Brookfield

Konst, kultur och sista dagen i Wisconsin
torsdag 10 januari 2019 - Brookfield, Wisconsin, USA

I dag var vi lite kulturella och besökte Milwaukees Art musum. En otroligt häftig och vacker byggnad. Den var vackrare än föremålen inne. Det var rolgt att gå där att fotografera. Garaget är också hur coolt som helst. Utmed båda siorna i taken var det rutor med speglar som reflektera

En dag i Brookfields och middag med the sweds!
onsdag 9 januari 2019 - Brookfield, Wisconsin, USA

Vaknade kl 05.00 och kunde inte somna om, slumrade till en stund när jag tillslut läste min bok. när de andra hade somnat tassade jag ner till tvrummet, tog med te och english muffin och tittade på nyheterna. Trumps shutdow debbateras flitigt varje morgon. Flera människor har blivit utan jobb

Onsdagen 27 april 2011
onsdag 27 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Onsdagen 27 april 2011 Vaknar till ännu en regnig dag. Min sista hela dag här. Annika och jag har planer på lite som skall göras. Jag skall sy en kudde av tyget som blev över på gardinerna. Vi skall göra en speciell tårta till Therese Baby-shower nästa vecka. Det skall bli en

Tisdag 26 april i Brookfield
tisdag 26 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Tisdagen 27 april 2011 Är lite trött på allt regnandet här. Speciellt när man hör vilket kanonväder det är hemma. På TV´n hör man om väderkatastroferna i USA. Texas brinner och har gjort i flera dagar samtidigt som det drar in en av de värsta orkaner som sträcker sig från Texas

Annandagpåsk
måndag 25 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Annandag påsk 25 april 2011 Ännu en solig dag som ger vårkänslor. Vi har varit lite lata idag. Förmiddagen sprang iväg utan att vi hann blinka när Annika och jag satt och pratade. Lunchen intog vi på en drive-in-resturang med varsin Rostbiff-hamburgare. Sen fortsatte vi till Target´s

Påskdagen i Brookfield
söndag 24 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Påskdagen 24 april 2011 En solig söndag, med 15 grader varmt. Vädret är verkligen upp och ner. Annika och jag beslutar att se till att få de nysydda gardinerna på plats i Familyroom. Jag stryker och Annika letar efter fingerkrokar som hon en gång haft med sig från Sverige. De som finns

Långfredagen och Påskafton
lördag 23 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Långfredag 22 april 2011 Regn och rusk hela dagen. Sytt färdigt gardinerna och besökt jättestora mataffären. Trots endast +5 grader så har det åskat här. Påskafton 23 april 2011 Idag skiner solen igen. Verkar vara var annandags väder. Idag är det påskafton och Therese och John

Skärtorsdag i Brookfield
torsdag 21 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Torsdagen 21 april 2011 Vaknar av en strålande sol som tittar in genom fönstret. Då kan man ju inte ligga och dra sig. Efter frukost skall Annika till sjukgymnastiken och jag tar min kamera och beger mej ut i solen för att se om mina vänner finns där. Solen värmer men det är inte så

Onsdag i Brookfield
torsdag 21 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Onsdagen 20 april 2011 Ännu en mulen dag med temperatur strax över nollan. Annika och jag har en slapp förmiddag innan vi tar bilen och åker och shoppar lite. Vi köper tillbehör till hennes gardiner som vi beställde förra sommaren och som inte hann komma medan jag var här. Nu finns

Tillbaka till USA
tisdag 19 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Måndagen 18 april 2011 Det känns ok att lämna detta underbara, soliga, varma stället för vi har haft så fina dagar här med många upplevelser. Det blir packning och transport till flygplatsen. Efter knappt 4 timmar landar vi i Chicago. Kylan slår emot oss. Det är + 2 grader. Vi pratar

Back to Yellowstone!

Back to Yellowstone!

6 januari 2019 - 21 januari 2019

Mexico och USA

Mexico och USA

13 april 2011 - 29 april 2011

Jag skall möta min svägerska Annika och hennes familj i Mexico för att tillbringa några dagar där, sen följer jag med dem hem till USA över påsken.