Yellowstone National Park

Svängen förbi Grand Canyon of the Yellowstone mot Bozeman!
lördag 19 januari 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Denna sista morgon i West Yellowstone blir vi hämtade av en annan chaufför som ska köra oss tillbaka till Mammout Hot spring. Vi ska åka förbi Yellowstones Grand Canyon. Det har börjat snöa igen och landskapet är så vitt att det är svårt att se skillnad på var mark och himmel möts. Vi

Mot west Yellowstone!
onsdag 16 januari 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Mot West Yellowstone Vi fick lite sovmorgon i dag, frukost kl 6,30 istället för kl 6. Vi hann med en tur till Lamar Valley innan vi skulle hämtas upp med snowchoach kl 12.  I dag kom vi ett steg närmre att få se varg. Några vargskådare stod på rad och blickade upp mot en av topparna på

En solig dag i Lamar Vally!
måndag 14 januari 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Klockan 6,40 rullade vi in i parken. Det var mörkt, kallt och ensligt på vägen, en bil var framför oss.  Vi är på väg till Lamar Valley för att fotografera landskap i dimma. Sakta började himmelen ljusna medan vi körde på den slingriga vägen genom Black Tail och genom Lamar Vally. Det

Fredagen 7 okt 2016 Hemresan
lördag 19 november 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Fredag 7 okt 2016   Hemresan  Vi landar mitt på dagen i Frankfurt ( lokal tid) och här skiljs vi åt. Några åker till Stockholm, några till Köpenhamn och vi är några som skall till Göteborg. Jag åker från/till Göteborg eftersom mina två kompisar, Lena N och Lotta bor där och

Torsdagen 6 okt 2016 Mammoth Hot Spring och hemresa
lördag 19 november 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Torsdagen 6 okt 2016  Mammoth Hot spring och hemresa Idag är det hemresedag. Vi skall lämna hotellet kl elva. Lotta och jag går upp tidigt för att få ett sista foto tillfälle. Henrik, vår reseledare, kör oss upp till Maneva Terrace som ligger nära vårt hotell. Där går vi runt några

Onsdagen 5 okt 2016. Från Jackson till Mammoth Hot Spring
lördag 19 november 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Onsdagen 5 okt 2016  Från Jackson till  Mammoth Hot Spring Sista dagen i Jackson och vi skall köra norrut igen, genom Yellowstone NP. Men när vi vaknar är det snö ute. Vi får höra att inne i Yellowstone NP som ligger högt har de stängt av vägarna på grund av att det snöat hela natten

Tisdagen 4 okt 2016 Grand Teton NP
lördag 19 november 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Tisdagen 4 okt 2016   Grand Teton NP  Klockan 6 står vi återigen och vill in på det lilla cafeet  för att få frukost innan vi ger oss iväg ut i vildmarken.  Vi möter fler älgar, och många anteloper( =Pronghorn) och en hel del Bison.  Vi kör på vägar där höstfärgerna är

Måndagen 3 okt 2016 Jackson Hole
lördag 19 november 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Måndagen 3 okt 2016  Jackson Hole  Vi är som vanligt uppe tidigt och står på dörren till cafet, när de öppnar, där vi skall äta frukost. Sen bär det ut i vildmarken för att leta Moose.  Idag har vi sett många älgar. Honor med ungar, ensamma hannar med jättestora horn, ……  Hela

Söndagen 2 okt 2016 På väg söderut till Grand Teton NP
lördag 19 november 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Söndagen 2 okt 2016.  På väg söderut till Grand Teton NP.En tur ut på morgonen nära vårt boende, efter frukost, för att fota några färgrika ”Hot Springs” hann vi med innan vi skulle köra vidare. Det fortsatte regna hela förmiddagen. Trots regnet gjorde vi några stopp på vägen

USA 2015 Rapport nr 6
tisdag 13 oktober 2015 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Måndag 12 oktober Har alla noterat ställningen i 500 ?? Bra! Lämnade staden Helena, där hälften av alla invånare arbetar åt staten. Väldigt fina och välskötta hus till skillnad från områden i North och South Dakota. Nu körde vi över bergen mot Yellowstone Nationalpark, så otroligt

Eric Lund

6 januari 2019 - 21 januari 2019

Yellowstone & Grand Tetons Nationalparker i USA

Yellowstone & Grand Tetons Nationalparker i USA

24 september 2016 - 7 oktober 2016

Nästa resa blir en fotoresa till Yellowstone & Tetons nationalparker i USA med Wild Nature Fotoresor.

USA 2015

USA 2015

1 oktober 2015 - 24 november 2015

Ännu en rundresa med bil i USA. Först de delstater Brita behöver (Wisconsin, Minnesota, Iowa, South Dakota, North Dakota, Montana) så att hon har varit i alla 48 stater. (Hawaii och Alaska får bli en senare resa.) Sedan en vecka hos Jenny i Phoenix Arizona. Som avslutning en lååång resa genom främst Texas, Arkansas, Mississippi, Missouri, Kentucky och Virginia. Vi får se vad vi hinner med. Avslutning minst två dagar i Chicago. Vi åker nästan bara småvägar!

Ny Road Trip USA

Ny Road Trip USA

31 augusti 2014 - 6 oktober 2014

Jag,Perra, Stefan o Eva Tynell skall Besöka Svenskbyggderna och vidare västerut, med många stopp och äventyr

Roadtrip i USA

Roadtrip i USA

30 juni 2014 - 29 juli 2014

Resan börjar från Arlanda till Seattle och en 3-dagars internationell sammankomst. Vi åker sen vidare till Yellowstone, San Fransisco, Las Vegas, Grand Canyon och avslutar resan i Los Angeles.

USA resan 2013

USA resan 2013

11 september 2013 - 4 oktober 2013

Roundtrip USA

Roundtrip USA

2 september 2013 - 16 oktober 2013

Resa med Rosa bussArna till USA åker runt i 20 delstater med start i San Fransisco. Kalifornien ligger 9 timmar efter Sverige. vi kommer att åka mot norr lake Tahoe yellowstone Chicago och snedda ner mot Memphis och vidare till Florida miamibeach och tillbaka till San Franscisco 16 oktober

USA Roadtrip13

USA Roadtrip13

1 september 2013 - 16 oktober 2013

Vi åker med Rosa Bussarna och skall göra 20 delstater på 6,5 veckor. Från västkustens San Franciscos backiga gator östkustens Florida. Vi besöker president Obamas stad Chicago, kör längs berömda Route 66, låter tärningarna rulla i Las Vegas, lyssnar på jazz i New Orleans, vandrar utmed storslagna Grand Canyon och strosar längs Walk of Fame i Hollywood. Läs mer på www adressen nedan; http://www.rosabussarna.com/publish/softadmin.aspx?id=3&JourneyId=47

Oscar och den Amerikanska drömmen

Oscar och den Amerikanska drömmen

1 augusti 2013 - 2 november 2013

Tanken är att jag ska resa runt i USA och vara rock n roll! Som alltid!

Roadtrip USA

Roadtrip USA