West Virginia

10 oktober - onsdag
onsdag 10 oktober 2018 - Dunbar, West Virginia, USA

Det började så bra. Vaknade hyfsat utvilade. Solen sken och vi packade noggrant ihop våra pinaler efter frukost. Kom iväg redan 8.30 och var snart ute ur staden efter en bit på motorväg och sedan på backroads, som ibland är tvåfiliga men oftast ganska smala och i detta område väldigt

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Phoenix, Arizona, USA
Vita huset och Air Space Museum.
tisdag 4 juli 2017 - Washington, West Virginia, USA

På morgonen gick jag och C upp tidigt och snörade på oss löparskorna. En springtur som tog oss runt i stora delar av The Mall, vi sprang förbi både  Vita huset och Caopitoleu,. Superbra sätt att se alla dessa sevärdigheter på. Det var vääldigt varm och termometern visade runt 30 grader

Familjen Jansson
Coasttocoast i Kust till kust - USA
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
Kentucky --> Lansing, West Virginia
torsdag 7 juli 2016 - Lansing, West Virginia, USA

The new river Gorge, Endless wall trailKörde till Lansing, West Virginia. Stannade vid The new river Gorge och gick till en utkiksplats där vi såg en fin bro över floden och massa skog, wow. När vi kom fram till campingen var det lite oklart hur vi skulle komma upp till vår campingplats. Men

Första dagen - en bra bit på väg
söndag 7 oktober 2012 - Charleston, West Virginia, USA

Frukosten gick ner utan problem... Det var inte en europeisk hotellfrukost, men mycket mer än vad det vanligtvis är i USA. Sen gav vi oss av söderut. Tyvärr regnade det till och från men inga stora mängder. Termometern tog sig upp till underbara 9,5 grad! Först besökte vi Monticello i

Lenita Edquist
LenitaG i circulate the south
Ännu en vecka!
måndag 3 september 2012 - Morgantown, West Virginia, USA

KÄnns som man varit på campus länge för man börjar vänja sig vid allt! Trivs hur bra som helst! Goa människor och mycket nytt att göra=) I helgen var jag på min allra första american football match!! Var kul att uppleva även om jag inte kan reglerna! Fick även testa Tailgating, vilket

glömde lite
fredag 24 augusti 2012 - Morgantown, West Virginia, USA

Glömde säga att vi var på en sån Welcome grej för alla nya på skolan. Vi åkte till deras basket arena som heter Colloseum och lyssnade och fick lite tshirts osv. Har lite bilder från det! Det var även första gången vi såg och träffade skolans maskot!

Senast aktiv - från Morgantown, West Virginia, USA
Mycket att göra första tiden!
torsdag 23 augusti 2012 - Morgantown, West Virginia, USA

Jag är ganksa dålig på att uppdatera denhär sidan! Men händer så mycket så man är inte hemma jättemycket men nu börjar det lugna ner sig lite för alla lektioner har börjat! Vi har varit på endel "frat"-fester och de har varit kul! Den jag berättade om sist, Beachpartym, var sjukt

Idag är det orientation!
fredag 17 augusti 2012 - Morgantown, West Virginia, USA

Under de senaste dagarna har jag umgåtts med lite folk och vi har tsm försökt hitta runt i Morgantown och hitta diverse saker! Vi var blandannat i Morgantown Mall igår och kollade runt lite. Sportkläder osv är ju billigare här så köpte lite men har en känsla för att dä kommer bli mer:P.

Äntligen framme!
tisdag 14 augusti 2012 - Morgantown, West Virginia, USA

Nu har jag fått mitt rum!! Riktigt skönt att äntligen vara på plats. De människor jag träffat hittills har varit jättetrevliga så dehär kommer säkert bli hur bra som helst! Min roomie kommer imorgon så då får man se vad det är för nån=) Jag har redan gett mig ut i staden för att

Påväg mot WVU
tisdag 14 augusti 2012 - Morgantown, West Virginia, USA

Halluuu! Jag har nu varit i USA i två dagar och ser verkligen fram emot att allt ska dra igång! I Washington hade jag mig en vilar dag för att dagen efter ta mig till Morgantown som kommer vara mitt nya hem några månader framåt! Imorgon ska jag flytta in i mitt rum!! Vääääldigt

USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

Kust till kust - USA

STS

circulate the south

circulate the south

6 oktober 2012 - 22 oktober 2012

Dags att besöka sydstaterna i USA. Gissningsvis blir det en del country och inbördeskrigshistoria men även tre världsarv ska besökas och förhoppningsvis något nöjesfält.

Terminen på WVU

Terminen på WVU

14 augusti 2012 - 15 december 2012

Road trip on memory lane

Road trip on memory lane

21 maj 2011 - 4 juni 2011

Åker till Usa med Pops och ser var han bodde under några år när han var liten. Mini road trip =)

Flyga fritt i Landet låtsas

Flyga fritt i Landet låtsas