USA

1 797 036 Bilder & 285 835 Dagböcker

2019 Caribien

2019 Caribien

8 januari 2019 - 20 januari 2019

3 nätter i Miami, S Beach. Den 12 går vi på kryssning ut i Caribien. MSC Seaside heter skeppet. Med mig har jag väninna Helene fr Göteborg

Viva Las Vegas

Viva Las Vegas

7 januari 2019 - 7 januari 2019

En fantastisk resa längs alla spelälskares favoritmecka

Back to Yellowstone!

Back to Yellowstone!

6 januari 2019 - 21 januari 2019

Orlando/kryssning Jungfruöarna

Orlando/kryssning Jungfruöarna

24 december 2018 - 7 januari 2019

Ni som känner oss vet att julen inte är något för oss! Vi tar släden 09.50 från Umeå på julafton och åker iväg på den kortaste tripp vi någonsin gjort till USA!

Min Florida trip

Min Florida trip

3 december 2018 - 17 december 2018

Min första resa ensam blev en trip till Florida :)

Florida och kryssning i Karibien

Florida och kryssning i Karibien

29 januari 2017 - 18 februari 2017

Under tre veckor hyrde vi ett hus i Cape Coral I västra Florida. På hemvägen passade vi på att testa en kryssning under 3 dgr i Karibien. Det gav mersmak! Bilder finns under "2017/Florida + Bahamas jan-feb 2017".

Tjejresa till New York - Gb fyller 60 år

Tjejresa till New York - Gb fyller 60 år

11 november 2015 - 15 november 2015

När jag fyllde 60 år bestämde jag mig för att bjuda tjejerna i familjen på en tjej-resa till New York. Sara, Pernilla och Sanna följde med. Kim var gravid och fick stanna hemma. Under några spännande dagar upplevde vi massor i New York. Bilder finns under "2015/New York 2015" och "2015/Tjejresa till New York".

Florida - Fort Meyers Beach, Miami, Key West och Las Vegas

Florida - Fort Meyers Beach, Miami, Key West och Las Vegas

24 december 2013 - 8 januari 2014

Vi anlände till Fort Meyers Beach på julafton och stannade där en vecka. Körde därefter till Miami, där vi träffade Berith och Mats på nyårsafton. På vägen till Miami tog vi en kanottur och hälsade på alligatorerna i träskmarkerna. Framme i Miami firade vi nyårsafton på Miami Beach! Wow! Därefter till Key West och slutligen Las Vegas. Bilder finns under "2014/Florida årsskiftet 2014#

Cayman Islands

Cayman Islands

27 oktober 2018 - 11 november 2018

Höstlov och semester med sol och värme.

Amalias 30års crusing

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Kort om USA

Vem har inte drömt om att korsa USA i en 50 tals cabriolet. Detta makalösa land med så många sevärda platser. Storstadspulsen i New York eller sol och bad i Florida. Den vibrerande södern eller ändlösa raksträckor över midwest plains. Grand Canyons spektakulära natur, genom Arizonaöknen ut mot den Kaliforniska kusten och självklara resmål som Los Angeles och San Fransisco. Åker du Highway 1 ska du starta i SF och köra söderut mot LA då du då får Stilla Havet direkt på höger sida och enkelt kan svänga av om du vill ta kort (och det kommer du vilja)