Houston

Nasa Space Center
torsdag 13 september 2018 - Houston, Texas, USA

I morse drog vi till Nasa Space Center. Vi tog en åktur på området och fick se det faktiska kontrollrummet som användes way back then. Tyvärr för vår del, är det under restaurering då det i sommar är 50-årsjubileum sedan Neil Armstrong med besättning, klev iland på månen

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Stannar till i Houston
måndag 11 juni 2018 - Houston, Texas, USA

Nasa. Vi tog en tur där vi såg den gamle kontrolcentret till Apollo flygningar och en tur som visade oss trainingsområdet för astronauter. Inne på området finns även ett Boeingplan med en Spaceshuttle på taket. För övrigt fanns där massa andra utställningar att titta på. Avslutade

Amanda Björkhagen
amandabjorkhagen i Luffa i USA
Senast aktiv - från USA
Houston, we have a problem
söndag 2 juli 2017 - Houston, Texas, USA

Problemet är att det börjar bli lite segt och långtråkigt.En lång dag är ännu inte slut. Det är 21 h sedan jag ankom Arlanda för avfärd mot Nicaragua. Jag har förberett mig inför dygnsomställningen med att vara uppe sent och bara sova några få timmar. OK, det var inte riktigt

Frida Egerlid
i98frieg i Nicavaca med lite NYC
Senast aktiv - från Ciudad Darío, Matagalpa, Nicaragua
lördag 26 november 2016 - Jorden Road, Houston, Texas, USA

Livet är inte alltid lätt ....på denhär länken  på min hemsida kan du läsa  ommin helvetesresahttp://medzeta.se/helvetesresan.html

vinteriparadiset
vinteriparadiset i Helvetesresan
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Making Our Way Downtown
fredag 16 september 2016 - Houston, Texas, USA

Today Sofia and I headed out on our own today, to downtown Houston. Close to all of the streets are one way streets with every other one heding the same direction. Steping out of the car wearing shorts and a t-shirt I find myself feeling terribly sorry for all the people having to work in this

Hemresa
onsdag 25 maj 2016 - Houston, Texas, USA

Ja då var resan över för denna gång. Lämnar bilen åter vid halv 11 tiden och tar sen buss till flygplatsen. Där äter vi lunch och får sen vänta. Det är drygt +30 grader och soligt. Så härligt. Av okänd anledning blir vi försenade 30 min så planet lyfter inte förrän 16.40. Så

Houston, Texas
tisdag 24 maj 2016 - Houston, Texas, USA

Sista dagen med gänget. Efter frukost åker vi till Gallerian som är ett stort shoppingcenter. Blir lite shoppat. Sen åker vi ut till ett mindre shoppingcenter och äter lunch på en thairestaurang. Åker sen åter till hotellet där vi äter medhavd middag och tar en drink och firar en mycket

Houston, Texas
måndag 23 maj 2016 - Houston, Texas, USA

Ja då var vi åter i Houston igen. Blev lite shopping på väg ner hit. Här kommer vi nu att bo tills vi flyger härifrån på onsdag. På kvällen tar vi taxi till downtown. Hamnar mitt i ett kontorsdistrikt och hittar nästan inget att äta. :( Kollar också upp tunnlarna som vi läst så

Houston
tisdag 10 maj 2016 - Houston, Texas, USA

Äntligen framme. Landar i Houston enl planering kl 12.55 lokal tid. 19.55 svensk tid. Har faktiskt sovit riktigt gott på planet och det känns ganska bra när vi kliver av till ett soligt och VARMT Houston. + 31 grader. ;D Checkar in på hotell Ramada där vi ska bo inatt innan vi ska hämta

From poison ivy to Twin Peaks
fredag 11 mars 2016 - Houston, Texas, USA

På morgonen bestämde vi oss lite långsamt och långdraget att äntligen ta oss ut och begav oss iväg för cachingäventyr. Vi började med en nationalpark som mötte oss med "Varning för alligatorer"-skylten men det hindrade inte oss från att trampa in i träsket och leta efter en gammal

The American Dream - Coast to Coast

The American Dream - Coast to Coast

5 september 2018 - 30 september 2018

En dröm går i uppfyllelse, planerad i 4 år, dvs sedan vi var på roadtrip i californien när Göran fyllde 50. Nu har jag fyllt 50 och vi slår till igen. Miami till Los Angeles längs Södern.

Luffa i USA

Luffa i USA

11 juni 2018 - 11 juni 2018

Nicavaca med lite NYC

Nicavaca med lite NYC

2 juli 2017 - 14 juli 2017

Nicaragua och New York City - resan är nästan helt oplanerad förutom Ansas bröllop

26 november 2016 - 22 januari 2017

En overklig resa...

Houston Texas

Houston Texas

13 september 2016 - 20 september 2016

Början på en lång resa på obestämd framtid. Första etappen av vad som i nuläget kommer fortsätta till San Fransisco, runt Australien och vidare till Nya Zeeland.

USA 2016. Texas

USA 2016. Texas

10 maj 2016 - 26 maj 2016

En två veckors rundtur i Texas med bil. I sällskap med Gunbritt och Gunnar

Hello, uncle Sam!

Hello, uncle Sam!

5 mars 2016 - 30 mars 2016

En drygt 3 veckors resa till USA tillsammans med vänner för att hälsa på några barndomsvänner samt göra en roadtrip från Houston till San Diego.

USA no.5

USA no.5

22 november 2015 - 3 december 2015

Slutdestinationen är återigen storasyster i Houston. Deras familj utökades i maj och nu ska jag äntligen få träffa honom, lille Alexander ?? Självklart har jag väntat och längtat efter att få träffa hela familjen och särskilt Nora ?? Det finns en massa fördelar med att ha en syster i USA, men sedan hon fick sina fina barn känns det även väldigt ledsamt. Resorna dit är väl planerade och efterlängtade! Planer för resan är att umgås, fira Thanksgiving och köpa lite klappar till kidsen där hemma. Å kidsen ja! Denna gång är det bara jag som åker, något som bestämdes med en viss tveksamhet ?? På återseende!

USA roadtrip

USA roadtrip