Virginia

Måndag 12/tisdag 13 november
tisdag 13 november 2018 - Charlottesville, Virginia, USA

B: Måndag morgon startade vi i Forest City, North Carolina. Regnet stod som spön i backen när vi startade på morgonen och det var kallt. Dock inte minusgrader. Eric fick köra och han hade ändrat resplanen så att vi inte skulle åka upp i bergen utan började med breda fyrfiliga vägar. Efter

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Hemfärd
torsdag 24 maj 2018 - Waynesboro, Virginia, USA

Hej hopp!Då har det mest varit att sitta i bilen på väg upp mot Washington. Hunnit lite sista shoppande och även ätit lite gott...😊 Nu har vi torsdag morgon och idag flyger vi hem. Flyget går på eftermiddagen så det betyder att vi kommer hem imorgon, fredag.Tack för denna gång!See ya!

Sylvia Carlsson
Route66mm i Leta nya MC-vägar mm.
Då har resan börjat
lördag 12 maj 2018 - Hillsville, Virginia, USA

Hej hopp! Då har vi kommit igång på vår lilla tur. Resan hit gick bra. En liten försening från Arlanda till Frankfurt gjorde att vi fick oss en liten springtur för att hinna med flyget till Washington DC men det gick bra. 😅Igår, fredag, var första hela dagen här. Vi började turen

Sylvia Carlsson
Route66mm i Leta nya MC-vägar mm.
Tourstart
onsdag 21 februari 2018 - K-V Road, Victoria, Virginia, USA

Idag var det äntligen dags för Mauritiustouren att ha sin premiär. Dagen startade med en rejäl frukost - Heritage Awali vet vad en golfare behöver. Därefter shuttel till klubben för att  hämta ut klubbor o vagn -gott att kunna förvara dem där o slippa släpa dem fram o tillbaka. Dagen

Sista striden.
söndag 22 oktober 2017 - Fredericksburg, Virginia, USA

Ny dag och ny möjligheter. I dag var målet mot Washington. Vi checka ut efter en god frukost och fastna i ett samtal med hotell Receptionens Daisy. Hon berätta om olika boenden och att man enklast parkera bilen i Alexandria och tog tåg in till centrum och vita huset. Så vi packa in oss i bilen

Erica Åhström
Levalivetsresa i Åhströms resa till USA
Senast aktiv - från Lindsborg, Kansas, USA
Finalen
torsdag 8 juni 2017 - Manassas, Virginia, USA

Jaha, då början resan närma sig sitt slut. De här sista dagarna har vi det mest bara rullat på "hemåt". Vi har bott i Bedford, Waynesboro och inatt bor vi i Manassas. Vädret har varit lite kyligare dessa dagar. Idag endast 10 grader C på förmiddagen. Dock ökade tempen markant senare på

Keep on rollin'
söndag 28 maj 2017 - Floyd, Virginia, USA

Då har det hunnit bli söndag. Vi kom upp på parkvägen igår så nu känns allt som det ska. Härligt väder har vi haft hittills. Övervägande soligt och runt 25-30 grader på dagarna. Igår kväll regnade det litegrann men idag är det fint igen. Bor på ett grymt mysigt ställe med mycket

Hämtat hojarna
fredag 26 maj 2017 - Waynesboro, Virginia, USA

Hej hopp,Då kommer ett första lite kort inlägg. Vi kom fram igår kväll (25/5) och resan gick bra för samtliga.Lite nervösa blev vi när Björn ringer från Landvetter och säger att han inte har något ESTA enl. personalen på flygplatsen. Han skulle komma till Frankfurt men sedan inte

Hämtat hojarna
fredag 26 maj 2017 - Waynesboro, Virginia, USA

The end of the road...
lördag 12 september 2015 - Manassas, Virginia, USA

Jaha, då var resan i princip över för denna gång. Idag, lördag, har det regnat mest hela dagen. Inte så roligt... Men det har varit hyfsat varmt så vi har inte frusit trots allt regnande. Förmiddagen ägnades åt ett besök på/i Luray Caverns. Jag o Per har varit där förut så vi

Sylvia Carlsson
Route66mm i Blue Ridge Parkway + PQ 50 bast!
USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

Leta nya MC-vägar mm.

Leta nya MC-vägar mm.

10 maj 2018 - 25 maj 2018

Jag, maken Per och min storebror Rolf tar oss en tur till USA. Flyger till Washington DC, hyr bil och bilar söder över mot Tennessee och räknar även hinna med en tur i Kentucky, en delstat vi inte varit i förut. Tanken med denna resa är dels att upptäcka nya MC-vägar för en kommande tur samt att få visa min bror Rolf en del av USA. Hoppas och tror att han kommer tycka om det. För övrigt inte så mycket planerat. Tänker ta det lite som det kommer.

Mauritius - Nyp mig i armen!

Mauritius - Nyp mig i armen!

18 februari 2018 - 6 mars 2018

En 16-dagarsresa till Mauritius med golf, bad, äventyr o bara vara.

Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

BRPKW 2017

BRPKW 2017

25 maj 2017 - 9 juni 2017

En ny tur längs Blue Ridge Parkway med omnejd. Resenärer är: Sylvia & Per Carlsson, Björn & Laila Hjalmarsson, Carl-Johan Welander, Jonny Henriksson och Jørgen Blichfeldt Nielsen.

Blue Ridge Parkway + PQ 50 bast!

Blue Ridge Parkway + PQ 50 bast!

29 augusti 2015 - 14 september 2015

Motorcykel / biltur och retur Washington DC - Tellico Plains, TN i goda vänners lag från när och fjärran. Denna resgrupp består av svenskar, spanjorer och danskar... Och några Smaulänningar! ??

USA 2015

USA 2015

27 juni 2015 - 29 juli 2015

Nu kör vi! Nu drar vi från oöppnade flyttkartonger och allt flyttstök. En månad i USA, med den lilla familjen. Jag, Christer, Tintin och Maja. Första anhalt Södertälje för att lämna lilla vovven Milli till Fantastiska Marie Grundsten.

Favorit i repris

Favorit i repris

28 augusti 2014 - 12 september 2014

Käre maken o jag tar en favorit i repris. Som en del andra hittar sina favoritresmål i Grekland eller Spanien så har vi hittat vårat i USA. Uppe i Appalacherna på den sydöstra delen av USA, där trivs vi som bäst.

USA N N/E 2014

USA N N/E 2014