Texas

Onboarding i Texas
lördag 19 oktober 2019 - Lindale, Texas, USA

För ett år sedan så hade jag ett samtal med min chef, Missy och hon uppmuntrade mig att gå onboarding kursen på huvudkontoret, strax utanför Lindale i Texas. Jag var helt inställd på detta, men efter ett samtal med vår personalchef i mars detta år, gjorde att jag bestämde mig för att

Cowboy kyrkan i Tyler
måndag 21 oktober 2019 - Tyler, Texas, USA

Denna morgon åkte jag och 4 andra från vår onboarding grupp till ”cross brand cowboy church, en cowboy kyrka i Tyler. Det var en kyrka stor som en hockey arean och den fylldes med cowboys med jeans, boots and stora cowboy hattar. Det är intressant att de hittat sin nisch, cowboys med fyll

Onboarding i Texas
lördag 19 oktober 2019 - Lindale, Texas, USA

JR på Southfork, kackerlackor och tappat pass!
onsdag 2 oktober 2019 - Houston, Texas, USA

Dallas:Vi tyckte vi fått ett bra rum nära poolen på bottenvåningen men det blev inte som vi tänkt oss riktigt.... andra kvällen när vi kom hem från shopping hittade Victoria en snyltgäst i badrummet. Rätt stor var den också, säkert 4 cm. Hon är inte så förtjust i ohyra så något

Senast aktiv - från Sundsvall
New Orleans French quarters - Amerikas Bangla Road?
lördag 28 september 2019 - Dallas, Texas, USA

Vi for från Houston på onsdag morgon mot New Orleans. Inte så mkt att se men i Louisiana finns låååånga broar över sumpmarken och där är det lite läcker utsikt ibland. Vid ett tillfälle såg jag två alligatorer simma nedanför oss och vi såg en del riktigt stoooora fåglar. Örn?

Senast aktiv - från Sundsvall
Vilken äventyrlig resa! Redan!
onsdag 25 september 2019 - Houston, Texas, USA

Vi är framme i Houston, det tog 21,5 h totalt från att jag klev upp på hotellet på Arlanda. Spännande resa.inga problem på Arlanda och flighten i business class gick utomordentligt bra! Vaktel till förrätt valde jag och tog fisk till huvudrätt (fanns fyra olika val varav en var hjort - på

Torsdag 1 november
torsdag 1 november 2018 - Wichita Falls, Texas, USA

B: Solen skiner, inte ett moln på himlen. Vilken skillnad mot igår. Bara två grader varmt. Vägarna är torra, men på åkrar och småvägar är det väldigt blött. Mera jordbrukslandskap nu med en och annan oljepump.E: Innan staden Sagerton passerade vi byn Swenson i Stonewall county. Det lät

sm0jsm i USA 2018
Tisdag 16 oktober
onsdag 17 oktober 2018 - Dumas, Texas, USA

Åkte från Burlington i Colorado. 2 minusgrader, strålande sol. Precis som igår var det spikraka vägar och prärien full med kossor. Efter två timmars körning – som Stockholm till Örebro – hade vi bara passerat fyra små samhällen med endast en handfull beboeliga hus.  Ganska så

sm0jsm i USA 2018
Happy hour
fredag 12 oktober 2018 - Amarillo, Texas, USA

Nu rullar vi mot Amarillo, vi kom iväg lite tidigare då det blir en långkörare idag. Strax innan Henrietta valde Lawa att leverera i blöjan så vi stannade vid en pecanaffär. Jösses vad pecan de hade! Kakor, fudge, rostade, med kanel mm Och man fick provsmaka ALLT! 😋Händer inte så

Winter is coming...
torsdag 11 oktober 2018 - Dallas, Texas, USA

Idag fick vi en härlig frulle bestående av drypande fett. De hade till och med en full kantin med smält ost om man ville öka på kolestrolhalten.Väl på vägen minskade temperaturen drastiskt från 28 till 21 grader på 30 mil, dags att leta fram tjocktröjan. 🤪Lunchen betades av på Jack

Texas with a twist

Texas with a twist

24 september 2019 - 5 oktober 2019

Lite sightseeing och äta gott samt mycket shopping! Vi tar oss runt Houston, New Orleans och Dallas i ca 9 dagar.

Senegal 2019/2020  med Onboarding i Texas

Senegal 2019/2020 med Onboarding i Texas

26 juli 2019 - 11 april 2020

Denna resan blir in nionde / tionde resa till sjukhusfartyget, Africa Mercy. Jag kommer att arbeta som teamledare på ögonoperation. Under september kommer jag att arbeta i ögonteamet med planering, undervisning och mentorskap och åker till Texas, Mercy Ships internationella center för Onboarding, en 4 veckors kurs. Resan blir uppdelad i två terminer, under hösten är jag ombord ca 2 månader och under vintern 3,5 månader. -Tack för att ni ber för mig och Mercy Ships och min resa.

USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

The American Dream - Coast to Coast

The American Dream - Coast to Coast

5 september 2018 - 30 september 2018

En dröm går i uppfyllelse, planerad i 4 år, dvs sedan vi var på roadtrip i californien när Göran fyllde 50. Nu har jag fyllt 50 och vi slår till igen. Miami till Los Angeles längs Södern.

Luffa i USA

Lawa goes jorden runt

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Nicavaca med lite NYC

Nicavaca med lite NYC

2 juli 2017 - 14 juli 2017

Nicaragua och New York City - resan är nästan helt oplanerad förutom Ansas bröllop

Texas/Florida

Texas/Florida

6 januari 2017 - 25 mars 2017

Flyger till Dallas, Texas och hälsar på vänner för att sedan hjälpa min pojkvän att flytta till Fort Lauderdale, Florida.

Rikard Stensson
Rikardreser