Amarillo

Amarillo
söndag 13 augusti 2017 - Amarillo, Texas, USA

12 augusti 2017.Då Påhl fick den stora äran att köra så mycket igår så fick jag köra lite mer idag. Vi började i Oklahoma City med att leta oss ut på route 66 (äntligen!) (En vecka sen vi åkte från Sverige och nu tog vi oss till slut till The Mother road!). Det störtregnade dock. Och

Amanda
rundfyrklant i Kakdegsresan
Senast aktiv - från Riccione, Emilia-Romagna, Italien
New Mexico --> Amarillo, Texas
torsdag 30 juni 2016 - Amarillo, Texas, USA

Walmart, Blue hole, Cadillac ranchPackade ihop grejer och tält. Käkade frulle – in i bilen. Åkte till Walmart för en första shoppingrunda tillsammans. Stor affär, gick bra, alla hjälps åt som alltid. Åkte till Blue hole (Santa Rosa), fint! Så klart vatten, och iskallt visade det sig –

J N
jenyw i USA Coast to coast 2016
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Route 66 - Första dagen Oklahoma City-Amarillo
lördag 11 april 2015 - Amarillo, Texas, USA

I regn och rusk anträder vi så vår "egentliga" resa, den längs Route 66, eller rättare sagt den västra delen av denna. Avfärd från vårt motell i Oklahoma City på lördag morgon. Nu börjar äventyret... Vårt första stopp gör vi i El Reno för att kolla in Fort Reno som uppfördes 1874

It is the way to Amarillo....kommer ni ihåg hiten?
onsdag 10 september 2014 - Amarillo, Texas, USA

Onsdag 10/9 En natt till i Amarillo... 27 grader varmt och sol Sockerchocksfrukost utan en tillstymmelse till fibrer och ingen mjölk till kaffet....el ska man säga te? Janne och Jerry tog en egen tur till Palo Duro Canyon, en mycket vacker State park. Och Sinnica och Lotta shoppade lite efter en

Lotta Hellsten
Ride4fun i Route 66 2014
Senast aktiv - från Tierp, Uppsala län, Sverige
Mot alla vindar!
tisdag 9 september 2014 - Amarillo, Texas, USA

Tisdag 9/9 36 grader varmt och sol och BLÅST!!! Oklahoma city - Amarillo 298 Miles Oklahoma - Texas Avfärd 07.25 och redan varmt. Första sevärdheten för dagen blev Ponybrigde över Canadian river. En 3944 ft lång bro med 38 bågar. Kaffe och lite gott på Lucille's Roadehouse of dinner i

Lotta Hellsten
Ride4fun i Route 66 2014
Senast aktiv - från Tierp, Uppsala län, Sverige
Delstaten Texas var en upplevelse
lördag 19 juli 2014 - Amarillo, Texas, USA

Vaknar tidigt .. Fy vad loppigt hotellet var. Vi tog en Bagels och Kaffe och drog. Idag har vi också en lång resdag i våran tuffa "Chevrolet Surburban" We go West... Från Oklahoma City mot nästa ställe vi tänkt sova på "Albuqergue" som ligger i Delstaten New Mexico. Vi fortsätter på

Ut på prärien i Texas
onsdag 11 september 2013 - Amarillo, Texas, USA

Morgon i Weatherford, frukost, packa bilen och värdinnan på motellet hade förberett en dragning där två personer skulle få en present och vem fick den första om inte Kåge. Vi körde ut ur Weatherford med police-chefen med blåljuset tänt! Kul att man uppmärksammar vår körning! Vi kom

Leo -
Leolejon i Route 66
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Dag 6
torsdag 12 september 2013 - Amarillo, Texas, USA

Yttelrligare en varm dag, 38 grader;) kört 44 mil .Toppenfina vågar har följt den gamla route 66 nästan hela vägen. varit och tittat på ett museum som handlar om vägen och vad som hände Människorna under den långa resan till Karlifonien. Vi har passerat otaliga övergivna byar,

Dag 12. Henryetta-Amarillo
onsdag 28 augusti 2013 - Amarillo, Texas, USA

Då hade vi också passerat genom Oklahoma och kommit in i Texas. När vi kom till Oklahoma city anslöt vi också till Route 66. Tyvärr finns det inte så mycket bevarat av gamla 66:an, men nya IS 40 följer samma sträckning. I Clinton utanför Oklahoma city var vi på ett museum från gamla

Get your kicks on Route 66!
måndag 1 juli 2013 - Amarillo, Texas, USA

Nu har vi äntligen lämnat världsrekordhettan innan bildäcken smälte. Det gick inte att stå still för länge på samma plats med sandaler för då smälte sulan. Lite skraja att det skulle bli nått knas med bilen rullade vi sakta ner mot Route 66. Termometern sjunk sakta och efter 5 timmars

Therese Murstam
EnjoyingLife i USA
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

USA Coast to coast 2016

USA Coast to coast 2016

23 juni 2016 - 13 juli 2016

STS

4 april 2015 - 29 april 2015

Nu ska det äntligen bli av. Ytterligare en av punkterna på Pers "Att Göra"-lista ska prickas av. Fast vi åker inte hela sträckan från Chicago till Santa Monica, vi nöjer oss med sista halvan och startar i Oklahoma City. Som kompensation lägger vi på några platser innan vi når Route 66. Vi vill gärna besöka några av de platser där vår ungdoms musik har sina rötter och börjar därför med Nashville och Memphis. På vägen kommer vi även att besöka Dallas där Per varit ofta i samband med sitt arbete, men som nu även Monika ska få lära känna. Som avslutning kommer vi att från Santa Monica att ta oss upp längs med Highway 1 på USAs västkust till San Francisco varifrån vi har vårt flyg hem. Kanske hinner vi även med en avstickare ner till södra Kalifornien.

Route 66 2014

Route 66 2014

5 september 2014 - 26 september 2014

Jerry, Lotta, Janne och Sinika på mc-äventyr på Route 66 från Chicago till LA och Highway 1 till San Fransisco.

Roadtrip i USA

Roadtrip i USA

14 juli 2014 - 11 augusti 2014

Familjen åker iväg till Usa för att Bila runt i en månad. Vi Startar i New Orleans så vi får känna lite rytmer av Blues och Jazz och sen vidare till Memphis för att besöka Graceland. Sen blir det som det blir..... Det blev 545 mil körda och vi åkte igenom 10 delstater. Lousiana, Missisippi, Tennesse, Arkansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona, Nevada & California Vi besökte bl.a New Mexico, San Diego, Las Vegas, Grand Canyon, Palm Spring, Los Angeles,Cambria m.m. Vi avslutade med några dagar i San Fransisco

4 september 2013 - 21 september 2013

En resa på Harley Davidson mc längs den mytomspunna Route 66 från Grand Park i Chicago till Santa Monica Boulevard i Santa Monica i Los Angeles. En resa genom 3 tidszoner och åtta stater i USA - den s.k. Mother Road - som byggdes 1926-27 men som inte existerar i sin fulla längd idag. Körninge kommer dock att gå så mycket som möjligt på den gamla "asfalten"! Kolla fler bilder på www.mc-rejser.blogspot.dk

5 september 2013 - 22 september 2013

Route 66 från Chicago till LA

USA 2013. Buffalo-Los Angeles

USA 2013. Buffalo-Los Angeles

16 augusti 2013 - 8 september 2013

USA

USA

9 juni 2013 - 19 augusti 2013

Dags för ett nytt äventyr för oss! Denna gång lite mer civiliserat än sist ;-)

USA - kust till kust

USA - kust till kust