Memphis

Memphis / Graceland
fredag 11 augusti 2017 - Memphis, Tennessee, USA

Amanda. Skrev inlägget torsdag kväll USA tid men bilderna ville inte laddas upp. Provar igen nu.Idag har dock vi (läs: jag) (Påhl fick vila från ratten) (antar han känner sig trygg med mig som chaufför för han somnade tom) kört från Nashville till Memphis. Ingen längre bit, 3h 30 min

Amanda Och Påhl
Kakdegsresan i Route 66 augusti 2017
Senast aktiv - från Williams, Arizona, USA
Graceland
torsdag 29 juni 2017 - Memphis, Tennessee, USA

idag har vi varit på en liten tripp till Memphis o hälsat på Elvis o Graceland det var över förväntan faktiskt har varit en mysig dag med familjen❤️❤️❤️❤️

Rock'n'roll och soul
tisdag 2 maj 2017 - Memphis, Tennessee, USA

Hej!Ja detta är en otroligt innehållsrik resa. Vi lämnade Nashville för en övernattning i Elvis födelsestad Tupelo. Där besökte vi Elvis birthplace, ett lummigt mindre område där man bevarat hans enkla barndomshem och kyrkan han sjöng i som barn. Vi var också inne i Tupelo

Agneta L
Robyn i USA resa i musikens tecken
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Arkansas --> Memphis, Tennessee
måndag 4 juli 2016 - Memphis, Tennessee, USA

Graceland, Baseball, 4th of July, BeilstreetHjälpte eleverna att organisera i släpet, de behöver typ inte hjälp med det egentligen, de är så duktiga. Kom iväg tidigt, gött. Idag är det 4th of July, blir kul att fira! Mer än halva tiden har gått och nu är det dags för Memphis, det går

Graceland
onsdag 5 oktober 2016 - Memphis, Tennessee, USA

Idag blev det ett besök på Elvis hem i Memphis. Vi blev körda i en buss några hundra meter. Blev tilldelade hörlurar och varsin platta. Där kunde vi följa med på engelska lite om o kring rummen vi kom till.. Var så mäktigt, med alla dessa vackra rum. Sedan var vi på museet, där

BosseIngela i Roundtrip USA
Musikstaden Memphis - TN
onsdag 5 oktober 2016 - Memphis, Tennessee, USA

Från Nashville styrde vi mot musikstaden Memphis. Planerna för dagen var ett besök på Stax Records och Sun studios.Vetskapen om dessa båda museum var inte stor bara Sun fanns i minnet som något man borde se.När vi klev in på Stax record och kommit en bit in i utställningen fick jag en

BosseIngela i Roundtrip USA
Vänner
söndag 20 mars 2016 - Memphis, Tennessee, USA

Så efter New York åkte jag till Washington DC. Hände runder på de olika gratis museerna och njöt av värmen. Bodde på ett bra hostel med pannkakor till frukost och många roliga att hänga med. Pratade mycket politik och alla jag träffat är rädda för Trump. Sen tog jag bussen till

Johanna Lörd
Lordi i Kid in America
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
USA 2015 - Rapport nr 19
lördag 7 november 2015 - Memphis, Tennessee, USA

Fredag 6 november Lämnade Booneville och körde västerut (igen) bl a förbi staden Oxford (där Mississippis största universitet ligger). Kom till Memphis redan vid 13-tiden och hade lagt in adressen till "National Civil Rights Museum at the Lorraine Motel". Visste inte riktigt vad det var men

Eric Lund
sm0jsm i USA 2015
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Dag 8 151003 Memphis-New Orleans
lördag 3 oktober 2015 - Memphis, Tennessee, USA

Dag 8 151003 Memphis – New Orleans Startade dagens resa mot New Orleans 8.30. Sträckan som skulle tillryggaläggas var 62,5 mil enligt GPS-en. Inga problem med amerikanska motorvägar , ett enda vägbyte på hela vägen, strax utanför New Orleans. Fantastiska motorvägar med ganska liten

Mats Ericsson
StanleyScott i USA 2015
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
Dag 7 151002 Memphis Graceland
fredag 2 oktober 2015 - Memphis, Tennessee, USA

Dag 7 151002 Memphis Graceland I dag har vi ägnat dagen åt Graceland o Elvis. Började med att bege oss för att köpa biljetter, vilket inte var så långt eftersom vi bor 200 m från Graceland. Fick tid till kl 11.00, så vi började med att besöka Elvis privata flygplan som också finns

Mats Ericsson
StanleyScott i USA 2015
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
Route 66 augusti 2017

Route 66 augusti 2017

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Usa

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

USA resa i musikens tecken

USA resa i musikens tecken

19 april 2017 - 8 maj 2017

Country i Nashville, R&B i Memphis och jazz i New Orleans

Roundtrip USA

Roundtrip USA

20 september 2016 - 5 november 2016

En resa för att träffa släktingar o vänner och att se så mycket som möjligt av USA. Resan sker uteslutande med bil i USA.

USA Coast to coast 2016

USA Coast to coast 2016

23 juni 2016 - 13 juli 2016

STS

Kid in America

Kid in America

2 mars 2016 - 15 maj 2016

1 oktober 2015 - 24 november 2015

Ännu en rundresa med bil i USA. Först de delstater Brita behöver (Wisconsin, Minnesota, Iowa, South Dakota, North Dakota, Montana) så att hon har varit i alla 48 stater. (Hawaii och Alaska får bli en senare resa.) Sedan en vecka hos Jenny i Phoenix Arizona. Som avslutning en lååång resa genom främst Texas, Arkansas, Mississippi, Missouri, Kentucky och Virginia. Vi får se vad vi hinner med. Avslutning minst två dagar i Chicago. Vi åker nästan bara småvägar!

26 september 2015 - 18 oktober 2015

Resa till USA. Startar i Chicago vidare med bilsöderut mot Nashville, Memphis och New Orleans. Därefter till Dallas. Sedan lyfter vi och landar på Maui och sedan till Oahu för att på hemresan stanna till i San Francisco

Route 66

Route 66

4 april 2015 - 29 april 2015

Nu ska det äntligen bli av. Ytterligare en av punkterna på Pers "Att Göra"-lista ska prickas av. Fast vi åker inte hela sträckan från Chicago till Santa Monica, vi nöjer oss med sista halvan och startar i Oklahoma City. Som kompensation lägger vi på några platser innan vi når Route 66. Vi vill gärna besöka några av de platser där vår ungdoms musik har sina rötter och börjar därför med Nashville och Memphis. På vägen kommer vi även att besöka Dallas där Per varit ofta i samband med sitt arbete, men som nu även Monika ska få lära känna. Som avslutning kommer vi att från Santa Monica att ta oss upp längs med Highway 1 på USAs västkust till San Francisco varifrån vi har vårt flyg hem. Kanske hinner vi även med en avstickare ner till södra Kalifornien.

Äventyrsresa 2015

Äventyrsresa 2015