Utah

Mot nya äventyr...
lördag 18 augusti 2018 - Utah, USA

Frukost dock inte riktigt som vanligt. Fick vänta 45min i kö för å få ett bord. Efter frukosten packade vi ihop å började vår resa mot Vegas. Hämtade upp Alice som varit hos sin dotter å myst med sina barnbarn. Där blev jag bjuden på en macka med Shellbys (dottern) hemgjorda lemoncurd.

Snowbird Resort all day..
fredag 17 augusti 2018 - Utah, USA

Frukost gottit.. En sväng till poolen. Simmade lite å kröp sen ner i bubbelpoolen. Varmt varmt men så gott för kroppen. Solade lite. In å duscha å lite käk på de. Upp på rummet å tog oss en powernap. Fixade lite kaffe å satte oss på balkongen å mjöt av utsikten å alla som höll på

Snowbird Resort
torsdag 16 augusti 2018 - Utah, USA

Upp å ut å njuta en stund på balkongen innan vi gick/åkt ner å käkade en god frukost. Upp på rummet å fixa till oss för utflykt å födelsedags kalas. En biltur till Alice dotter med familj. Dotter tog sedan mig å Mattias på en tur i naturen å till Target (stormaknad typ ica,

besök hos en vän - fyra dagars helg
lördag 25 juli 2015 - Salt Lake City, Utah, USA

Sundanceberget, saltsjövandring samt mysiga middagar och träffa nytt folk. Otroligt sol och joggning på morgonen!

Åsa K
challenge i Det stora äventyret
Senast aktiv - från Memphis, Tennessee, USA
Arizona --> Monument Valley, Utah
tisdag 28 juni 2016 - Oljato-Monument Valley, Utah, USA

Monument Valley, Forrest Gump point, NavajotacosVaknade runt sex, lite kallt i tältet men ändå lagom, hellre det än varmt. Visade sig att vår dragkedja gått sönder igår när Kieron gav Nathalie fler liggunderlag. Kunde inte öppna den så fick öppna den nedersta och krypa ut i ökensanden,

torsdag 9 juni 2016 - Mexican Hat, Utah, USA

Mexican Hat Lodge kl. 21.45 Uppe i mörkret, den tidiga starten kompenserades med en öken soluppgång. Hyfsat kompensation. Resan till Monument Valley gick utan missöde, men med en alltmer spännande natur närmare målet vi kom. Vår guidade tur började på den rundan som alla kan åka, många

USA 2015 Rapport nr 9
torsdag 15 oktober 2015 - Panguitch, Utah, USA

Torsdagen den 15 oktober Idag har vi sett en björn. Svartbjörn! Men nu skall vi ta det från början: Vi närmar oss nu Arizona och Jenny, Brandon och hundarna. Två veckor har vi kört runt uppe i norra USA. Det har gått otroligt fort (inte bara på vägarna menar jag) men jag måste erkänna

Eric Lund
sm0jsm i USA 2015
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
USA 2015 Rapport nr 8
onsdag 14 oktober 2015 - Heber City, Utah, USA

Onsdagen den 14 oktober Skönt att höra att fiskarna lever, Kjell. Vi gläds med Lydia att hon både kan skala potatis och fläta Simones hår. Underbart att det har gått så bra. Hans, vi hade också -1 gr i morse men på dagen blev det +28! Nu skall vi spela 500 igen, Elsa.Vi får se vem som

Eric Lund
sm0jsm i USA 2015
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Åka vidare
söndag 11 oktober 2015 - Springville, Utah, USA

Nu har tiden här i Springville lidit mot sitt slut och vi åker vidare imorgon bitti De sista dagarna har vi mest umgåtts med vänner och det är så otroligt roligt att få umgås igen och lika otroligt jobbigt att säga hej då. Idag har vi varit på en hajk till en grotta och ett litet

Åka vidare
söndag 11 oktober 2015 - Springville, Utah, USA

USA Florida + Los Angeles

USA Florida + Los Angeles

4 augusti 2018 - 4 augusti 2018

En härlig semester bara vi två..

28 maj 2016 - 12 juni 2016

Denver kl. 22.20 Framme vid förste anhalten. Resan gick i stort sett bra trots försening från Island. Stannar bara en natt här och åker efter frukost imorgon. Eftersom jag har varit vaken i 25 timmar nu blir det inget mera skrivet, utan jag går lägga mig.

USA Coast to coast 2016

USA Coast to coast 2016

23 juni 2016 - 13 juli 2016

STS

USA 2015

USA 2015

1 oktober 2015 - 24 november 2015

Ännu en rundresa med bil i USA. Först de delstater Brita behöver (Wisconsin, Minnesota, Iowa, South Dakota, North Dakota, Montana) så att hon har varit i alla 48 stater. (Hawaii och Alaska får bli en senare resa.) Sedan en vecka hos Jenny i Phoenix Arizona. Som avslutning en lååång resa genom främst Texas, Arkansas, Mississippi, Missouri, Kentucky och Virginia. Vi får se vad vi hinner med. Avslutning minst två dagar i Chicago. Vi åker nästan bara småvägar!

Roadtrip #2

Roadtrip #2

1 oktober 2015 - 4 november 2015

Dax att besöka våra vänner på andra sidan Atlanten igen. Den här gången tar vi med oss våra tvillingar som blir 8 månader en vecka in på resan. Vi får även sällskap av min (Marias) mamma. Resan börjar i Salt lake city via Las Vegas, Los Angeles, San Francisco, Hidden valley lake och avslutas i Salem utanför Portland.

Roadtrip USA!

Roadtrip USA!

22 maj 2015 - 26 juni 2015

Då var det dags igen att checka av något på min bucketlist! Den här gången bär det av till USA för en 5-veckors roadtrip genom landet. Vi kommer blanda storstadsliv med fantastisk natur och jag hoppas få uppleva det typiskt amerikanska livet. Det kommer bli ett fantastiskt äventyr, så följ oss gärna!

Roadtrip i naturens tecken. Start Chicago. Slut San Fransisco.

Roadtrip i naturens tecken. Start Chicago. Slut San Fransisco.

1 oktober 2014 - 5 november 2014

Vår första resa i vår lilla familj innehåller storstad för att landa, natur för att njuta och San Fransisco för att bara vara, innan hemresan.

Let's go west!

Let's go west!

1 oktober 2014 - 21 oktober 2014

Flyger in till Los Angeles 1 oktober för att ta oss Highway 1 till San Francisco, innan vi viker av österut mot bland annat Yosemite, Mammoth, Grand Canyon, LAS Vegas.

CA/NV/AZ igen + UT

CA/NV/AZ igen + UT

5 september 2014 - 23 september 2014

En hel del nya resmål, men också återseende av tidagare besökta platser

Från kust till kust och tillbaka - en roadtrip i USA

Från kust till kust och tillbaka - en roadtrip i USA

2 september 2014 - 24 oktober 2014

Nationalparker, skyskrapor och allt emellan.

Charlene
Shannoni