Wyoming

Svängen förbi Grand Canyon of the Yellowstone mot Bozeman!
lördag 19 januari 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Denna sista morgon i West Yellowstone blir vi hämtade av en annan chaufför som ska köra oss tillbaka till Mammout Hot spring. Vi ska åka förbi Yellowstones Grand Canyon. Det har börjat snöa igen och landskapet är så vitt att det är svårt att se skillnad på var mark och himmel möts. Vi

Mot west Yellowstone!
onsdag 16 januari 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Mot West Yellowstone Vi fick lite sovmorgon i dag, frukost kl 6,30 istället för kl 6. Vi hann med en tur till Lamar Valley innan vi skulle hämtas upp med snowchoach kl 12.  I dag kom vi ett steg närmre att få se varg. Några vargskådare stod på rad och blickade upp mot en av topparna på

En solig dag i Lamar Vally!
måndag 14 januari 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Klockan 6,40 rullade vi in i parken. Det var mörkt, kallt och ensligt på vägen, en bil var framför oss.  Vi är på väg till Lamar Valley för att fotografera landskap i dimma. Sakta började himmelen ljusna medan vi körde på den slingriga vägen genom Black Tail och genom Lamar Vally. Det

Cowboys i Cody
tisdag 19 juni 2018 - Cody, Wyoming, USA

Howdy!!!Nu har vi hunnit ta oss till Cody som ligger ca 1 timma från Yellowstone national park. Resan började hemma i torsdags med att min goa lillebror var så söt och skjutsade oss till Malmö för en övernattning på hotel innnan vi tidigt nästa morgon skulle ta oss till Kastrup.  På

Fredagen 7 okt 2016 Hemresan
lördag 19 november 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Fredag 7 okt 2016   Hemresan  Vi landar mitt på dagen i Frankfurt ( lokal tid) och här skiljs vi åt. Några åker till Stockholm, några till Köpenhamn och vi är några som skall till Göteborg. Jag åker från/till Göteborg eftersom mina två kompisar, Lena N och Lotta bor där och

Torsdagen 6 okt 2016 Mammoth Hot Spring och hemresa
lördag 19 november 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Torsdagen 6 okt 2016  Mammoth Hot spring och hemresa Idag är det hemresedag. Vi skall lämna hotellet kl elva. Lotta och jag går upp tidigt för att få ett sista foto tillfälle. Henrik, vår reseledare, kör oss upp till Maneva Terrace som ligger nära vårt hotell. Där går vi runt några

Onsdagen 5 okt 2016. Från Jackson till Mammoth Hot Spring
lördag 19 november 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Onsdagen 5 okt 2016  Från Jackson till  Mammoth Hot Spring Sista dagen i Jackson och vi skall köra norrut igen, genom Yellowstone NP. Men när vi vaknar är det snö ute. Vi får höra att inne i Yellowstone NP som ligger högt har de stängt av vägarna på grund av att det snöat hela natten

Tisdagen 4 okt 2016 Grand Teton NP
lördag 19 november 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Tisdagen 4 okt 2016   Grand Teton NP  Klockan 6 står vi återigen och vill in på det lilla cafeet  för att få frukost innan vi ger oss iväg ut i vildmarken.  Vi möter fler älgar, och många anteloper( =Pronghorn) och en hel del Bison.  Vi kör på vägar där höstfärgerna är

Måndagen 3 okt 2016 Jackson Hole
lördag 19 november 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Måndagen 3 okt 2016  Jackson Hole  Vi är som vanligt uppe tidigt och står på dörren till cafet, när de öppnar, där vi skall äta frukost. Sen bär det ut i vildmarken för att leta Moose.  Idag har vi sett många älgar. Honor med ungar, ensamma hannar med jättestora horn, ……  Hela

Söndagen 2 okt 2016 På väg söderut till Grand Teton NP
lördag 19 november 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Söndagen 2 okt 2016.  På väg söderut till Grand Teton NP.En tur ut på morgonen nära vårt boende, efter frukost, för att fota några färgrika ”Hot Springs” hann vi med innan vi skulle köra vidare. Det fortsatte regna hela förmiddagen. Trots regnet gjorde vi några stopp på vägen

Back to Yellowstone!

Back to Yellowstone!

6 januari 2019 - 21 januari 2019

Roadtrip USA 2018

Roadtrip USA 2018

14 juni 2018 - 18 juli 2018

Denna resa går med bil från Denver upp till Seattle/Vancouver genom Rocky Mountains och Yellowstone. För att sedan kliva på flyget till Chicago där vi spenderar ca 14 dagar innan hemfärd. Tält ska inhandlas samt lite annan utrustning och vänner ska hälsas på!

Yellowstone & Grand Tetons Nationalparker i USA

Yellowstone & Grand Tetons Nationalparker i USA

24 september 2016 - 7 oktober 2016

Nästa resa blir en fotoresa till Yellowstone & Tetons nationalparker i USA med Wild Nature Fotoresor.

1 oktober 2015 - 24 november 2015

Ännu en rundresa med bil i USA. Först de delstater Brita behöver (Wisconsin, Minnesota, Iowa, South Dakota, North Dakota, Montana) så att hon har varit i alla 48 stater. (Hawaii och Alaska får bli en senare resa.) Sedan en vecka hos Jenny i Phoenix Arizona. Som avslutning en lååång resa genom främst Texas, Arkansas, Mississippi, Missouri, Kentucky och Virginia. Vi får se vad vi hinner med. Avslutning minst två dagar i Chicago. Vi åker nästan bara småvägar!

27 juni 2015 - 29 juli 2015

Nu kör vi! Nu drar vi från oöppnade flyttkartonger och allt flyttstök. En månad i USA, med den lilla familjen. Jag, Christer, Tintin och Maja. Första anhalt Södertälje för att lämna lilla vovven Milli till Fantastiska Marie Grundsten.

Från kust till kust och tillbaka - en roadtrip i USA

Från kust till kust och tillbaka - en roadtrip i USA

2 september 2014 - 24 oktober 2014

Nationalparker, skyskrapor och allt emellan.

Yellowstone - Vägen västerut

Yellowstone - Vägen västerut

29 augusti 2014 - 15 september 2014

Höstens resa går med bil från Denver till Yellowstone. På resan kommer vi att passera flera städer i klassisk västerstil och gamla guldsgrävar städer, bland annat Deadwood. Vi kommer också att besöka Mount Rushmore, skulpturen med 4 Amerikanska presideter uthuggna i berget. Sista veckan på resan är fortfarande öppen men vi åker tillbaka till Sverige från Denver.

Ny Road Trip USA

Ny Road Trip USA

31 augusti 2014 - 6 oktober 2014

Jag,Perra, Stefan o Eva Tynell skall Besöka Svenskbyggderna och vidare västerut, med många stopp och äventyr

Roadtrip i USA

Roadtrip i USA

30 juni 2014 - 29 juli 2014

Resan börjar från Arlanda till Seattle och en 3-dagars internationell sammankomst. Vi åker sen vidare till Yellowstone, San Fransisco, Las Vegas, Grand Canyon och avslutar resan i Los Angeles.

Roadtrip  2014

Roadtrip 2014

21 augusti 2014 - 17 september 2014

Peter . Lars-Peter och Brian. Flyg til Denver och sen Mount Rushmore. Yellowstone. Salt lake city och sen tillbaka till denver via klippiga bergen och Colorado Springs.

Tina Och Magnus Norrby
Halmstad Globetrotters