Waynesboro

Hemfärd
torsdag 24 maj 2018 - Waynesboro, Virginia, USA

Hej hopp!Då har det mest varit att sitta i bilen på väg upp mot Washington. Hunnit lite sista shoppande och även ätit lite gott...😊 Nu har vi torsdag morgon och idag flyger vi hem. Flyget går på eftermiddagen så det betyder att vi kommer hem imorgon, fredag.Tack för denna gång!See ya!

Sylvia Carlsson
Route66mm i Leta nya MC-vägar mm.
Hämtat hojarna
fredag 26 maj 2017 - Waynesboro, Virginia, USA

Hej hopp,Då kommer ett första lite kort inlägg. Vi kom fram igår kväll (25/5) och resan gick bra för samtliga.Lite nervösa blev vi när Björn ringer från Landvetter och säger att han inte har något ESTA enl. personalen på flygplatsen. Han skulle komma till Frankfurt men sedan inte

Route66mm i BRPKW 2017
Hämtat hojarna
fredag 26 maj 2017 - Waynesboro, Virginia, USA

Route66mm i BRPKW 2017
Starting from North
måndag 31 augusti 2015 - Waynesboro, Virginia, USA

Äntligen började den "riktiga" resan. Idag har vi kört hela Skyline Drive. Den vägen vi smygstartade på igår. Där fick vi se alla möjliga djur. Bl.a. Svartbjörn, Hjort och Vildkalkoner. Lunchen intogs på Skyland Resort med en skapligt vacker utsikt. Längs vägen idag träffade vi

Sylvia Carlsson
Route66mm i Blue Ridge Parkway + PQ 50 bast!
On the road again
lördag 30 augusti 2014 - Waynesboro, Virginia, USA

Hejsan hoppsan! Har kört längs Skyline Drive idag. Vädret fortsätter vara på topp. Uppe i bergen blir det så "kallt" som 19-20 grader. Nere i dalarna runt 28-29 grader. Mestadels solsken. Idag var vi till Luray Caverns. Det är s.k. Karstgrottor. Dessa finns i berg som består av

Route66mm i Favorit i repris
Det "rullar" pa....
fredag 21 juni 2013 - Waynesboro, Virginia, USA

Hej igen! Nu har vi antligen fatt tag i en dator dar vi kunde plugga in USB och ladda upp lite bilder. For att se fler bilder kan ni kolla pa vart gamla inlagg "We Idag har vi tagit oss bort fran de stora interstate vagarna och kort genom den vackra nationalparken Shenandoah i Virginia. Hur

Ingela Pettersson
Darjeeling-limited i USA roadtrip
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Thunder and lightning
torsdag 23 maj 2013 - Waynesboro, Virginia, USA

Whazzup! Då var torsdagen nästan till ända. Idag har vi fått åka i en hel del regn och åskväder. Brukar i princip vara svårt att höra åskmuller när man sitter på en motorcykel o åker med motorbuller, vindsus och hjälm på men en rejäl smäll kom det så man nästan trillade av

Route66mm i Blue Ridge and more by bike 2013
Shenandoah National Park
fredag 26 oktober 2012 - Waynesboro, Virginia, USA

I morse lämnade vi Washington och styrde mot Shendoah nationalpark som är en lång bergsrygg med en fantastisk utsikt. Vi hann att ta några bilder innan dimman välde in. Efter att ha åkt flera mil uppe på bergsryggen tog vi oss ned på marken igen och beslöt att övernatta i Waynesboro nära

Hans Von Zeipel
Hansvz i USA
Same old, same old...
torsdag 9 juni 2011 - Waynesboro, Virginia, USA

Som vanligt har vi inget speciellt att rapportera (förutom för er MC-åkare). Underbara vägar ännu en dag i 35-36 graders värme. Under dessa två veckor har vi ju varit nära att köra på en del djur. Det mest udda är nog dock gårdagens "nästan"-incidenter. Ena gången var det en

Route66mm i Blue Ridge by Bike
Sky Line Drive
söndag 29 maj 2011 - Waynesboro, Virginia, USA

Det blev aldrig något oväder igår kväll, så vi avslutade dagen med Nascar på Old Dominion Speedway. Vi såg finalerna i flera olika klasser som t.ex. Street Stock Car, Legends och Late Modells. Mycket trevligt! Idag har vi kört längs Sky Line Drive från Front Royal southbound to

Route66mm i Blue Ridge by Bike
Leta nya MC-vägar mm.

Leta nya MC-vägar mm.

10 maj 2018 - 25 maj 2018

Jag, maken Per och min storebror Rolf tar oss en tur till USA. Flyger till Washington DC, hyr bil och bilar söder över mot Tennessee och räknar även hinna med en tur i Kentucky, en delstat vi inte varit i förut. Tanken med denna resa är dels att upptäcka nya MC-vägar för en kommande tur samt att få visa min bror Rolf en del av USA. Hoppas och tror att han kommer tycka om det. För övrigt inte så mycket planerat. Tänker ta det lite som det kommer.

BRPKW 2017

BRPKW 2017

25 maj 2017 - 9 juni 2017

En ny tur längs Blue Ridge Parkway med omnejd. Resenärer är: Sylvia & Per Carlsson, Björn & Laila Hjalmarsson, Carl-Johan Welander, Jonny Henriksson och Jørgen Blichfeldt Nielsen.

Blue Ridge Parkway + PQ 50 bast!

Blue Ridge Parkway + PQ 50 bast!

29 augusti 2015 - 14 september 2015

Motorcykel / biltur och retur Washington DC - Tellico Plains, TN i goda vänners lag från när och fjärran. Denna resgrupp består av svenskar, spanjorer och danskar... Och några Smaulänningar! ??

Favorit i repris

Favorit i repris

28 augusti 2014 - 12 september 2014

Käre maken o jag tar en favorit i repris. Som en del andra hittar sina favoritresmål i Grekland eller Spanien så har vi hittat vårat i USA. Uppe i Appalacherna på den sydöstra delen av USA, där trivs vi som bäst.

USA roadtrip

USA roadtrip

15 juni 2013 - 29 juli 2013

Det som började som en dröm har efter mycket planering blivit verklighet! Jag och Magnus gör nu den ultimata USA roadtripen från östkust till västkust under 6 veckor. Välkomna att följa (med) oss på vår resa :)

Blue Ridge and more by bike 2013

Blue Ridge and more by bike 2013

10 maj 2013 - 27 maj 2013

9 stycken bikers tar sig en tur i det stora landet västerut. Vi som reser är: Björn Hjalmarsson Per Carlsson Sylvia Carlsson Carl-Johan Welander Jonny Henriksson Boris Lundgren Ulla Lundgren Per-Ole Ståhlman Kerstin Dahlgren-Ståhlman

USA

USA

19 oktober 2012 - 7 november 2012

Stockholm-New York-Washington-New Orleans-Chicago-Stockholm

Blue Ridge by Bike

Blue Ridge by Bike

27 maj 2011 - 12 juni 2011

OBS! För att läsa våra reseskildringar skall man klicka på respektive dagboksinlägg under kartan till vänster. Första inlägget heter "Please, start your engines". Deltagare: Per Carlsson, Sylvia Carlsson, Björn Hjalmarsson, Carl-Johan Welander, Tomas Kodrnja.

Route66mm