee, USA

Då har vi kommit tillbaka till Tennessee igen. Vi har hunnit med att shoppa lite samt fortsatt vårt turistande. Hittar en massa trevliga ställen här. Nu är vi i Pigeon Forge. Imorse tog vi en tur i Cades Cove med forhoppningen att få se björnar. Vi lyckades! Vi såg totalt 8 st. Några av

Mera Nashville
torsdag 17 maj 2018 - Nashville, Tennessee, USA

Varmt idag med men lite grått.Bara skönt, solen är het här.blev museum i dag.Först country music hall of fame and museum. Mycket intressant att titta på, så många nuvarande å ej levande stjärnor det fanns att se. Mäktigt.se gick vi till Johnny  Cash  museum.Mycket att se å läsa om

Nashville
onsdag 16 maj 2018 - Nashville, Tennessee, USA

Idag gick resan vidare till Nashville.fina vägar. Lagom trafik.Stannade på en jätte stor affär/outletinnan vi för till hotellet. Heter  Opry mills.Var nog det största stället vi varit på.sen för vi å checkade in på hotellet.Vilade en stund innan vi begav oss ut på stan.jättevarmt 28

General stores and more
tisdag 15 maj 2018 - Farragut, Tennessee, USA

Howdy!Dagarna rullar på och likaså vi. Vi turar runt på småvägar ute på landsbygden. Har nu hunnit se en massa djur. Ekorrar, murmeldjur, vildkalkoner, sköldpaddor, kalkongamar samt ett gäng skumma insekter. Har stannat vid några gamla slitna General Stores och hittat en massa roliga

Dag 2
tisdag 15 maj 2018 - Knoxville, Tennessee, USA

Vaknade tidigtkäkade frulle å packade ihopta sig ut ur Atlanta var inte det lättaste.Blev några svängar runt innan vi hittade rätt.Åkte mot smokey mountain .Stannade å gick in i ett stort supermarket.Jättefint. Köpte en wraps var å dricka.jättevarmt ute. Gäller att ta det lugnt med

#Dollywood
fredag 20 oktober 2017 - Pigeon Forge, Tennessee, USA

Om gårdagen va ett helvete så har dagen varit himmelen. Niklas vakna pigg och glad.Vi åt frukost och boka en natt till. Sen bar det iväg till Dolly Partons tivoliland Dollywood.Otroligt väl organiserat. Stora parkeringar och små tåg som gick fram till entrén. För 232 inkl skatt ( här

Erica Åhström

En road trip på 16 dagar

Leta nya MC-vägar mm.

Leta nya MC-vägar mm.

10 maj 2018 - 25 maj 2018

Jag, maken Per och min storebror Rolf tar oss en tur till USA. Flyger till Washington DC, hyr bil och bilar söder över mot Tennessee och räknar även hinna med en tur i Kentucky, en delstat vi inte varit i förut. Tanken med denna resa är dels att upptäcka nya MC-vägar för en kommande tur samt att få visa min bror Rolf en del av USA. Hoppas och tror att han kommer tycka om det. För övrigt inte så mycket planerat. Tänker ta det lite som det kommer.

Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Kust till kust - USA

Kust till kust - USA

23 juni 2017 - 1 augusti 2017

Usa

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

Musiclovers i Usa

Musiclovers i Usa

24 maj 2017 - 24 maj 2017

Vår drömresa...där allt genomsyras av löngtan efter att höra bra musik.. Country...Homecoming..Brodway... Brooklyn Tabernacle.. Blues... Våran bucketlist... Besöka Nashville..Florida..New York

Musikresa i USA

Musikresa i USA

21 maj 2017 - 6 juni 2017

Hej!

BRPKW 2017

BRPKW 2017

25 maj 2017 - 9 juni 2017

En ny tur längs Blue Ridge Parkway med omnejd. Resenärer är: Sylvia & Per Carlsson, Björn & Laila Hjalmarsson, Carl-Johan Welander, Jonny Henriksson och Jørgen Blichfeldt Nielsen.

Gatlinburg, Tennessee, USA
Nashville, Tennessee, USA